כאן הרצליה

קל אוטו לשר הפנים: התערב בהוצאת ענף הרכב על ידי ראש העיר

קבוצת הרכב קל אוטו, החמישית בגודלה בישראל, החליטה לפתוח סניף חדש בעיר הרצליה במטרה להציע לתושבי העיר, כלי רכב להשכרה או מכירה במחירים אטרקטיביים. הקבוצה שכרה מקום והחלה לחפש עובדים מקרב התושבים, אך נתקלה במכשול לא צפוי ומאשימה; ראש עיריית הרצליה, החליטה לא לאשר לחברות הרכב, פתיחת סניפים בעיר, בניגוד לחוק ◄ קליין פנה לשר הפנים אלי ישי, בבקשה להתערבותו במשבר עם גרמן בעיר הרצליה.
0
0
שמוליק קליין, קל אוטו, ראש העיר הרצליה, גרמן
שמוליק קליין, קל אוטו, ראש העיר הרצליה, גרמן

שמוליק קליין, מנכ”ל קבוצת הרכב “קל אוטו”, פתח כבר עשרות סניפים ברחבי ישראל, מהעיר אילת ועד עפולה. הוא מעולם לא דמיין לעצמו שהחלטה שגרתית שקיבל, פתיחת סניף בעיר הרצליה, תיתקל במכשול שלא ניתן היה לצפות – ראש עיריית הרצליה הגב’ יעל גרמן, המקיימת מדיניות חשאית, ולא חוקית, לטענתו, אשר נועדה להדוף אל מחוץ לעיר את עסקי הרכב.

חב’ קל אוטו, איננה קבוצת הרכב הראשונה אשר מנסה להפעיל סניף השכרת רכב בעיר הרצליה, ונתקלת בסירוב תמוה ולא חוקי של ראש העירייה. בעבר גם קבוצות רכב נוספות, ניסו לפתוח סניף בעיר, אך נתקלה בסירוב מאותם טעמים.

לאחר שהחברת קל אוטו, שכרה מקום לפתיחת הסניף החדש, ברחוב משכית 10 ב-הרצליה פיתוח, היא הגישה לעירייה כנדרש בקשה ל’רישיון עסק’, בליווי האישורים הדרושים, כהליך שגרתי – אך לתדהמת כל המעורבים, למרות המתנה של חודשים, עיריית הרצליה, מסרבת לאשר את רישיון העסק, ללא כל סיבה רשמית.

בתחילה, הניחו בחב’ קל אוטו, כי הגורם לעיכובים הם חבלי לידה, וחיכוכים קטנים מול הפיקוח העירוני אשר ליוו את כניסת קבוצת הרכב לפעילות בעיר הרצליה, והניחו, כי מדובר בעיכוב בירוקרטי שייפתר – אך רישיון העסק, הוסיף להתעכב.

לטענת מנהלי קל אוטו, פקידי עירייה בכירים בהרצליה, אמרו מבלי אף לנסות להסתיר, כי מדובר בהנחיה של ראש העיר הגב’ יעל גרמן, שלטענתם, “איננה מחבבת” סניפי השכרת רכב, מאחר והם נראים לה כמטרד, היוצר תנועה של כלי רכב, וביקוש מוגבר לחנייה בסביבתם.

היום (ג’) פנה מנכ”ל קל אוטו, מר שמוליק קליין, אל שר הפנים ח”כ אלי ישי, בדרישה להתערבותו במשבר; “אני פונה אלייך, כשר הפנים, הממונה על הרשויות המקומיות בישראל, בתלונה רשמית נגד ראש עיריית הרצליה, הגב’ יעל גרמן, שהחליטה על דעת עצמה, ללא סמכות ובניגוד לחוק, למנוע מחברות רכב לפתוח סניפים להשכרת ומכירת רכב בתחומי העיר הרצליה”. כתב בין היתר, מר קליין.

“מדיניות זו, העומדת בסתירה לכל הנורמות העסקיות בישראל, לחוק יסוד חופש העיסוק, ולמעמד שהקנתה לנו מדינת ישראל כחברות כלכליות המוסמכות לבצע עסקים כחוק, מופנית לא רק נגד קל אוטו, אלא נגד כל חברות הרכב הפועלות בישראל, כחוק, משלמות מיסים, מעניקות שירותים, מפרנסות עובדים, ומרכיבות יחד ענף כלכלי, השני בגודלו בישראל, המגלגל כ- 50 מיליארד ₪ לשנה. הלין הוסיף מנכ”ל “קל אוטו”.

“גרמן, פועלת שלא כחוק, בחריגה מסמכותה, כנגד האינטרסים של תושבי עירה ושל מדינת ישראל, וללא שום מקור סמכות; לא בחקיקה ראשית, לא בחוקי עזרי עירוניים, ואפילו לא בהצבעה במועצת העיר, שכלל לא דנה בנושא. בכך, היא הופכת את עצמה מראש עיר לדיקטטור ולשר על-כלכלי, תוך כדי הפרה גסה של חוק יסוד חופש העיסוק, ולמעשה, מוציאה מחוץ לחוק את ענף הרכב”. הדגיש במכתבו מר קליין.

“המצב החמור הזה, פותח פתח בעתיד לכל ראש עיר, להוציא מחוץ לחוק בעירו כל ענף כלכלי, שאיננו נראה לטעמו האישי. אם סמכות כזו תינתן ל’ראשי ערים’, אפשר לחזות לנגד עינינו עתיד בו חברות הרכב לא יצליחו לקבל ’רישיון עסק’ באף עיר, וייאלצו לסגור את כל הסניפים, או מצב עתידי בו ראשי הערים, ייצאו נגד ענף כלכלי אחר מסיבה כזו או אחרת.

מדובר בחזון עתידי של ישראל, בה שום עסק לא יכול להתקיים בביטחון”. סיכם שמוליק קליין, מנכ”ל קבוצת הרכב “קל אוטו” את פנייתו אל שר הפנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן