רפואה דחופה

המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: עשרות בני אדם הגיעו לחדרי המיון עקב האובך

0
0

ב-24 השעות האחרונות, הגיעו אל המרכז הרפואי הלל יפה, בעיר חדרה, עשרות מקרים של מבוגרים וילדים עם בעיות נשימה בדרגות שונות ◄ 8 מהם אף אושפזו להמשך טיפול ◄ בין המתאשפזים, אביו של סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד”ר פבל פסצ’יאנסקי, שבעצמו טיפל במרבית מקרי קשיי נשימה של האוכלסייה.
המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: עשרות בני אדם הגיעו לחדרי המיון עקב האובך
המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה: עשרות בני אדם הגיעו לחדרי המיון עקב האובך

מזג האוויר האביך ומלא האבק הביא ל’מרכז הרפואי הלל יפה’, בעיר חדרה, עשרות פניות של בני אדם, שהתלוננו על קשיי נשימה חריגים מהרגיל. מדובר בכ- 20 מקרים של בני אדם הסובלים מקשיי נשימה ברמות חומרה קלה עד קשה שהגיעו לחדר המיון הגדול, וכן, כ- 3 מקרים של ילדים שהגיעו לחדר מיון ילדים. שמונה אושפזו, אחד במצב בינוני ונזקק להנשמה.

בין הפונים היה גם פיטר פסצ’יאנסקי, בן ה- 80, אביו של סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד”ר פבל פסצ’יאנסקי.

פיטר, חולה במחלת ריאות כרונית ש’מזג האוויר האביך’, גרם להתפרצותה.

ד”ר פסצ’יאנסקי, יודע לספר, כי; “אחותו, יצרה עימו קשר בבוקר, ואמרה, כי היא מגיעה עם אביהם פסצ’יאנסקי, בן ה-80, למיון עקב קשיי הנשימה הקשים. “מאתמול (שלישי), בדקנו כבר עשרות מקרים של אנשים שהגיעו עם ’קשיי נשימה’ בגלל ה’אובך’ בחוץ”, מספר ד”ר פסצ’יאנסקי ומוסיף; “אך האופציה שאצטרך לטפל גם באבי בהחלט לא עלתה בראשי, אני מודה. כשהוא הגיע בדקתי אותו ולאחר מכן, הוחלט, כי יקבל טיפול אינהלציה, ויאושפז להמשך השגחה”, הוא מעדכן.

ד”ר ג’לל אשקר, מנהל המלר”ד (מחלקה לרפואה דחופה), של המרכז הרפואי הלל יפה, מסביר, כי הפניות הרבות הן ללא ספק תוצר מובהק של מזג האוויר הלא שגרתי; “דרכי האוויר שלנו, מורכבים משריר המבצע בשגרה פעולה שאין לנו שליטה עליה.

כאשר שריר זה, מגורה מחלקיקי אבק, או פיח, נגרם כיווץ ועל ידי כך, היצרות של דרכי האוויר הקטנים. פעולה זו יוצרת גם שיעול וקוצר נשימה גובר”, הוא מבהיר.

ד”ר אשקר, מוסיף, כי; “מי שסובל מ’אסטמה’ (Asthma), מחלה כרונית נשימתית, ובוודאי שילדים שדרכי הנשימה לא מפותחות, סובלים יותר במזג אוויר שכזה, וחלקם מגיעים אלינו לשם קבלת טיפול”.

ד”ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של הלל יפה: להימנע מלצאת החוצה

גם ל’מלר”ד ילדים’ של המרכז הרפואי הלל יפה, חדרה, הגיעו במהלך הלילה, מספר ילדים עם בעיות נשימה”, מוסיפה ד”ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של “הלל יפה”.

“מתוך כמה עשרות, 3 מקרים היו במובהק תוצר ישיר של מזג אוויר. את אחד מהילדים, ילד בן 8 שסובל מאסטמה, החלטנו לאשפז, לשם קבלת טיפול תומך והשגחה. מצבו בבוקר (ד’) השתפר, ואני מניחה שהוא ישוחרר לביתו ביממה הקרובה”.

ד”ר קליין, מדגישה; “כאשר נוצר מזג אוויר שכזה, יש לשים לב לפעולות הבאות; אם מספר הנשימות עולה על 40 לדקה אצל ילד שהוא מעל לגיל שנה, אזי יש לפנות אל מוקד רפואי לצורך אבחון וטיפול.

אם הילד מכחיל, או אפטי, ופחות ערני, אז כמובן שרצוי לפנות במהירות אל חדר המיון, הקרוב.

“הטיפול המקובל” – מממשיכה ד”ר קליין, להסביר; “הוא שימוש באינהלציות שמרחיבות את דרכי הנשימה (הסמפונות) ומסייעות להחזיר את הנשימה לסדרה”.

ד”ר אשקר, ועמיתתו ד”ר קליין, ממליצים שניהם, כי; “במזג האוויר הנוכחי, ובמזג אוויר אביך, ככלל, רצוי בעיקר להשאיר את החלונות סגורים, ולהימנע מלצאת החוצה, במיוחד לאנשים בעלי תנגודת גוף ירודה, לחולים במחלות ריאתיות, של; נשים בהריון, קשישים, וכמובן ילדים, ולפעוטות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן