מים

עמותת “צלול” לרשות המים: לשים קץ מיד להזרמת שפכי המועצה ג’סר א-זרקא

0
0

צלול, מאשימה; רשות המים, השקיעה בשנים האחרונות סכומי כסף גדולים בהקמת תשתית בג’סר א-זרקא, אך זו קרסה בשל העדר תחזוקה ◄ מנהלת קמפיין נחלים בצלול, דליה טל; “אם לרשויות המדינה; המשרד להגנת הסביבה ורשות המים, ידוע שהמועצה המקומית ג’סר א-זרקא, אינה מסוגלת לטפל בשפכיה, מוטל עליהן למצוא פתרון אחר, ומיידי, כדי למנוע המשך הזרמת השפכים. לא יתכן, כי הטבע, הנחלים ובריאות הציבור, ישלמו את מחיר אוזלת ידן של הרשויות”.
עמותת
עמותת “צלול” לרשות המים: לשים קץ מיד להזרמת שפכי המועצה ג’סר א-זרקא

עמותת “צלול” פנתה (א’) אל רשות המים, בבקשה דחופה לשים קץ באופן מיידי להזרמת שפכי המועצה המקומית ג’סר א-זרקא (جسـْر الزرقاء), אל נחל עדה, נחל תנינים, ולחופי הים התיכון. שפכים הגורמים לזיהום הנחלים, גורמים לזיהום שמורת הטבע נחל תנינים, שהיא אחת השמורות היפות בארץ, מזהמים את מי התהום, מזהמים את חופי הרחצה, ומסכנים את חיי המתרחצים.

לטענת עמותת “צלול”, תופעת זרימת השפכים, חמורה במיוחד על רקע העובדה, שעל פי הידוע ל”צלול”, הרי ש’רשות המים’, השקיעה בשנים האחרונות סכומים גדולים בהקמת תשתית ביוב ב-ג’סר א-זרקא, אך תשתית זו, קרסה בעקבות היעדר תחזוקה, שהיא באחריות המועצה המקומית, השרויה במצב כלכלי קשה מאוד, שתוצאו היא אי השקעה בתשתיות.

צלול בנחלים

עוד טענה “צלול”, שעל פי הידוע לה רשות המים תכננה לפרסם צו לתיקון מעוות (רשות המים תתקן ותגבה את התשלום מהרשות המקומית) שטרם פורסם, עובדה זו מנציחה את המשך הזרמת השפכים ואת המשך זיהום הנחלים והים.

לדברי מנהלת קמפיין נחלים בעמותת “צלול”, הגב’ דליה טל; “באם לרשויות המדינה – המשרד להגנת הסביבה, ו’רשות המים’, ידוע שהמועצה המקומית, אינה מסוגלת לטפל בשפכיה, מוטל עליהן למצוא פתרון אחר, ומיידי, כדי למנוע את המשך הזרמת השפכים. לא יתכן, כי הטבע, הנחלים, ובריאות הציבור, ישלמו את מחיר אוזלת ידן של הרשויות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן