תיירות | נופש

ראש מועצה אזורית גולן: כיום 3 מיליון מבקרים בגולן, היעד לשנים הבאות הוא 5 מיליון מבקרים

0
0

אלי מלכה ראש מועצה אזורית גולן’ במהלך כנס תיירנים בגולן, השתתפו מעל 100 תיירנים; “עיקר המטיילים בגולן הם תיירות פנים, וכי המועצה האזורית, מקדמת תשתיות שיאפשרו לינה של קבוצות גדולות לטובת קליטת תיירות חוץ” ◄ מנכ”ל תיירות מרום גולן; “הגולן, ערוך לקליטת אלפי משפחות לפסח ורוב המקומות בתפוסה של 85% אך הצפי הינו לתפוסה מלאה”.
ראש מועצה אזורית גולן: כיום 3 מיליון מבקרים בגולן, היעד לשנים הבאות הוא 5 מיליון מבקרים
ראש מועצה אזורית גולן: כיום 3 מיליון מבקרים בגולן, היעד לשנים הבאות הוא 5 מיליון מבקרים

במסגרת ’כנס תיירנים’ שהתקיים היום (יום ג’ ה- 27.3), ביוזמת מועצה אזורית גולן, ו’מט”י גולן’, באולם הכנסים החדש בתיירות מרום גולן, אמר ראש מועצה אזורית גולן מר אלי מלכה, כי; “כיום מגיעים שלושה מיליון מבקרים אל רמת הגולן בשנה, וכי היעד לשנים הקרובות הינו חמישה מיליון מבקרים בשנה”.

מלכה, הוסיף ואמר, כי; “עיקר המטיילים בגולן הם ’תיירות פנים’, וכי המועצה האזורית, מקדמת תשתיות אשר יאפשרו לינה של קבוצות גדולות לטובת קליטת תיירות חוץ”.

עוד אמר מלכה לתיירנים, כי בשנים האחרונות מקדמת מועצה אזורית גולן את תיירות התוכן, שתהווה עוגן למשיכת מטיילים, הכוללת אתרי מורשת יהודית, דוגמת עין קשתות (אום אל קנטיר) בית כנסת עתיק ששוחזר וקומם מאבניו המקוריות, אתרי מורשת גבורה וקרב, אתרים וולקניים דוגמת פארק וולקני אביטל, מרכזי תיירות ואמנות, כגון; מרכז ווסט, וכפר האמנים אניעם, ועוד.

“המטרה שלנו היא להעשיר את מגוון אפשרויות הבילוי בגולן, תוך ההתמקדות בקידום תיירות תוכן. מטייל הישראלי, מחפש אתרי התיירות שנותנים לו ערך מוסף. השילוב של טיול בנופים יפים ומפגש עם נושא מרתק, כמו התופעות הוולקניות, מעצים את החוויה, ומושך קהל יעד רחב יותר של מטיילים.

לציבור הישראלי, יש רצון לספר לילדים ולנכדים על מורשת הקרבות, שעברו הם וחבריהם בגולן, וגם את סיפור הקרבות הקשים שנערכו כאן. בגולן פזורים אתרי מורשת קרב שהיו מוזנחים. טיפלנו בהם וטיפחנו אותם, וכיום הם אתרי ביקור לכל דבר, כמו תל פאחר שהפך לאתר מורשת קרב משמעותי, תל סאקי, ועוד.

בנוסף אנו מטפלים במצפים ובגישה נוחה למפלים ונחלים. אנחנו מפתחים כעת את הנתיב הגעשי שכולל את פארק וולקני אביטל, אתר המגנטיזם, הר בנטל, הגו’בה הגדולה ביער אודם, ועוד. אנו מקווים, כי במהלך יוני או יולי נוכל כבר לחנוך את הפארק הוולקני באביטל עם שר התיירות” – אמר מלכה.

מלכה, ציין, כי; “המועצה האזורית מעוניינת לפתח אזור תיירות המעניק חוויה כוללת, בנוסף לטבע, גם מסעדות טובות, מסלולי רכיבה על אופניים, צימרים ברמה גבוהה ומוצרים נוספים ברמה גבוהה.

גם בתכנון ההרחבות הקהילתיות בישובים, קיים מראש תכנון להקמת חדרי אירוח או עסקים תיירותיים במטרה למנף את הפרנסה בתחום ענף התיירות ההולך וגדל בגולן”.

ראש מועצה אזורית גולן מר אלי מלכה, ציין, כי; “בנוסף לכך מתפתחת תיירות יין ענפה, וכי מעבר ליזמות המקומית של הקמת יקבים, קיים תכנון לשיווק עשר חוות יין על שטח של כ-200 דונם, במטרה להעצים את תיירות היין בגולן.

משמאל לימין: שפי מור תיירות מרום גולן, אלי מלכה ראש מועצה אזורית גולן ומר גלעד עדין

במהלך הכנס, בו השתתפו מעל 100 תיירנים מהגולן, חולקו שאלונים לתיירנים לטובת מחקר חדש שעורך האיחוד האירופי, בחודש הקרוב, בהשקעה של רבע מיליון שקלים, בנושא; “תיירות משנית”. המחקר, מתבצע בו זמנית ב-רומא, לרנקה, ואזור הגליל המזרחי והצפון.

פרופ’ אורי מר חיים מ’מכון המחקר מיג”ל’, שגם מייצג את ’עמותת 15 הרשויות’ באזור הגליל ופרופ’ שי דוד מהמכללה הבינתחומית בהרצליה, העורכים את המחקר בישראל ונכחו בכנס, אמרו, כי; “ב’איחוד האירופי’, הבינו, כי יש לחשוב על קידום תיירות משנית שאינה ממוקדת רק ליעדים המקובלים.

למשל; ברומא, כולם מכירים את הוותיקן, הקולוסאום, ו’הקפלה הסיסטינית’, אך פחות מכירים את אזור היין של רומא, בדומה לישראל, בה יש כיוון לתיירות דתית, צליינית, ואתרים ממוקדים מרכזיים, אך פחות פיתוח יעדי תיור נוספים, פעילויות ואפשרויות ביקור נוספות שיגדילו את מספר המבקרים באזור מוגדר”.

“הכוונה לקיים את הקידום והחשיבה ברמה ממשלתית להכוונה אחרת של תיירות, כמו גם לקדם יום נוסף של שהייה בכל מקום, לכן, הגענו לכנס בכדי לחלק שאלונים לתיירנים, ולשמוע מהם את הדברים בכדי לבחון את הנושא לעומקו” סיכם פרופ’ אורי מר חיים.

שפי מור, מנכ”ל תיירות מרום גולן; “לאחרונה, קיימות בגולן השקעות גדולות בתחום התיירות, במרום גולן, הסתיימה השקעה רחבה של הקמת כפר נופש כולל בקתות, אולמות, לובי גדול, ושיפור תשתיות בהשקעה של 19.5 מיליון ₪”.

מור, הוסיף ואמר, כי; “באולם הכנסים מתוכננים כנסים נוספים, רובם בימי אמצע השבוע המאפשרים הבאת קהל יעד נוסף לכפר הנופש. גם הפארק הוולקני, המתוכנן להסתיים בקרוב ביזמת המועצה האזורית גולן ו’הקרן לשיקום מחצבות’, יביא לקידום קהל רב, מאחר ובאתר קיימים ממצאים וולקניים ייחודיים בעולם”.

“הגולן, ערוך לקליטת אלפי משפחות לפסח ורוב המקומות בתפוסה של 85% אך הצפי הינו לתפוסה מלאה; “לאחר חורף תיירותי מוצלח, אנו ערוכים לקליטת הנופשים בגולן כולל אטרקציות… פריחת הדובדבן, מתאחרת השנה ולכן, אלו שיגיעו ב’פסח’, צפויים כבר לראות את ניצני הפריחה במטעי הפרי. סיכם מנכ”ל תיירות מרום גולן מר שפי מור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן