רעידת אדמה

גן יבנה, התלמידים, גילו ידע מצוין, כיצד לנהוג בעת רעידת אדמה

0
0

התרגיל למוכנות התלמידים להתגוננות בעת התרחשות רעידת אדמה, נוהל על ידי קב”ט המועצה גן יבנה, ומפקד יחידת הקישור בין הרשות המקומית לפיקוד העורף, בוצעה בקרה והציונים אשר ניתנו לכל בתי הספר בישוב גן יבנה, שנבדקו, עומדים על מעל 90.
גן יבנה, התלמידים, גילו ידע מצוין, כיצד לנהוג בעת רעידת אדמה
גן יבנה, התלמידים, גילו ידע מצוין, כיצד לנהוג בעת רעידת אדמה

כל מוסדות החינוך בשטחי המועצה המקומית גן יבנה – בתי ספר וגני ילדים, תרגלו היום (שני) את תפקודם בעת רעידת אדמה, במסגרת תרגיל ההתגוננות הארצי. הצוותים החינוכיים והתלמידים, זכו לציון גבוה במיוחד על תפקודם בתרגיל.

מטרת התרגיל למוכנות התלמידים להתגוננות בעת התרחשות רעידת אדמה, הייתה לבחון את התכנון, הארגון, ההיערכות ומוכנות של מערכת החינוך להיערכות לקראת רעידת האדמה, ולהתנהגות יעילה בעת התרחשות הרעידה, ולאחריה, תוך העמקת השילוב בין הרשות המקומית /המוסד החינוכי לבין משטרת ישראל, פיקוד העורף, וגופי הצלה אחרים.

לאחר רעידת האדמה שפקדה את יפן בשנה שעברה, גובשה תורה חדשה להתנהגות בעת רעידת אדמה. בבסיס התורה, עומדת התפיסה שלכל בניין עלול להיגרם במהלך רעידת אדמה חזקה, נזק מבני קשה עד לקריסתו החלקית או המלאה. לפיכך, שונו הנחיות ההתגוננות החדשות, והן מאפשרות את הגעתם של הילדים תוך פרק זמן נתון, למקום הבטוח ביותר הסמוך למרחב בו הם נמצאים באותה עת.

בחירת המקום הבטוח לכל מרחב פעילות, נעשית על פי סדר עדיפות יורד; מן המקום הבטוח ביותר (שטח פתוח מחוץ למבנה), דרך חלקים בתוך המבנה שנבנו בצורה עמידה יותר (מרחב מוגן/מקלט או חדר מדרגות), וכלה בפתרון המספק רק הגנה מינימלית מפני חפצים נופלים (מתחת לשולחן).

בהתאם לכך, מגובש סדר פעולות שנקבע בהתאם למקום הימצאם של התלמידים – אם הם בתוך המבנה/כיתה בעת רעידת אדמה, יצאו בהליכה מהירה וזהירה דרך נתיב המילוט אל השטח הפתוח, ויתרחקו מבניינים, קירות תומכים, עצים, כבלי חשמל וכל גורם מסוכן אחר.

התרגיל, למוכנות התלמידים להתגוננות בעת התרחשות רעידת אדמה, נוהל על ידי קב”ט המועצה גן יבנה, ומפקד יחידת הקישור בין הרשות המקומית לפיקוד העורף, בוצעה בקרה והציונים אשר ניתנו לכל בתי הספר בגן יבנה, שנבדקו, עומדים על מעל 90.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן