מחקרי רפואה

משרד הבריאות: ’יום הבינלאומי למחלות נדירות’ מגיע לארץ ישראל, רביעי 29.02.2012

0
0

משרד הבריאות, באמצעות לשכת המדען, משתתף ברשת אירופאית למחלות נדירות E-Rare מקיים ביום זה (Rare Disease Day, 29 Feb 2012) פעילויות רבות להעלאת המודעות למחלות הנדירות תחת הכותרת; “נדיר, אך חזקים ביחד”. מחלה מוגדרת נדירה – אם היא פוגעת בפחות מ-1 ל-2000 איש באוכלוסיה.
משרד הבריאות: ’יום הבינלאומי למחלות נדירות’ מגיע לארץ ישראל, רביעי 29.02.2012
משרד הבריאות: ’יום הבינלאומי למחלות נדירות’ מגיע לארץ ישראל, רביעי 29.02.2012

רשמו לפניכם אירוע חדש בלוח השנה, היום, רביעי 29/2/12, מצוין “יום המחלות הנדירות הבינלאומי”. יחד עם מאות ארגוני חולים ביותר מ- 50 מדינות, מהשנה משתתפת גם מדינת ישראל, במחקרים רבים בנושא זה, ומציינים את היום להגברת המודעות לפעילות מתכנסים סביב הסיסמה; “נדיר אך חזקים ביחד”.

’יום מחלות נדירות הבינלאומי’, החל רק לפני כמה שנים באירופה, ב-29 בפברואר 2008 (אכן, ברור, שזה היום הנדיר ביותר בלוח השנה, אשר נועד במקור להיות נחגג רק ב’שנה מעוברת’, המומנטום וההתלהבות גדלו כל כך, שעכשיו זהו ללא ספק אירוע שנתי, והוא נפוץ ברחבי העולם, בו פועלים כדי לשפר את המידע והתמיכה לחולים ובני משפחותיהם החולים ב”מחלות נדירות”, כדי לשפר את הבריאות, ולשפר את המחקר את הטיפולים בהם.

ביום זה, מתבצעות פעילויות רבות להעלאת המודעות למחלות הנדירות תחת הכותרת; “נדיר, אך חזקים ביחד”.

מחלה מוגדרת כנדירה אם היא פוגעת בפחות מ-1 ל-2000 איש באוכלוסיה. כיום ידוע על כ-6000-8000 מחלות נדירות. כל מחלה נדירה בפני עצמה, אך יחד הן משפיעות על כ-30 מיליון איש באירופה ועל מאות מיליונים בעולם וגורמות ל’מצבים מסכני חיים’ ו/ או ל’נכות כרונית’.

משרד הבריאות, באמצעות לשכת המדען, משתתף ברשת אירופאית למחלות נדירות E-Rare. חברים ברשת 16 ארגונים מממני מחקר מ-10 מדינות חברות באיחוד האירופי וכן שתי מדינות נלוות ישראל ותורכיה.

מטרת הרשת, הינה פיתוח מדיניות מחקר משותפת, תיאום תוכניות מחקר לאומיות ופעילות לביצוע ומימון מחקרים רב-לאומיים משותפים. חוקרים מישראל, חברו לצוותי מחקר מאירופה החוקרים מחלות נדירות.

עד עתה מימנו המדינות החברות ברשת מחקרים משותפים בהיקף של 30 מיליון יורו. באחרונה, התפרסם ’קול קורא למחקר במחלות נדירות’ המכוון לחוקרים צעירים. תחת הכותרת; “נדיר, אך חזקים ביחד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן