מים

איגוד התעשייה הקיבוצית: המים לתעשייה, יתייקרו פי 3 מעלותם הריאלית

0
0

איגוד התעשייה הקיבוצית; “העלאת מחירי המים, בשילוב עם העלאת הארנונה, התייקרות מחירי החשמל, ושל עלויות יצור אחרות, תעמיד את המפעלים עם הגב על הקיר, ותאלץ אותם לייקר את המחירים לצרכנים או לבחור באפשרות הגרועה יותר של פיטורי עובדים בפריפריה דווקא בתקופה זו”.
איגוד התעשייה הקיבוצית: המים לתעשייה, יתייקרו פי 3 מעלותם הריאלית
איגוד התעשייה הקיבוצית: המים לתעשייה, יתייקרו פי 3 מעלותם הריאלית

מים לתעשייה במחיר זהב; הייקור הצפוי בסכום דמיוני של מחירי המים לתעשייה בשיעור חד של 25% החל מ-1 בינואר 2012, יביא את מחירם ל-6 שקלים לקוב, כמעט פי שלוש מהעלות הריאלית של ייצור המים בישראל שנאמדת ב-2.1 שקל בלבד.

התעשייה בישראל, צורכת 130 מיליון קוב בשנה, מתוכם 90 מיליון קוב מים שפירים, כך שייקור התעריפים, צפוי לייצר הוצאה נוספת ובלתי צפויה של מעל 100 מיליון שקל לתעשייה.

מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית, מר עמוס רבין, מסר, כי הייקור הדמיוני של המים, מביא לשיא חדש את ההתעמרות של הממשלה במגזר התעשייתי בישראל. זוהי סטירת לחי בפרצופה של התעשייה, שמנהלת קרב הישרדות מול המשבר העולמי וההאטה בשוק המקומי.

עד לפני עשור, שילמה התעשייה מחיר מים זהה ל’חקלאות’, מאחר ומדובר בשני מגזרים יצרניים. ההעלאה הצפויה מייצרת פער עצום ובלתי הגיוני בין עלות הפקת המים, כולל שקלול מחיר ה’התפלה’, לבין מחירם לתעשייה.

מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית, קרא אל ראש הממשלה ואל שרי האוצר, התשתיות, והתמ”ת, להתערב באופן מיידי, להקפיא את החלטת ’רשות המים’, ולקבוע מדיניות שקולה ומאוזנת לקביעת ’תעריפי המים לתעשייה’.

העלאת מחירי המים, בשילוב עם העלאת הארנונה, התייקרות מחירי החשמל, ושל עלויות יצור אחרות, תעמיד את המפעלים עם הגב על הקיר, ותאלץ אותם לייקר את המחירים לצרכנים או לבחור באפשרות הגרועה יותר של פיטורי עובדים בפריפריה, דווקא בתקופה זו”.

“התעשייה הקיבוצית, הצליחה להתמודד עד כה עם המצב בעולם ובארץ בלי פיטורי עובדים ובלי להרע את תנאי העסקתם, אך התעמרות הממשלה במגזר התעשייה גורמת לכך שבקרוב לא תהיה ברירה”, מוסיף ומזהיר רבין; “התעשייה, צורכת כיום אותה כמות מים, כמו לפני 20 שנה, וזאת למרות העלייה הגדולה בתפוקה. זוהי התייעלות מרשימה ואין שום סיבה להעניש כעת את התעשייה בייקור דרקוני”. סיכם מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן