סביבה | אקולוגיה

ח”כ אנסטסיה מיכאלי: אני נגד מפגעי רעש גם ממסגדים, בתי כנסת, כנסיות ומוקדי רעש

0
0

“זה הוא לא סימפוזיון דתי-לאומי-תרבותי אלא בעיה ירוקה וסביבתית נטו” – מבהירה, ח”כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), את הצעת החוק שהגישה והעוסקת במפגעי רעש, עקב שימוש בלתי סביר במערכות כריזה; “החוק המוצע על ידה, הינו חוק סביבתי העוסק במפגעי רעש מכל סוג, בדגש על בתי תפילה, גם של יהודים, נוצרים, וגם של מוסלמים, לצורך כך, אני מנסה לגייס למען המטרה גם ח”כים ערבים, גם את השר להגנת הסביבה וגם את עמותת אדם, טבע ודין.
ח
ח”כ אנסטסיה מיכאלי: אני נגד מפגעי רעש גם ממסגדים, בתי כנסת, כנסיות ומוקדי רעש

ביום ראשון הקרוב, 11.12.2011, ט”ו בכסלו תשע”ב, תועלה בוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת החוק של ח”כ אנסטסיה מיכאלי, לגבי שימוש בלתי סביר במערכות הכריזה של בתי התפילה השונים (יהודים, נוצרים וגם ערבים), ח”כ מיכאלי, ממהרת ומבהירה, כי היא דוחה את הניסיון להדביק להצעה שלה שיקולים זרים, בשל היותה חברת סיעת ’ישראל ביתנו’; “אני לא רוצה להפוך את הנושא לסימפוזיון דתי-לאומי-תרבותי. מדובר רק ב’איכות סביבה’ נטו. מדובר ב’בעיה ירוקה’, לא בבעיה שחורה. זהו עניין סביבתי נטו, ולא תרבותי”.

ח”כ מיכאלי, מדגישה, כי היא מגישה את הצעת החוק לגבי כלל “בתי תפילה”, קרי; כנסיות, ו-בתי כנסת, הנכללים בהצעה ולצורך כך, היא מנסה לגייס את השר להגנת הסביבה ח”כ גלעד ארדן, ח”כים מהסיעות הערביות, ואת עמותת אדם טבע ודין, היא מוסיפה ומציינת, כי; “מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, ומקומות נוספים במרכז הארץ, סובלים באופן שיגרתי ויומיומי מרעש.

בין השאר מדובר ברעש אשר נגרם כתוצאה מסיבות רבות (אולמות שמחה, רעשים סביבתיים, וגם כאמור, מקריאות ה’מואזין’ במסגדים. רעש זה, נוצר כתוצאה משימוש ב’מערכת כריזה’, המטרידה את מנוחתם של אזרחים מספר פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות.

החוק, המוצע, מביא תפיסת עולם לפיה חופש הדת – לא צריך להוות גורם בפגיעה באיכות החיים, ומציע, כי בבתי תפילה, ייאסר השימוש במערכות כריזה או יוגבל על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים”.

לטענת ח”כ אנסטסיה מיכאלי; ’בעיית ה’רעש’, מטרידה רבות את תושבי הערים המעורבות, ובעיקר מדובר על שימוש בלתי סביר במערכת הכריזה, כבר בשעות הבוקר המוקדמות ביותר. תושבים הגרים בסמוך למסגדים, רגילים, למשל, להתעורר לקול קריאת המואזין, והם מתארים את חייהם לשמע המואזין, כסיוט, שמגיע עד לתינוקות מבוהלים, תלמידים שסובלים מסיוטים, ומבוגרים הסובלים ממחסור בשעות שינה.

הבעיה המוכרת בעיקר בערים; ירושלים, לוד, חיפה, ועוד, פוגעת קשה גם בתושבי הגליל. מדובר, כאמור, גם באנשים שחיים לצד כל מקום רעש הנגרם על ידי מערכות כריזה או דציבלים גבוהים. זה יכול להיות מאולם שמחה, ובמקום בו הופעות חיות, ועד להפרעות רעש אחרות.

◄ “בעיה ירוקה, לא בעיה שחורה. זהו עניין סביבתי נטו ולא תרבותי”

במחקר חדש שבוצע בכנסת לצורך הצעת החוק של ח”כ מיכאלי, עולה מן נתונים, כי: “מטבע הדברים, עיקר הנזק הנגרם מחשיפה ממושכת לרעש הוא פגיעה בשמיעה – זמנית או קבועה. נזק לשמיעה, יכול להוביל לפגיעה קשה בדימוי העצמי, לבידוד חברתי ולקשיי תפקוד בתחומים רבים. אבל ל’מפגעי הרעש’ השפעות נוספות, הן פיזיות והן נפשיות. בין ההשפעות הפיזיות; עלייה בלחץ הדם, שיבוש קצב הלב, מתח, הפרעה בשינה, ועייפות”.

כמו כן, צוין גם, כי: “נוסף על ההשפעות הללו, נמצא, כי הפרעות נוספות, כגון; דה- סינכרוניזציה דיפוזיה של גלי המוח – הגורמת להפרעות אישיות, שינויים במערכת האנדוקרינית והפרעות במערכת העיכול – קשורות לחשיפה ממושכת לרעש. התגובות הנפשיות, עקב ’רעש’ הן תחושת פחד ופגיעה בכושר הריכוז, עד כדי התמוטטות עצבים, חרדה, שינויים במצב הרוח, דיכאון קליני, ופגיעה בתפקוד האינטלקטואלי. כאמור, התגובות לרעש הן סובייקטיביות, ולרגישים לרעש עלול להיגרם נזק פיזי ונפשי חמור בהרבה מאחרים.

השר להגנת הסביבה מר גלעד ארדן, יגוייס למניעת רעש

ח”כ מיכאלי, מהנדסת, בעלת תואר שני בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת סנט פטרבורג, ולימודי תעודה במינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, מציעה שורה של פתרונות “יצירתיים” הנהוגים אף במדינות ערב, קרי; הפניית מערכות הכריזה אל תוך היישובים, סנכרון כלל מערכות הכריזה ועוד.

מיכאלי, מספרת, כי היא מכירה את הנושא היטב בזכות ידידיה הגרים בשכונת גני אביב בעיר לוד, בה הייתה קיימת בעיה זו במשך שנים.

“אף אחד לא צריך לסבול ממערכת כריזה בקרבת ביתו שעושה לו השכמה בשעת בוקר מוקדמת”, אומרת ח”כ מיכאלי; “לכן, אני מצטרפת, בקריאה לרשויות האכיפה, (הפיקוח העירוני, משרד איכות הסביבה ופקחיו, המשטרה, וגם בית המשפט, ברגע שיידרש לכך), לפעול כדי להגביל את עוצמות הרעש מן המסגדים, כך שלא יטרידו את מנוחת התושבים, ויגרמו לפגיעה באיכות החיים. זכותם של כולם להתפלל, ובאותה מידה זכותם של כולם לישון טוב, וליהנות משקט בקרבת בתיהם”.

מיכאלי, הוסיפה, כי; “בחלק מן המקומות כמו בערים; ירושלים, לוד, רמלה, וביפו, בשל רגישות הנושא, העדיפו הרשויות השונות לטפל בסוגיה באמצעות הידברות שקטה עם המואזינים, ועם אישים מוסלמים מקומיים.

הידברות זו, הביאה לא פעם לפתרונות כמו החלשת עוצמת הרמקולים או במקרה של יפו – להסכמה בדבר התקנת מערכת כריזה אלחוטית מרכזית שתחבר את המסגדים השונים לקריאה אחידה הנשמעת באותו זמן ומבוקרת בכל הנוגע לעוצמתה – לכן, זו הוכחה שאין מניעה דתית לעשות זאת”.

נציין, כי בהצעתה של ח”כ מיכאלי, החוק יחול על כלל “בתי תפילה”, כ”בית כנסת, כנסייה או מסגד, וכל מקום מקורה אחר המשמש דרך קבע לתפילה או לפולחן דתי”.

◄ פנייה לרתום להצעה את הח”כים הערבים, שר להגנת הסביבה ועמותת אדם טבע ודין

ח”כ אנסטסיה מיכאלי, פנתה במכתב אל כל חברי כנסת ערבים על מנת שירתמו לנושא ויקדמו הידברות על מנת להשיג פתרון באופן יעיל יותר. ח”כ מיכאלי, כתבה, בין היתר; “אני סבורה שיוזמה כזאת, שמטרתה שיפור איכות החיים של כולם, לא צריכה להיקשר לצד כלשהוא על המפה הפוליטית, ואת המהלך כולו, יש לבצע כאקט של הבנה ורוח טובה. אין פה כוונה לפגוע בזכויות כלשהן, בוודאי שלא לפגוע במסורות דתיות, אלא להנהיג בישראל את אמות המידה וההתנהלות המקובלות במקומות אחרים בעולם.

“מערכות כריזה” הן לא חלק מהמסורת רבת השנים, וכאשר הארץ, הופכת למיושבת יותר ויותר בצפיפות, השינויים הללו צריכים להילקח בחשבון גם בהרגלי המסגדים.

לכן, אני פונה אליך ומזמינה אותך להצטרף למהלך זה, ל”נירמול” פעילות המסגדים, כך שלא יפגעו באיכות החיים של האזרחים, כך שלא יהוו מוקד של טינה וחיכוך, כך שיספקו ’שירותי דת’ מבלי להיות שנויים במחלוקת. אני מאמינה, כי בדרך של הידברות, ניתן לפתור את הבעיה טוב יותר מאשר בדרך של חקיקה הכופה פתרון”. כתבה ח”כ מיכאלי.

◄ מחקר חדש בכנסת חושף: מעל ל-50% מסגדים במדינה, מופקרים ללא פיקוח ופתרון המדינה

לדברי ח”כ אנסטסיה מיכאלי; “מחקר חדש שביצע מכון מחקר הכנסת, קובע, כי מעל ל-200 מסגדים ברחבי המדינה, מופקרים ללא פיקוח והפתרון היחידי שמצאה המדינה עד כה היא לבקש מהאימאמים להנמיך או לאחד כריזות כאשר הדבר לרוב, נענה בשלילה.

עוד חושף, המחקר, כי; “המפגע הסביבתי בניגוד לדעה הרווחת בישראל, נפוץ גם בארצות ערב, כגון; סעודיה, בחריין, ירדן, סוריה, ו-טורקיה, ישנה מגמה גדולה לאחד את מערכות הכריזה ולהפנות אל תוך היישובים בעוד שבהשוואה לאירופה, מדינת ישראל, נמצאת רחוק מהדעה ומהמגמה של רוב מדינות אירופה, כי צריך להוריד את צריחי המואזינים (ארץ שוויץ), מתן רשות לקריאה לתפילה רק בימי שישי (הולנד), ועוד דוגמאות רבות במדינות נוספות, כפי שמצוין או בארה”ב”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן