תיירות | נופש

יוצאים לחו”ל בחג הפסח – אם יש ברשותכם 100 אלף ₪, פנו אל פקיד המכס בנתב”ג

0
0

נוסעים ומטיילים רבים לחו”ל, כולל אנשי עסקים אינם יודעים, כי עפ”י החוק, אדם הנכנס למדינת ישראל או היוצא ממנה – חייב לדווח על כספים (מזומנים, המחאות בנקאיות, והמחאות נוסעים), שהוא נושא עמו בעת הכניסה לישראל או ביציאה ממנה ◄ עו”ד גולדמן; “מי שייתפס עלול להיקנס בעשרות אלפי שקלים ולעמוד לדין פלילי”.
יוצאים לחו
יוצאים לחו”ל בחג הפסח – אם יש ברשותכם 100 אלף ₪, פנו אל פקיד המכס בנתב”ג

ישראלים רבים יוצאים לחופשה לחו”ל במהלך החגים, וכך גם מן הסתם גם בחג הפסח. חלק ניכר מהנופשים, אינם מודעים לאיסורים ולהגבלות בדבר העברת סכומים המותרים, ומאד כדאי להיערך לכך, מבעוד מועד, כדי להימנע מאי נעימות מיותרת במכס.

לדברי עורך הדין אורי גולדמן, ממשרד עורכי הדין גולדמן ושות’, המתמחה במיסוי וב’איסור הלבנת הון’, הסף המינימאלי בגינו קיימת חובת דיווח היום על פי חוק הוא 100,000 ₪, השקולים ל-27 אלף דולר, כ-20 אלף יורו, או סכום דומה בכל מטבע אחר על פי שערי החליפין.

נוסעים, ומטיילים רבים, כולל אנשי עסקים אינם יודעים, כי על פי החוק, אדם הנכנס למדינת ישראל או היוצא ממנה – חייב לדווח על כספים (מזומנים, המחאות בנקאיות, והמחאות נוסעים), שהוא נושא עמו בעת הכניסה לישראל או ביציאה ממנה, אם שווי הכספים הוא בשיעור הקבוע בחוק.

לדברי עו”ד גולדמן; “במקרה בו, ייתפס העובר ב’מסלול הירוק’ כשעמו כספים בסכומים החייבים בדיווח, יראוהו כמי שלא דיווח על הכספים, דהיינו; עבר “עבירת דיווח” לפי סעיף 9 לחוק איסור הלבנת הון, לכן המלצת הרשות להלבנת הון, היא כי בכל מקרה של ספק, יש לבחור ב’מסלול האדום’”.

כשאדם נתפס, וברשותו כספים שלא דווחו מעל הסכומים כאמור, בדרך כלל, מתקיים הליך מזורז של תפיסת הכסף וכן חקירה בנתב”ג על ידי נציגי המכס, ובהמשך מוטל עליו עיצום כספי (קנס) בגין הכספים שהועברו. במקרה כזה, בוחנת ועדת העיצומים של רשות המסים את הנסיבות השונות לגבי אותו אדם שנתפס ומחליטה מהו גובה העיצום שיוטל עליו.

לעניין זה, מדגיש עו”ד גולדמן, כי בחירה של הרשות במסלול של עיצום כספי מונעת ממנה לפתוח בהליך פלילי כנגד אותו אדם.

ההליך הוא הליך “מעין משפטי” מזורז, המתנהל בפני 3 אנשי רשות מתפקידים שונים ואשר בסופו ניתנת החלטה על גובה העיצום שהוטל והנימוקים שהביאו את הרשות להחלטתה. עתירות כנגד החלטת ועדת העיצומים לבית משפט השלום לרוב נדחות מאחר שבית המשפט, נוטה שלא להתערב בשיקול הדעת של הועדה.

חובת הדיווח על פי חוק איסור הלבנת הון, היא יחסית חדשה, משנת 2002, ולכן בתחילה התייחסו אליה ב”סלחנות יחסית”, אך ככל שהחוק מוטמע והופך “מוכר” יותר, כך ההתחמקות מחובת הדיווח הופכת חמורה יותר, וכך גם העיצומים והעונשים הופכים יותר גבוהים.

החלטות ’ועדת העיצומים’ מפורסמות באתר האינטרנט של ’רשות המסים’, כולל פרסום שמות הנתפסים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן