צער בעלי חיים

משרד החקלאות, האשים מדגרת רמית, התעללה באפרוחים, פס”ד: קנס 60,000 ₪

0
0

כב’ השופט זאיד פלאח, מבימ”ש השלום בחיפה; “לא בכדי, קבע המחוקק עונש מאסר למי שמתאכזר לבעלי חיים, וכי התנהגות הנאשמת, מהווה התאכזרות המצדיקה, הטלת עונש מאסר, אילו הנאשם, היה אדם בשר ודם ולא חברה בע”מ”.
משרד החקלאות, האשים מדגרת רמית, התעללה באפרוחים, פס
משרד החקלאות, האשים מדגרת רמית, התעללה באפרוחים, פס”ד: קנס 60,000 ₪

פסק דין (פס”ד) תקדימי; קנס בגובה של 60,000 ₪, לאחר כתב אישום של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, גזר היום (שני) בית משפט השלום בעיר חיפה, על מדגרת “רמית” הפועלת בישוב זכרון יעקב, אשר נמצא, כי התעללה באפרוחים חסרי ישע, והמיתה אותם באכזריות.

מכתב האישום, מתברר, כי עובדי המדגרה, נצפו במהלך חודש מאי 2011, ונתפסו כשהם משליכים כ-200 אפרוחים ממין זכר, אשר נפסלו לשיווק, בעודם בחיים לתוך שקיות ניילון אטומות, ללא מזון ומים, וללא יכולת לזוז מחנק, וגרמו בכך למותם בסבל מזעזע, והתייבשות בין שברי ביצים ועוּברי אפרוחים מתים. המתה זו, מנוגדת להוראות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות.

במסגרת הליך גידול תרנגולות להטלת ביצי מאכל, מגדלות ה’מדגרות’, רק את האפרוחות הנקבות, ונאלצות להמית את האפרוחים הזכרים. בכדי להקטין ככל האפשר את סבלם של האפרוחים הזכרים, פותחו בעולם מתקנים שונים ושיטות להמתה מהירה, הממזערות את הסבל ככל שניתן.

מנהל השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הורה כבר בעבר ל’מנהלי המדגרות’ לפעול להמתת האפרוחים אך ורק באחת מהדרכים המותרות והמאושרות, כמקובל בעולם המערבי. מנהלי המדגרות בישראל, אף עברו יום עיון והדרכה בנושא, על ידי משרד החקלאות, במסגרתו, הובהרו השיטות המותרות והאסורות. ביום זה, נכחו גם מנהלי מדגרת “רמית”.

למרות הוראות מפורשות אלה, התלוננו אזרחים, שעברו במועד ביצוע העבירה, בסמוך למדגרת רמית, כי במקום הומתו אפרוחים באופן אכזרי, ובניגוד להוראות. בעקבות התלונות, החלה חקירה של יחידת הפיצו”ח (פיקוח הצומח והחי) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ושל המשטרה, בסיומה הוגש כתב האישום.

עו”ד ג’ריס גנטוס, מחלקת התביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אמר, כי; “מדובר באירוע חמור במיוחד, בו האפרוחים חסרי הישע, סבלו עד מותם בתוך פח זבל. זהו גזר דין תקדימי, ואנו מקווים, כי העונש, ימנע ישנות המקרה בעתיד, במדגרת “רמית” ובמדגרות הנוספות”.

כבוד השופט זאיד פלאח, מבית משפט השלום בחיפה

כבוד השופט זאיד פלאח, מבית משפט השלום בחיפה, ציין בפסק הדין, כי; “לא בכדי, קבע המחוקק עונש מאסר למי שמתאכזר לבעלי חיים, וכי התנהגות הנאשמת, מהווה התאכזרות המצדיקה, הטלת עונש מאסר, אילו הנאשם, היה אדם בשר ודם, ולא חברה בע”מ”.

עוד קבע כב’ השופט, כי על בתי המשפט, להבהיר, כי כל המתעלל בבעלי חיים, דינו מאסר בפועל, ואין להסתפק בקנס כספי!

לאור הנסיבות המתוארות לעיל, גזר השופט פלאח, על הנאשמת קנס בשיעור של 60,000 ₪, שישולם לטובת הקרן למען בעלי חיים, וכן, התחייבות על סך 60,000 ₪, נוספים שלא לבצע שוב את העבירה שהורשע בה, או עבירה דומה.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אורית נוקד, הגיבה על פסק דין; “בית המשפט, העביר מסר ברור שמקרים כאלו פסולים ומהיום גם לא משתלמים. נמשיך באמצעות יחידת האכיפה של המשרד למיצוי הדין עם המתעללים בכל הענפים, תוך שמירה על רווחתם של בעלי החיים”

◄ חיים על סרט נע

תמונות ועדויות מ’מדגרת אפרוחים’ לתעשיית הבשר, כבר פורסמו בעבר, אך הדוגמא המרשימה היא של אתר אנונימוס, פרסם באוגוסט 2010, ביקרו שלושה מתנדבים, מצוות החקירות והתיעוד של אנונימוס במדגרת אפרוחים לתעשיית הבשר במרכז הארץ.

בכתבה, נחשפו לראשונה, תמונות ורשמים מהביקור, השופכים אור על מצוקות אופייניות ליום הראשון בחיי כ-200 מיליון אפרוחים הבוקעים מדי שנה בישראל במדגרות תעשיית ה”פטמים”. מסע על סרט נע בן ארבע תחנות. צפו בסרטון למעלה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן