קהילה ירוקה

המועצה לישראל יפה: ’אות מגשים’, יוענק ל’מפעל ערי הפיתוח’ ע”י הנשיא בבית הנשיא

0
0

בטקס לציון 60 שנה לערי הפיתוח, יעניק נשיא המדינה מר שמעון פרס, אות “מגשים” ל’מפעל ערי הפיתוח’, האות “יקיר ישראל יפה 2011” יוענק למר מוריס קאהן ולמר פיליפ נורדמן על פועלם למען הסביבה והחברה בישראל. שני הזוכים, יקבלו את האות על פועלם למען החברה, הבריאות, הסביבה והתרבות בישראל.
המועצה לישראל יפה: ’אות מגשים’, יוענק ל’מפעל ערי הפיתוח’ ע
המועצה לישראל יפה: ’אות מגשים’, יוענק ל’מפעל ערי הפיתוח’ ע”י הנשיא בבית הנשיא

טקס במלאות 60 שנה לערי הפיתוח, ייערך ביום רביעי, 7.12.2011, בבית הנשיא, בשעה 09:30, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, יו”ר קרן קימת לישראל אפי שטנצלר, יו”ר המועצה לישראל יפה אברהם כץ-עוז, יו”ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ו-50 ראשי ערים ורשויות מכל הארץ.

במהלך הטקס במלאות 60 שנה לערי הפיתוח, יעניק נשיא המדינה מר שמעון פרס, את ’אות מגשים’ של המועצה לישראל יפה, ל’מפעל ערי הפיתוח’. במסגרת האירוע, יעניק נשיא המדינה את ’אות יקיר ישראל’ למר מוריס קאהן, יו”ר קבוצת העורק, ממייסדי “דפי זהב” ו’אמדוקס’.

מוריס קאהן (נולד ב-1930, דרום אפריקה), כיום תושב בית ינאי אשר ב-עמק חפר, הוא איש עסקים ישראלי, ודורג במקום ה-5 ברשימת 100 העשירים של ישראל של העיתון “מעריב” לשנת 2010 עם הון בשווי 8.9 מיליארד שקל. בשנת 2010, ניצב קאהן במקום ה-937 ברשימת עשירי התבל של ירחון “פורבס”, עם שויו מוערך של כמיליארד דולר.

נשיא המדינה, יעניק את ’אות יקיר ישראל’ גם למר פיליפ נורדמן, יו”ר קרן פיליאס וקרן SiAide.

שני הזוכים, יקבלו את האות על פועלם למען החברה, הבריאות, הסביבה והתרבות בישראל.

בשנת 1951, אימץ ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, את תוכנית האב של אריה שרון, מנהל אגף תכנון במשרד ראש הממשלה, ליישוב הארץ.

מטרת התוכנית, שבמסגרתה הוקמו 35 ישובים, מ-4 סוגים שונים בכל אזורי הארץ הייתה, לקלוט את העלייה הגדולה, לפזר את האוכלוסייה שהתרכזה במישור החוף, לייהד את הגליל והנגב וליישב את הספר. מאז עברו 60 שנה.

◄ אות “מגשים” של המועצה לישראל יפה

מדי שנה, מעניקה המועצה לישראל יפה, אות מיוחד לאישים ומוסדות שבלטו לטובה בתכנון וכינון בפועל של פרויקטים סביבתיים שונים – ’אות מגשים ישראל יפה’.

מסורת זו המתקיימת אחת לשנה במעמד הנשיא, התקיימה לראשונה בשנת 1977. היא נהגתה על ידי הגברת אורה הרצוג, אלמנת הנשיא השישי של מדינת ישראל מר חיים הרצוג ולשעבר נשיאת המועצה לישראל יפה.

במהלך שנות קיומה של המסורת זכו באות היוקרתי, טובי היזמים ו’יקירי הסביבה’ בישראל. כמו כן, החל משנת 1984, מוענק באותו המעמד גם ’אות יקיר ישראל יפה’, הניתן לאנשים שבפועלם גילו מסירות אישית ויוצאת דופן למועצה לישראל יפה, ולמטרותיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן