חג פּוּרִים

ירין שחף, מציג: מראה פורימי בביגוד ערב אלגנטי ואיפור במקום מסיכה

0
0

אם טרם החלטתם על מראה פורימי, בפרוש חג פורים הערב או מאסתם בהתחקות אחרי דמות מסוימת? אם פשוט בא לכם להיות עצמכם, להתהדר בביגוד ערב אלגנטי ולהתקשט באיפור פנים יצירתי, כל שנדרש הוא, לפתוח את מגירת האיפור לנסות, להעיז, ולהשתולל…
ירין שחף, מציג: מראה פורימי בביגוד ערב אלגנטי ואיפור במקום מסיכה
ירין שחף, מציג: מראה פורימי בביגוד ערב אלגנטי ואיפור במקום מסיכה

פורים, כבר כאן, ואתו התחפושות והאיפור. אין כמו יום זה, כדי לתת ביטוי ליצירה, דרור לדמיון ולפנטזיה. ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר מס’ 1 למקצועות האיפור מסביר; השנה במיוחד, מוצפים השווקים בחומרי איפור מיובאים, רובם מצוינים והם מופיעים בשלל גוונים וטקסטורות (אבל תמיד חשוב לבדוק את תווית רישיון משרד הבריאות). בחג פורים, בפרט המלצתי לבצע איפורי ניסיוני טרום המסיבה בשטח קטן שליד האוזן או הצוואר זאת על מנת לוודא את תגובת העור לחומרים חדשים במיוחד אצל לגברים וילדים שאינם מורגלים לאיפור יום יומי.

אצל אלה עלולה להתפתח אלרגיה ובמקרים קיצוניים הופעת פצעונים שאח”כ קשה להיפתר מהם. זהירות משנה בכל הקשור לעפרונות עיניים, התייחסו אליהם כמוצר היגיינה לכל דבר, העברתם מאדם לאדם עלולה להוביל לדלקות עיניים.

שנייה לפני איפורי פורים, יש למקצוען ירין שחף, כמה טיפים, רעיונות, וגם אזהרות. לפניכם המדריך המלא לאיפורי פנים;

☺ איפור במקום מסיכה

פורים הוא זמן שמחה וריקודים. לעיתים ה’תחפושת’ המושקעת שכה עמלנו עליה מבעוד מועד, עלולה תוך זמן קצר להפוך למסורבלת ולנטל שעות ארוכות. גם האופציה של מסיכת גומי או פלסטיק לא בדיוק אידיאלית. לכן, אין כמו מסיכות פנים מצוירות, (ציור פנים) הן אישיות ייחודיות (יש רק אחת כזו) יצירתיות ובעיקר לא מכבידות.

☺ צבעי פנים וגוף

החומרים הנכונים לציור על ה’פנים’ הם “צבעי גוף” על בסיס מים (מופיעים לרוב בפלטה עם כמה גוונים יחדיו), ניתנים לרכישה בחנויות לאיפור מקצועי. או בחניות למכשירי כתיבה.

מציירים איתם בעזרתם מכחולים, רגילים, נקיים, ממש כמו שמציירים על בד. לאחר שהצבעים מתייבשים (מקסימום 10 דקות) הם לא נמרחים והופכים לעמידים. (לפני הרכישה, יש לוודא באותיות הקטנות; “באישור משרד הבריאות”), אלה ניתנים להסרה ע”י מגבונים לחים או בעזרת מים, וסבון.

☺ טושים ולורדים

השנה, ניתן למצוא בחנויות מובחרות טושים מיוחדים (על בסיס מים) שכתוב עליהם באנגלית: ” טאטו באדי “. אלה מותאמים במיוחד לעור הגוף, וניתנים להסרה בעזרת מגוון מוצרי לחות.

כל טוּש מסוג אחר, אסור ומסוכן מאוד בשימוש, מאחר והוא מכיל תוצר של תעשיית נפט ובמגע עם העור הינו רעיל.

עפרונות עיניים צבעוניים

אלה נהדרים לשימוש, אך יש להיזהר איתם במגע קרוב לעיניים. מוצרי איפור – הינם מוצר היגייני לכל דבר, אין להשאיל או להעבירם מאדם לאדם, קיים חשש לדלקת עיניים, או גירוי עור.

עפרונות איפור – שלא נמרחים בקלות עלולים לגרום לשפשוף ולשריטות בעור כתוצאה מניסיונות חוזרים לצייר בעזרתם. (שימוש באיפור בפחם או גירים צבעוניים, הינו מסוכן).

☺ תוספות שיער, ריסים, שפם זקן.

איפור פנים לחג הפורים

ריסים מלאכותיים – מדביקים רק עם “דבק ריסים” מקצועי, כל שימוש בדבק אחר מסוכן במגע עם עיניים.

שפמים וזקנים ניתן להדביק בעזרת דבק גוף בלבד (להשיג בחנויות מתמחות לאיפור וקוסמטיקה) להסרתם נדרש “נוזל הסרה” דבק גוף הוא על בסיס אלכוהולי, ואינו מומלץ לשימוש אצל ילדים. האחרון בשימוש בעיקר בתעשיית הקולנוע והתיאטרון.

לילדים, כן מומלץ על שימוש בפרווה סינטטית שאינה דליקה ומוצמדת בעזרת גומי סביב הפנים או עם מעט וזלין ל”תוספות של גבות”.

☺ פייטים ואבני חן מפלסטיק

ניתן לעטר את ציורי הפנים באבנים דמויי אבני חן, או פייטים ססגוניים. את אלה ניתן להצמיד לפנים בעזרת וזלין.

☺ ועכשיו ניגש למלאכה:

מורחים קרם לחות מרגיע ולאחריו מניחים מייק-אפ בגוון העור. מקבעים בעזרת פודרה שקופה. לציורי הפנים משתמשים בפלטה של צבעי גוף על בסיס מים בלבד. הם קלים להסרה, מתייבשים במהירות ואינם נמרחים (את הצבעים ניתן לרכוש בחנויות איפור מקצועי).

הצטיידו במכחולי איפור למשטחים הדורשים דיוק וגם בספוגים למשטחים הגדולים יותר. אם כישרון ציור הוא מכם והלאה, היעזרו בשבלונה עשויה משקף או טפט דביק, שמכינים מבעוד מועד.

מניחים את השבלונה על הפנים, ובעזרת ספוגית מרוחה בצבע גוף ממלאים את המשטח. ממתינים מעט עד לייבוש ואז בעזרת עפרונות איפור צבעוניים או מכחולים דקים יוצרים את הפרטים הקטנים.

☺ פורים בשבילו:

ואל תשכחו את המין החזק. עבורו התאימו קשת גוונים כהה יותר. שילובים של סגול זרחני עם ירוק ושחור, יעצימו את המראה הגברי ויתאימו לכל קני מידה של בגד.

אם באיפור הנשי תנועות הצבע היו רכות ומעוגלות, הרי שכאן מסיכת הפנים מוגדרת בקווים חדים יותר. ורק אל תשכחי שאולי זו פעם ראשונה שהוא מתאפר, ואולי הוא רגיש או אלרגי למרכיב זה או אחר בחומרי האיפור – לכן מומלץ ערב קודם לעשות טסט קטן מאחורי האוזן.

עכשיו ששניכם מוכנים והדורים, רוצו למסיבה… כי לא כל יום פורים.

☺פורים שמיייייייייח.☺.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן