ירושלים

ירושלים, הפכה לעיר המובילה בארץ בכיתות ממוחשבות עם הטמעת מערכת “עת הדעת”

0
0

בבירה פועלות מספר שיא ארצי של כיתות ממוחשבות ב-24 בתי ספר יסודיים ובשנים הקרובות יורחב הפרויקט לכל בתי הספר היסודיים בעיר ◄ שיעורי אנגלית, מתמטיקה ולשון נלמדים באמצעות לפטופ לכל תלמיד, אוזניות, ולוח ממוחשב למורה ◄ במסגרת אירועי “חינוך פורץ חומות” ביקר ראש העיר בבתי ספר יסודיים בהן פועלות הכיתות הממוחשבות באמצעות מערכת “עת הדעת”.
ירושלים, הפכה לעיר המובילה בארץ בכיתות ממוחשבות עם הטמעת מערכת
ירושלים, הפכה לעיר המובילה בארץ בכיתות ממוחשבות עם הטמעת מערכת “עת הדעת”

במסגרת אירועי שבוע החינוך בעיר ירושלים, בסימן; “חינוך פורץ חומות”, ביקר אתמול (ב’) ראש העיר מר ניר ברקת, בבתי הספר היסודיים “השלום” ו”אולינה דה רוטשילד”, בהן הוטמעה מערכת “עת הדעת”. במסגרת הביקור, השתתף ראש העיר בשיעורים מתוקשבים, למד כיצד משתמשים במערכת ושוחח עם התלמידים על היתרונות של הלימוד המתוקשב ועל החשיבות בקריאת ספרים במקביל לשימוש בעולם הטכנולוגי.

עד היום, הטמיעה עיריית ירושלים את תוכנית “עת הדעת”, ב-24 בתי ספר ברחבי העיר. בשנת הלימודים תשע”ב, יושמה המערכת ב-16 בתי-ספר יסודיים (כיתות; ד’-ה’-ו’), זאת בנוסף ל-8 בתי-ספר בהם הוטמעה המערכת כבר בשנת תשע”א.

ראש העיר מר ברקת, התייעץ עם תלמידי בתי הספר היסודיים האם כדאי להרחיב את הפרוייקט לבתי ספר נוספים, התלמידים פירטו את יתרונות המערכת, והמליצו על כך באופן גורף. עיריית ירושלים, מתכננת להרחיב את השימוש במערכת לכ-60 בתי-ספר נוספים, בתוך 3-4 שנים ובכך לכסות את כל המערך היסודי בעיר.

עיריית ירושלים, השקיעה למעלה ממיליון ₪, מתקציב העירייה בהתאמת התשתיות למערכת החדשנית שהוטמעה בבתי-הספר. ההשקעה כוללת כיתות אם מתוקשבות עם מחשבים ניידים לתלמידים שנגישים להם בכיתות באמצעות עגלות טעינה, מעבדת מחשבים עם רשת ניהול, מקרן, נקודת מיתוג, רמקולים, מסך נגלל, ואינטרנט בפס רחב, בכל מרחבי הלמידה בבית הספר.

קרן מנור, דוברות עיריית ירושלים, מוסיפה ואומרת, כי; “מערכת “עת הדעת”, שפותחה על-ידי חברת הסטארט-אפ “עת הדעת”, מאפשרת לתלמידים לעבוד עם מחשב אישי לשימוש בכיתה חכמה, שמחובר לסביבה כיתתית מקוונת לכל תלמיד. לכל מחשב, מזין המורה את תכני הלימוד. המערכת מסוגלת להציג בפני המורה, ניתוחים ונתונים סטטיסטיים אודות ביצועי התלמידים, ומספקת תמונת מצב כללית של הכיתה כמו גם ניתוחים סטטיסטיים, המראים התקדמות אישית של כל תלמיד ותלמיד. התלמידים, יכולים להיכנס אל המערכת גם מהמחשב הביתי, לבצע מטלות ארוכות טווח ולשולחן למורה בצורה מקוונת”.

אחת ממטרות המערכת, היא לסייע למורה להתמקד באינטראקציה עם התלמידים. המורים יכולים לעקוב בצורה יעילה אחר הישגים לימודיים, לתת מענה מדויק ומקצועי לקשיים אישיים או כיתתיים ולספק תכנים מורחבים לתלמידים מצטיינים.

עם זאת מציינת מנהלת היחידה הטכנולוגית במנח”י, הגב’ נעמי שי, כי; “יחד עם כל הכלים הטכנולוגיים המתקדמים שהמערכת מספקת, היא אינה מבקשת להחליף את תפקידו של המורה, אלא יכולה להעצים את האיכויות החינוכיות”.

הטמעת מערכת “עת הדעת” במערכת החינוך, מצטרפת לחזון ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מר ניר ברקת, שהציב את נושא קידום מערכת החינוך בירושלים בראש סדר העדיפויות העירוני. הפרויקט מצטרף לסדרת פרויקטים נוספים אשר הוטמעו בבתי ספר שונים בעיר, ופועל כחלק מהעשרת המורים במיומנויות דיגיטליות והפעלת כיתות ממוחשבות בבתי-הספר ברחבי ירושלים, אשר יהוו מודל חינוכי מתקדם בישראל ובעולם כולו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן