בורסה

הבורסה: מחלקת המסחר והמסלקות פוצלו לשתי מחלקות, ומונו להם מנהלים חדשים

0
0

בראש מחלקת המסלקות בראשה תעמוד הגב’ אורלי גרינפלד, ובראש מחלקת המסחר, יעמוד מר רובי גולדנברג ◄ יו”ר הבורסה, מר שאול ברונפלד; השינוי הארגוני הוא שלב נוסף במודרניזציה של הבורסה בתל-אביב ◄ מנכ”ל הבורסה, גב’ אסתר לבנון; בראש כל אחד מהתחומים, יעמוד מנהל מוכשר בעל ניסיון עשיר והיכרות מעמיקה עם הבורסה שיוכל לתרום רבות לקידום שוק ההון והבורסה”.
הבורסה: מחלקת המסחר והמסלקות פוצלו לשתי מחלקות, ומונו להם מנהלים חדשים
הבורסה: מחלקת המסחר והמסלקות פוצלו לשתי מחלקות, ומונו להם מנהלים חדשים

דירקטוריון הבורסה, הודיע היום (א’), כי אישר בסוף השבוע שעבר (ה’, ה 15 במרץ), את פיצול מחלקת המסחר והמסלקות בבורסה. בכך מיישרת הבורסה קו עם בורסות בחו”ל אשר בבעלותן מסלקה. בכולן, קיימת הפרדה בין ניהול המסחר, וניהול המסלקה.

בראש מחלקת המסחר, יעמוד מר רובי גולדנברג, אשר ניהל עד כה את יחידת שיטות מסחר במחלקת המסחר והמסלקות ושימש כ”מספר 2″ במחלקה.

בראש מחלקת המסלקות בראשה תעמוד הגב’ אורלי גרינפלד, המכהנת בשנתיים האחרונות כמנהלת הסיכונים הראשית של הבורסה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מבהירה, כי ההפרדה, תאפשר לכל אחת מהמחלקות להתמקד, בנוסף לפעילות השוטפת, בנושאים הבאים;

▼ מחלקת המסחר

איתור צרכי שוק ההון הישראלי, והדרכים לספק פתרונות, ובעיקר השתתפות בהקמת מערכת המסחר של הדור הבא, הטמעת שיתופי פעולה בתחום המסחר, ייזום מכשירים חדשים.

▼ מחלקת המסלקות

העמקת הטיפול בניהול סיכוני הסליקה, הכנת תכנית אב למסלקה, יצירת שיתופי פעולה עם מסלקות זרות, ייזום והפעלה של שירותים חדשים בתחום הסליקה כגון; מתן שירותי CCP, וסליקה למוצרי OTC בנגזרים מיוחדים והקמת וניהול מאגר השאלות מרכזי לשוק ההון.

◄ על המנהלים החדשים;

רובי גולדנברג, ראש מחלקת המסחר, הוא יליד 1961, הינו בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ו- MBA עם התמחות במימון מאוניברסיטת תל אביב. הוא הצטרף לסגל הבורסה בשנת 1995, לאחר ששימש 6 שנים ככלכלן, וכמורשה חתימה בבנק לאומי.

מאז שנת 1999, מנהל גולדנברג את יחידת שיטות מסחר במחלקת המסחר והמסלקות. במסגרת זו, היה שותף לפיתוח והטמעת פרויקטים מרכזיים בתחום המסחר, וביניהם: המעבר למסחר הממוחשב ב”רצף”, פיתוח תחום השאלת ניירות ערך ומכירה בחסר, מדדים, עשיית שוק בניירות ערך ובנגזרים.

כמו כן, ייצג את הבורסה בוועדות משותפות עם רשות ניירות ערך (וועדות האוזר 1, ו- 2 והוועדה להסדרת מכירות בחסר).

אורלי גרינפלד, ראש מחלקת המסלקות, היא ילידת 1972, הינה בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב, ו- MBA מאוניברסיטת בן גוריון. היא הצטרפה לסגל הבורסה בשנת 2010, לאחר שניהלה במשך 7 שנים את מחלקת ניהול וביקורת פנימית באשכול הייעוץ של Ernst & Young ישראל.

לפני כן, עבדה במשך 4 שנים כמבקרת בצוות ניהול סיכונים ביחידת הביקורת על תאגידים בנקאיים בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

מאז הצטרפותה לבורסה בשנת 2010, הקימה גרינפלד את תחום ניהול הסיכונים בבורסה. במסגרת זו, הטמיעה מערך ארגוני לניהול סיכונים כולל (ERM) בבורסה ובמסלקות, פיתחה מודל חדש עבור קרן הסיכונים של המסלקה והכינה נוהל כשל לפעילות מסלקות הבורסה.

יו”ר הבורסה, מר שאול ברונפלד, אמר, כי; ,השינוי הארגוני הוא שלב נוסף במודרניזציה של הבורסה בתל-אביב. הפיצול יאפשר להקדיש את המשאבים ותשומת הלב הדרושים לפיתוח המסלקה ולשליטה משופרת בסיכוני הסליקה.

ברונפלד, הוסיף, כי; “הדירקטוריון, שמח על האפשרות לקדם מבפנים שני מנהלים ראויים, ואיחל להם הצלחה רבה”.

מנכ”ל הבורסה, גב’ אסתר לבנון, אמרה; “האתגרים העומדים בפני הבורסה בשנים הקרובות מחייבים היערכות מתאימה ומיקוד הפעילות במסחר והסליקה שהינם בלב העשייה של הבורסה.

מינויים של מר רובי גולדברג, והגב’ אורלי גרינפלד, מבטיח, כי בראש כל אחד מהתחומים, יעמוד מנהל מוכשר בעל ניסיון עשיר, והיכרות מעמיקה עם הבורסה, אשר יוכל לתרום רבות לקידום שוק ההון, והבורסה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן