תזונה | דיאטה

סידן, עדיף ממקורות צמחיים, הכוללים: ’ירקות עלים’ שהם טובים יותר ממשקה חלב

0
0

בי”ס לרפואה אוניברסיטת הרווארד; “יש במוצרי חלב כמויות גדולות של שומן רווי וויטמין A (רטינול) שבפועל מחלישים את העצמות, וכי צריכה גבוהה של המוצרים מקושרת ל’סרטן הערמונית’ ו’סרטן השחלה’” ◄ עמותת “שחרור בעלי חיים ישראל” (שב”י); “הדו”ח מאשר מה שידוע”
סידן, עדיף ממקורות צמחיים, הכוללים: ’ירקות עלים’ שהם טובים יותר ממשקה חלב
סידן, עדיף ממקורות צמחיים, הכוללים: ’ירקות עלים’ שהם טובים יותר ממשקה חלב

האם יש מקורות טובים יותר לסידן מחלב? כיום, כידוע היטב שגוף בריא צריך סידן, ועל כן, לא מפתיע שנושא זה מעסיק את בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד. אך לאחרונה, פורסם באתר התזונה של הרווארד (Harvard), מידע המפרט את המקורות המועדפים לסידן במזון, הסותר את מה שנהוג לחשוב בציבור, תחת הכותרת; “חלב אינו המקור היחיד, או אפילו הטוב ביותר לסידן”.

בבית הספר לרפואה הרווארד, ממליצים להשיג סידן, ממקורות צמחיים, הכוללים; ’ירקות עלים’, כגון; כרוב בר, מוצרי סויה מועשרים, וסוגים שונים של שעועית מבושלת.

בניגוד למה שחונכו לחשוב, בין היתר באמצעות קמפיינים גדולים ומתוקשרים כמו; “שלושה ביום” של מועצת החלב, לא רק שאין הכרח לצרוך מוצרי חלב, כדי לעמוד בכמויות הסידן הנדרשות לנו, אלא ש’בהרווארד’, טוענים שיש במוצרי חלב, כמויות גדולות של שומן רווי, וויטמין A (רטינול) אשר בפועל מחלישים את העצמות, וכי צריכה גבוהה של מוצרים אלו מקושרת ל’סרטן הערמונית’ ו’סרטן השחלה’.

ידיעה זו, מצטרפת לשורה של פרסומים מהחודשים האחרונים המבקרים את “התמכרותה של החברה האנושית לחלב פרה”, כפי שמכנות אותה מספר קבוצות בציבור, ואת ההשלכות הסביבתיות, הבריאותיות והמוסריות השנויות במחלוקת של צריכת החלב הגבוהה בישראל, ומדינות מערביות אחרות.

אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היתה פרסומו של הסרטון הויראלי; “מישהו עדיין מאמין לפרסומות של שטראוס ו-תנובה”, אשר נצפה כמעט 180,000 פעמים, מאז עלה לרשת האינטרנט, בסוף דצמבר, ועורר הדים רבים.

עמותת שחרור בעלי חיים ישראל (שב”י)

עמותת “שחרור בעלי חיים ישראל” (שב”י), מסרה, היום, כי; “הדו”ח מאשר את מה שידוע בקהילה המדעית מזה מספר שנים; תעשיית החלב, פוגעת גם בבריאותנו, בנוסף לפגיעתה הברורה והמתועדת בסביבה ובמעל 100,000 הפרות המנוצלות ע”י תעשיה זו בישראל בלבד.

כפי שפרטו החוקרים מבית הספר לרפואה של הרווארד, הידע התזונתי שהצטבר מראה שצריכת חלב ומוצריו, לא רק שאיננה הכרחית ב’תזונה’, ועל כן, אינה מצדיקה את הסבל העצום שכרוך בשעבוד הפרות והפרדתן הטראומטית מהעגלים שלהן בתעשיה זו, אלא שאף עלולה לפגוע ב’בריאות העצם’ ולהעלות את הסיכון למחלות סרטן”.

● מקור הידיעה; הרווארד

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן