תיאטרון | הצגות

יוסי גרבר, שחקן תיאטרון הקאמרי, זוכה פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2012 על מפעל חיים

0
0

השחקן המוערך ומוכשר יוסי גרבר, זכה בפרסים רבים על מפעלו בתיאטרון; ועדת הפרס למפעל חיים של התיאטרון הישראלי; “גלריית הדמויות אותן, גילם יוסי גרבר, הינה עדות מרשימה למגוון של דמויות שכל אחת מהן עוצבה בקפידה, בדייקנות ביד-אמן כשרונית ומתוך אנרגטיות מתמשכת”.
יוסי גרבר, שחקן תיאטרון הקאמרי, זוכה פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2012 על מפעל חיים
יוסי גרבר, שחקן תיאטרון הקאמרי, זוכה פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2012 על מפעל חיים

שחקן התיאטרון, הקולנוע, הטלוויזיה, והמדבב, יוסי גרבר בן ה- 78, שחקן תיאטרון הקאמרי, יקבל את פרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים בשל המצוינות של בתחום התיאטרון, על ידי “האקדמיה הישראלית לתיאטרון”, בטקס פרסי התיאטרון שיתקיים ב- 11 במאי 2012.

ועדת הפרס למפעל חיים של התיאטרון הישראלי, המורכבת מיו”ר שמואל עומר, ליה קניג, מרים זהר, פרופ’ דוד אלכסנדר, וירון סדן, קבעה בנימוקיה למתן הפרס, כי; “החיות והחן שיוסי גרבר, מעניק משך השנים ליצירי דמיונם של סופרים ומחזאים שלובות בשיח היצירתי והחינוכי המתמשך שהוא מקיים עם עמיתיו בחדרי החזרות ועם קהליו שבאולמות.

גלריית הדמויות אותן, גילם גרבר, הינה עדות מרשימה למגוון של דמויות שכל אחת מהן עוצבה בקפידה, בדייקנות ביד-אמן כשרונית ומתוך אנרגטיות מתמשכת”.

◄ יוסי גרבר – ביוגרפיה

יוסי גרבר (נולד ב-2 בנובמבר 1933), בעיר תל אביב, גדל בשכונת מחלול, והחל לשחק בגיל צעיר בתיאטרון הילדים של תיאטרון האהל, “בָּמָתֵנוּ”. באותה תקופה השתתף בתסכיתי רדיו ובתוכניות הילדים של קול ירושלים המנדטורי, ולאחר מכן בקול ישראל. הוא סיים את לימודי התיכון בבית הספר תיכון חדש בשנת 1952.

▼ קריירה בתיאטרון

במהלך שירותו הצבאי בחיל המודיעין, למד תיאטרון אצל ניסן נתיב. ב-1954, לאחר שחרורו מהצבא, הצטרף לתיאטרון הקאמרי. לאחר מכן, עבר לתיאטראות “הבימה”, “המטאטא” ו”האהל”, אך פוטר מכולם. בעקבות אי הצלחתו להשתלב בתיאטרון הישראלי, נסע גרבר לאנגליה ללמוד משחק באקדמיה המלכותית (RADA).

במהלך לימודיו עבד כקריין במחלקה העברית של ה-BBC. לאחר שסיים את לימודיו בהצטיינות, חזר לארץ ושיחק במשך כשנה בקאמרי. בעקבות פיטוריו מן הקאמרי, עבד תקופה קצרה כדייל בחברת התעופה “אל על” ולאחר מכן, שיחק במשך כשנתיים תפקידים מרכזיים בתיאטרון האנגלי של דרום אפריקה.

בשנת 1964, חזר לישראל, וקיבל תפקידים מרכזיים ב-תיאטרון חיפה. ב-1965, שיחק שוב במשך שנה בתיאטרון הקאמרי ומשם עבר לתיאטרון גיורא גודיק, שם גילם את המלך בהצגה “המלך ואני” (התחיל לגלם תפקיד זה בתור מחליף של אריק לביא) וגילם את ד”ר קארסקו בהצגה “איש לאמנשה”. בשנת 1968, חזר לתיאטרון הקאמרי, שם הוא משחק עד היום.

בין המחזות בהם שיחק, היו; “מלכת אמבטיה”, “קידוש”, “הסוחר מוונציה”, “הקמצן”, “פולארד”, “מבקר המדינה”, “נוצות”, “אדון וולף”, “מפעל חייו”, “הכיסאות”, “טוב”, “ראש משוגע”, “מלאכים באמריקה”, “תיקון חצות”, “אחרי החגים”, “המפקח”, “מר גרין” ו”ימי שלישי עם מורי”.

גרבר, השתתף במספר הצגות לילדים (כמו “פינוקיו”) ושימש כבמאי בתיאטרון הבובות של אריק סמית.

▼ קריירה בטלוויזיה ובקולנוע

גרבר, שיחק גם במספר סדרות טלוויזיה. ב-1970, שיחק בסדרת הילדים “הצריף של תמרי”. ב-1971, גילם את האמרגן יוצא הקיבוץ מישקה חודורוב בסדרת הטלוויזיה “חדווה ושלומיק”.

בשנת 1998, גילם את המורה המרושעת ענוגה זעפני בסדרת הנוער זבנג!.

בין השנים 1996–1999, השתתף בסדרת הטלוויזיה “כסף קטלני”. ב-2002, השתתף בסדרה “טיפול נמרץ”.

יוסי גרבר, שיחק בין השאר גם במספר סרטי קולנוע. ב-1971, גילם פקיד בנק בסרט “חסמבה ונערי ההפקר”. בשנת 1973 השתתף בסרט “קזבלן”.

ב-1977, השתתף בסרטים “בדרנית בחצות” ו”מבצע יונתן”. בשנת 1987, השתתף בסרטים “הזמנה לרצח”, “בובה” ו”חימו מלך ירושלים”.

בשנת 1991, השתתף בסרט “מעבר לים”. בשנת 2005, השתתף בסרט “איזה מקום נפלא”.

כמו כן, הופיע בהפקות קולנוע זרות. לדוגמה, גילם את משה דיין בסרט הטלוויזיה “גולדה” (1982) וסרטי הקולנוע לילדים “היפה והחיה” (1987) ו”החתול במגפיים” (1988).

גרבר, שימש גם כעורך ומגיש בתוכניות ברדיו, כמו מגזין אינטרנט ומוזיקה ב’רדיו 88FM’ ומגזין תרבות ב’רדיו לב המדינה’.

הוא דיבב גם בסדרות מצוירות, כגון; “נילס הולגרסון”, “מסיפורי המלך בבר”, ו-סיפורימפו.

אחותו שרה (שריקה) גרבר, הייתה יקירת העיר תל אביב, ואלמנתו של יוסף הרמלין, ראש השב”כ לשעבר.

★ פרסים בהם זכה, יוסי גרבר;

יוסי גרבר, זכה בפרסים רבים על מפעלו בתיאטרון, הבולטים שבהם;

• כינור דוד בשנת 1977 על עיצוב דמות המכשפה בהצגה “שלושה הוצמך”.
• פרס משה הלוי מטעם עיריית תל אביב בשנת 1988.
• פרס גוטליב וחיה רוזנבלום מטעם עיריית תל אביב בשנת 1992, על מגוון תפקידים.
• פרס המשחק על שם אברהם בן יוסף בשנת 1998.
• פרס התיאטרון הישראלי בשנת 2002, כשחקן השנה. כמו כן, נבחר כאיש השנה בתיאטרון מטעם ידיעות אחרונות וערוץ 2.
• פרס מטעם בית ציוני אמריקה ועיריית תל אביב על תרומתו להומור היהודי.

המידע אודות יוסי גרבר, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן