רפואת ילדים

רמב”ם: טיפול נמרץ ילדים, מציג: בובה מצילת חיים בחדר סימולציה תרומת אודי אנג’ל

0
0

במחלקת טיפול נמרץ ילדים ב’רמב”ם’ חיפה, חנכו חדר סימולציה, ראשון מסוגו בצפון הארץ, בו מתרגל הצוות הרפואי, תרחישים מצילי חיים לילדים, בעזרת ציוד מתוחכם ומתקדם ◄ בובת הסימולציה מסוגלת במהלך תרחישים שונים, להשמיע קולות נשימה, שיעול, הקאה, קולות מעיים ועוד ◄ על בובת הסימולציה, ניתן לבצע בין היתר פעולות פולשניות
רמב
רמב”ם: טיפול נמרץ ילדים, מציג: בובה מצילת חיים בחדר סימולציה תרומת אודי אנג’ל

המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ב’קריה הרפואית רמב”ם’ בעיר חיפה, חנכה רשמית, השבוע (ג’, ה-17.1.12), חדר סימולציה מתקדם לצורך תרגול תרחישים רפואיים בתחום טיפול נמרץ ילדים.

חדר הסימולציה ממוקם במחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב”ם, ומדמה תנאי האשפוז והטיפול במחלקה, כולל; בובת הדמיה רפואית של חברת Laerdal, אשר רכשה שם עולמי בתחום זה, וסימולטור מסוג SimMan, גם הוא של חברת “לרדל”, המחובר למוניטור.

מתברר, כי בובת הסימולציה מסוגלת במהלך תרחישים שונים, להשמיע קולות נשימה, שיעול, הקאה, קולות מעיים, ועוד. זאת ועוד; על בובת הסימולציה, ניתן לבצע בין היתר פעולות פולשניות של; צנתור, הכנסת זונדה, פעולות החייאה, הבובה מחוברת לסימולטור, והיא מדמה מגוון רחב של מצבים ותרחישים מורכבים ב’רפואת חירום בילדים’, בהם; הפרעות קצב בלב, קוצר נשימה, חנק, שינוי ב’לחץ תוך גלגלתי’, ועוד.

יצוין, כי אמצעי הסימולציה מופעלים ממרחק ומאפשרים לצוות הרפואי, וכן הסיעודי להתאמן ולהביא לייעול הטיפול בחולים. בחדר הסימולציה, הותקנה כמו כן, מערכת מעקב וניתוח, בה מצלמות ומסכים. המערכת מתעדת פעילות הצוות הרפואי בעת התרגול, ומאפשרת הצגת הסימולציות על גבי מסך, לצורך ניתוח והפקת לקחים.

עלות הקמת חדר הסימולציה, מוערכת בסכום של עשרות אלפי ₪, והיא התאפשרה הודות לתרומתם של איש העסקים, מר אודי אנג’ל, אשר תורם רבות לבית החולים, ומשפחתה של ענבל וקרט, אחות מחלקת טיפול נמרץ ילדים ב’רמב”ם’, לזכרו של נתן פיליפ.

צוות מחלקת טיפול נמרץ ילדים רמב”ם, בתרחיש על בובת סימולציה

היוזמה להקמת החדר, הינה של צוות המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ב’קריה הרפואית רמב”ם’, שתרמו מזמנם ומניסיונם בתכנון ובביצוע במשך תקופה של כחצי שנה, עד למימוש התוכנית. על הקמת חדר הסימולציה, וניהולו אחראי ד”ר אמיר חדש ממחלקת טיפול נמרץ ילדים ברמב”ם.

לדבריו של פרופ’ גד בר-יוסף, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב”ם; “הקמת מתקן שכזה בתוך בית חולים אינו דבר שבשגרה; “מדובר במתקן המשרת את צוות המחלקה בלבד; רופאים, הצוות הסיעודי ועו”סים. מהלך מיסוד המתקן, כחלק ממערך רפואת החירום בילדים ברמב”ם, מעיד על תפיסת המצוינות בביה”ח, ועל השאיפה שלנו להמשיך ולהשתפר בעבודתנו”.

בביקורו בחדר הסימולציה, אמר מר אודי אנג’ל, מהתורמים להקמת חדר הסימולציה על ציודו, כי; “מדובר במתקן מרשים ומרגש, בעיקר משום שמטרתו היא טיפול טוב יותר בילדים, כל מכשור שמשמש את הרופא לתרגול העבודה והופך אותו למאומן ומיומן יותר הוא חשוב, שכן תוצאות התרגול מגיעות בסופו של דבר לילדים. אם אני יכול לסייע בתהליך, אין דבר טוב מזה”.

במחלקת טיפול נמרץ ילדים ב’רמב”ם’, מועסק צוות רב מקצועי, המטפל בטווח רחב של פציעות קשות ומורכבות בילדים. לפיכך, חדר הסימולציה החדש, מיועד לאימון ותרגול של צוות המחלקה כולו (רופאים, צוות סיעודי, עו”סים, ועוד), כאשר המטרה היא להיות מוכן לכל תרחיש אפשרי.

הסרט הלוט מקיר התורמים במחלקה; אודי אנג’ל, דר’ אסתי גולן, ופרופ’ עמוס עציוני

עבודות שונות שנעשו בתחום, מוכיחות, כי תרגול הצוותים המטפלים באופן שיגרתי, משפר את רמת הביצוע, מקטין את החרדה ומשפר את התקשורת בין אנשי הצוות באופן מובהק.

לאחר תרגול תרחישים אפשריים, איכות הטיפול הרפואי, עולים באופן משמעותי. במקרה של רפואת חירום, הדבר מתורגם להצלת חיים.

◄ המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ב’מרכז רפואי רמב”ם’

המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב”ם, בראשותו של פרופ’ גד בר-יוסף, היא יחידת ההפניה הראשית באזור הצפון, לכל הילדים שמצבם קשה מאד ונשקפת סכנה מוחשית לחייהם או לאיבר חיוני בגופם.

המחלקה, מטפלת בילדים מגיל מספר ימים ועד גיל 17 שנים, הסובלים מפציעות חמורות עקב תאונות, ממחלות קשות ומסכנות חיים, ובילדים לאחר ניתוחים מורכבים, כולל ניתוחי לב פתוח, ניתוחי מוח, ועוד.

המחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב”ם, מתמחה בעיקר בטיפול בחבלות ראש, והיא מטפלת במספר הגדול ביותר של נפגעי תאונות בארץ, כאשר למעלה מ- 40% מכלל הילדים הפצועים קשה בכל ארץ, מטופלים בה. יותר מ-500 ילדים מאושפזים במחלקה מדי שנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן