חג פּוּרִים

משרד התמ”ת: הציבור, מוזהר מפני שימוש בתחפושות ופאות דליקות לרגל חג פורים

0
0

הממונה על התקינה של משרד התמ”ת, מתריע; “על ההורים לשים לב לסימון התחפושות והפאות, וכן יש לוודא, כי קיים תרגום של אזהרות יצרן לעברית עבור הפריטים לילדים שגילם פחות מ-3 שנים. בכל מקרה, חייב להיות סימון של ארץ הייצור, שם היבואן ומענו בשפה; עברית. על המוצרים לשאת תוויות עם הוראות כביסה”.
משרד התמ
משרד התמ”ת: הציבור, מוזהר מפני שימוש בתחפושות ופאות דליקות לרגל חג פורים

בביקורת הממונה על התקינה במשרד התמ”ת, מר גרישה דייטש, שערך בראשית השבוע הזה, לקראת חג הפורים, תשע”ב, נמצאו ברחבי השווקים במדינה, תחפושות אשר אינן עומדות בהוראות חלק 2 של תקן רשמי ת”י 562, “בטיחות צעצועים” המתייחס לדרישות בדבר דליקות התחפושות, ובמיוחד בהתייחס למשך זמן הבעירה, אורך קטע השרוף וקצב התפשטות הלהבה בתחפושת.

תחפושות, פאות, ו-מסכות, מסוגים שונים נלקחו ע”י עובדי מינהל התקינה במשרד התמ”ת, מחנויות שונות לצעצועים בערים; נתיבות, מודיעין, מבשרת ציון, ירושלים, תל אביב, ועוד. התחפושות, הועברו לבדיקת המעבדה ב’מכון התקנים’. נמצא, כי חלק מהמוצרים דליק! ועלול לסכן את הילדים הלובשים אותם בחג הפורים.

עם קבלת תוצאות של בדיקות המעבדה, הוציא הממונה על התקינה, צווים מינהליים ליבואנים של המוצרים הדליקים והורה להם להפסיק באופן מיידי את שיווק המוצרים הדליקים, תוך איסוף מיידי של מוצרים אלה מכל נקודות השיווק לאלתר, וכן לדווח לו על מקום האיסוף ועל כמות הפריטים שנאספו.

עקב כך, מזהיר הממונה על התקינה במשרד התמ”ת, מר גרישה דייטש את הציבור על סכנה לשלומם ובטיחותם של ילדים בשל שימוש בתחפושות לחג הפורים שאינן עומדות בהוראות התקן.

לדברי הממונה על התקינה, מר דייטש; “על ההורים לשים לב לסימון התחפושות, והפאות, וכן יש לוודא, כי קיים תרגום של אזהרות יצרן לשפה עברית, עבור הפריטים לילדים שגילם פחות מ-3 שנים.

בכל מקרה, חייב להיות סימון של ארץ הייצור, שם היבואן ומענו בשפה; עברית. על המוצרים לשאת תוויות עם הוראות כביסה”.

יצוין, כי אין לכבס את התחפושות במים חמים, אין להשתמש במלבין, אין לסחוט ואין לגהץ אותן, זאת כדי לא לפגוע בחומר בבד אשר מעכב את הבעירה.

מוגש כאן למטה, פירוט התחפושות שנבדקו, כאמור, על ידי הממונה על התקינה, ונמצאו לא מתאימות להוראות התקן, ואשר על כן, עלולות לסכן את הילדים המשתמשים בהן ולגרום לכוויות בהיחשפות אל מקור אש;

<!–TheCostumesWereExaminedAndFoundToCorrespondToTheProvisionsOfThe StandardAndMayEndangerItsUsers.Tab_05-03-12_01.htm–>הטבלה הובאה על ידי הממונה על התקינה במשרד התמ”ת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן