יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

המצעד בפולין, לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, עובר בניו יורק

איש העסקים וסגן יו"ר ’מצעד החיים’ מר שלמה גרופמן; "השנה, יעמוד ’מצעד החיים’ מצעד של צעירים יהודים מארץ ישראל ומן התפוצות, המתקיים מדי שנה, בסימן 25 שנה למפעל, כאשר במוקד מפגש היסטורי ומרגש בין המצילים לניצולים שעוד נותרו בחיים, מכל רחבי העולם".
0
0
איש העסקים מר שלמה גרופמן | צילום: ויקיפדיה
שלמה גרופמן

כשלושה חודשים לפני ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, המצוין בישראל, מדי שנה בכ”ז בניסן (או בתאריך סמוך לו), ו’מצעד החיים’ בפולין, התקיים בשבוע שעבר, ערב מיוחד לקראת המצעד המסורתי, שיעמוד השנה בסימן 25 שנה למפעל, בעיר ניו יורק, בבית שגריר ישראל באו”ם, מר רון פרושאור.

אישיים בכירים מישראל, ומהקהילה היהודית בארהב, השתתפו בערב המרגש, ביניהם; הרב ישראל מאיר לאו, יו”ר מועצת ’יד ושם’, איש העסקים מר שלמה גרופמן, המכהן כסגן יושב ראש ’מצעד החיים’ מר מלקולם הונליין, סגן יו”ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארהב, ועוד.

המארח השגריר פרושאור, ציין בדבריו, כי; “לעמוד באושוויץ ובירקנאו, ולשיר ’עם ישראל חי’ – מקבל משמעות אחרת לגמרי”.

איש העסקים וסגן יושב ראש ’מצעד החיים’ מר שלמה גרופמן, גילה, כי; “השנה, יעמוד המצעד בסימן; 25 שנה למפעל, כאשר במוקד מפגש היסטורי ומרגש בין המצילים לניצולים שעוד נותרו בחיים, מכל רחבי העולם”.

“איראן, ונשיאה הם ה’היטלר’ של דורנו. ’מצעד החיים’ מבטיח, כי לעולם לא נשכח את השואה האיומה”, הדגיש גרופמן.

הרב לאו, ציין בין יתר דבריו, כי; “מצעד החיים, מבטיח שהאור של העם היהודי וישראל, לעולם לא ייכבה”.

מלקולם הונליין, סגן יו”ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה”ב, הדגיש בדבריו, כי; “רק מי שלמדו את לקחי העבר, מוכנים לפגוש את האתגרים של המחר”.

מצעד החיים

משתתפי מצעד החיים 2005

מצעד החיים הוא מצעד של צעירים יהודים מישראל ומהתפוצות, המתקיים מדי שנה בעיר אושוויינצ’ים שבפולין. משתתפי המצעד צועדים במסלול שמאתר מחנה ההשמדה אושוויץ I שבעיר אל אתר מחנה בירקנאו (אושוויץ II), הסמוך אליו.

שלמה גרופמן

מטרת מצעד החיים היא להנחיל בדור הצעיר את זיכרון השואה ולהנציח את קורבנותיה. המצעד מתקיים מדי שנה ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, לפני טקס האזכרה המרכזי הנערך באתר מחנה בירקנאו.

המצעד נוסד על ידי אברהם הירשזון בשנת 1988 בעת שהיה מזכל הנוער הלאומי, והוא ממומן על ידי ממשלת ישראל והסוכנות היהודית.

את השם “מצעד החיים” הציע הסופר והעיתונאי מאיר עוזיאל, שהיה בצוות ההקמה של הפרויקט בראשיתו. השם מהווה משקל נגד ל’צעדת המוות’ שהוא הכינוי לתהליך הפינוי של אסירים יהודים ממחנות ההשמדה במזרח אירופה על ידי הצבא הגרמני בסוף מלחמת העולם השנייה, תוך כדי רציחתם.

למצעד, מצטרפים, מלבד אזרחים פרטיים, גם אלפי תלמידי תיכון בארגון משרד החינוך, חניכי תנועות נוער, בני נוער יהודיים מן העולם, בני נוער וצעירים רבים שאינם יהודים ונציגי צה”ל.

עבור בני הנוער היהודיים מהעולם ערכו של “מצעד החיים” רב במיוחד, כי בניגוד למסעות אחרים המכוונים את הנוער רק לפולין, “מצעד החיים” הוא מסע לפולין, ומשם לישראל (יום הזיכרון לשואה ולגבורה במחנות ההשמדה בפולין, ויום העצמאות בישראל).

המידע על מצעד החיים, הובא באדיבות ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן