נתניה עיר עסקים

נתניה: ח”כ ליה שמטוב, תסייר בעסקים הנעזרים במוקד הסיוע לעסקים יוצאי אתיופיה

0
0

מנכ”ל מט”י נתניה, מר צביקה רובינשטיין; “קיימים קשיים בהשגת מימון להקמת עסקים של בני הקהילה האתיופית” ◄ מנהל המוקד הארצי במט”י נתניה, מר זמיר ג’גנאו; “למרות הקושי בהשגת המימון הראשוני, ישנו פוטנציאל של הקמת 500 עסקים של בני העדה” ◄ מוקד הסיוע לבני הקהילה האתיופית במט”י נתניה, סייע בשנות קיומו בהקמת 300 עסקים חדשים ע”י יוצאי אתיופיה.
נתניה: ח
נתניה: ח”כ ליה שמטוב, תסייר בעסקים הנעזרים במוקד הסיוע לעסקים יוצאי אתיופיה

מוקד היזמות הארצי לסיוע ליזמים ועסקים לבני הקהילה האתיופית, יארח היום בצהרים (שלישי 24.1), את יו”ר ’ועדת המשנה של הכנסת לעסקים קטנים’ חברת הכנסת ליה שמטוב. הסיור, יכלול מפגש עם מנהל מתאם פעולות מוקד יזמות ארצי ליוצאי אתיופיה, מר זמיר ג’גנאו, ועם ’פורום בעלי עסקים יוצאי אתיופיה’, וסיור בעסקים ברחבי העיר נתניה.

מוקד יזמות ארצי, הפועל במסגרת המרכז לטיפוח יזמות עיסקית (מט”י) נתניה, בסיוע האגף ליזמות עסקית של משרד הקליטה, חוגג 15 שנות פעילות, ורשם מספר שיא של 300 עסקים חדשים, שהוקמו ע”י בני הקהילה האתיופית באמצעות המוקד הארצי ליוצאי אתיופיה.

מנכ”ל מט”י נתניה מר צביקה רובינשטיין, אמר, כי ישנה חשיבות חברתית וכלכלית גדולה מאד לשילוב בני הקהילה האתיופית, בכלכלה ובמסחר, וכי עדיין קיימים קשיים בהשגת מימון להקמת עסקים של בני הקהילה, אשר אינם יכולים להביא הון מהבית או ביטחונות וערבויות כספיות על נכסים שאין בבעלותם.

מנהל המוקד הארצי בסניף מט”י נתניה, מר זמיר ג’גנאו, מסביר, כי; “המוקד, הצליח לאתר נישות מקצועיות ולהכשיר את בני הקהילה האתיופית, כדי שיוכלו לפתוח עסקים עצמאיים בבעלותם, למרות הקושי במימון הראשוני הנדרש, ישנו פוטנציאל של הקמת 500 עסקים של בני העדה”.

זמיר ג’גנאו, מוסיף, בדבריו, כי; “מטרתו העיקרית של המוקד הארצי היא לפתח תעסוקה עצמאית ויזמות עסקית בקרב ’קהילת יוצאי אתיופיה’ מתוך הכרה בעובדה, כי ערוצים אלה חשובים לביסוס כלכלי וחברתי של האוכלוסייה הותיקה בכלל ושל עולי אתיופיה בפרט. לקידום המטרה ועל המוקד הארצי באמצעות חשיפת הנושא בפני כלל הקהילה, ליווי יזמים פוטנציאליים וחיזוק בעלי עסקים קיימים.

מנכ”ל מט”י נתניה צביקה רובינשטיין: קיימים קשיים בהשגת מימון

פעילות המוקד, נעשית תוך התייחסות מיוחדת לצרכי הקהילה, תרבותה, מאפייניה והתאמת “ארגז הכלים” של היזמות העסקית, ופיתוח כלים נוספים על מנת לענות על צרכים אלה”.

יצוין, כי בשנים האחרונות, ניכר ביקוש רב ל’יזמות העסקית’ בקרב הדור הצעיר של בני הקהילה, הן מפאת השינויים בשוק העבודה מחד ופעילות המוקד מול פלח אוכלוסייה, זה מאידך.

פעילות ארצית זו, מבוצעת בסיוע עיקרי של המשרד לקליטת העלייה, ומתבססת על שיתופי פעולה אזוריים עם המוקדים העירוניים, המט”ים, הרשויות המוניציפאליות, אנשי ציבור מהקהילה, ארגונים הפועלים בקרב יוצאי אתיופיה, והיועצים העסקיים שפועלים ב”ראש עסקי עם נשמה חברתית”.

כיום פועלים בישראל, כ-300 עסקים עצמאיים בבעלות בני הקהילה האתיופית, שרובם הגדול מתבססים על שיווק תבלינים (כ-20% מ’שוק התבלינים’ בישראל, נשלט ע”י יוצאי אתיופיה), ועסקים מסורתיים אחרים, כמו; אומנות, אוכל אתיופי, עיצוב שיער, וכדומה.

בשנים האחרונות, החלה התפתחות של עסקים גם לתחומים אחרים, כמו; מתן שירותים עסקיים, ועוד.

זמיר ג’גנאו, מתאם פעולות מוקד יזמות ארצי ליוצאי אתיופיה, מאמין, כי; “השינוי בקרב הדור הצעיר של בני הקהילה לתפיסת העולם העסקית, יהווה קפיצת מדרגה עסקית לכל העדה, ויציאה ממעגל העסקים המסורתי; המוקד, מתאים את עצמו לשינויים ולדינאמיקה הנוצרת עם השנים.

המוקד, שידרג את הקורסים להכשרה מקצועית בקורסים חדשים, כמו; קורס הכשרת יועצים עסקיים, קורס סחר בינלאומי, קורס לקבלת רישיון לתיווך נדל”ן, קורס תחזוקת מחשבים, ועוד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן