אילת

אילת: ראש העיר, שיכנע הכנסת, שהצביעה פה אחד על השבת הטבת המס לתושבים

0
0

ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, וסגנו וממלא מקומו מר אלי לנקרי, שהובילו בנחישות את התהליך משך תקופה ארוכה ונכחו הערב בהצבעה, לא הסתירו את ההתרגשות הודות לתמיכה הגורפת של חברי הכנסת ◄ שר האוצר – יובל שטייניץ; ” נעשה צדק לעיר אילת”.
אילת: ראש העיר, שיכנע הכנסת, שהצביעה פה אחד על השבת הטבת המס לתושבים
אילת: ראש העיר, שיכנע הכנסת, שהצביעה פה אחד על השבת הטבת המס לתושבים

מליאת הכנסת הצביעה הערב (ב’) פה אחד על השבת הטבת המס לתושבי אילת בשווי 10%. כל חברי הכנסת (92 במספר) שנכחו במליאה, הצביעו בעד. עם האישור האמור, ייכנס התיקון לחוק לספר החוקים של מדינת ישראל.

מי שהציג את התיקון ל’חוק אזור סחר חופשי אילת’ (אסח”א), ובתוכו השבת ’הטבת המס’ שתינתן עד לתקרת שכר של 227,640 ₪ בשנה, היה חה”כ משה גפני – יו”ר ועדת הכספים.

בדבריו הציג גפני את התמיכה של ראש הממשלה, שר האוצר וממשלת ישראל בהשבת ההטבה, כמו גם חיזוק ממרכז המחקר והמדע של הכנסת, שסבר, כי העיר אילת כ’אזור סחר חופשי’ שונה וזכאית להקלה במס.

שר האוצר דר’ יובל שטייניץ, ציין בדיון, כי; “בכך נעשה צדק לעיר אילת”. עוד ציין השר, כי בעבר התנגד משרד האוצר להקלה, אך על רקע הבעיות עימן מתמודדת העיר ובראשן בעיית ההסתננות, החליט המשרד לאפשר את הצעת החוק ללא מגבלות וללא סייגים.

“אני משוכנע, כי השבת ההטבה תסייע לאילת למשוך אליה אוכלוסייה חזקה ולהחזיק אוכלוסייה איכותית”. יו”ר הכנסת – חה”כ רובי ריבלין, ברך את ראש העיר על שעשה לילות כימים למען תושבי העיר. “יגעת ומצאת – תאמין” חתם חה”כ ריבלין, והוסיף, כי זהו חיזוק מוסרי להחלטת הכנסת שעברה בעבר.

ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, וסגנו וממלא מקומו מר אלי לנקרי, שהובילו בנחישות את התהליך משך תקופה ארוכה ונכחו הערב בהצבעה, לא הסתירו את ההתרגשות הודות לתמיכה הגורפת של חברי הכנסת. בעניין זה, ראוי להזכיר את התמיכה המרבית של שרי הממשלה’ כפי שבאה לידי ביטוי בדיון צוות השרים שהתקיים (18.7) בהובלה של ראש הממשלה, כמו גם תמיכתו של יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין, ותמיכת ועדת הכספים.

כזכור ביולי 2008, אישרה כנסת ישראל, בקריאה ראשונה את הצעת החוק להשבת הטבת מס בשיעור 10% לתושבי אילת. 77 מחברי הכנסת, הרימו את ידם בעד עתידה ושגשוגה של העיר אילת, ואישרו את החוק.

קדמו להצבעה אז כמו היום, שבועות של עבודה פוליטית מאומצת, שהגיעה לשיאה בהצבעה האמורה, כאשר כוח משימה בראשותם של מאיר יצחק הלוי ואלי לנקרי, פשטו על הכנסת, עבר מח”כ לח”כ ומשר לשר והצליח להביא לנוכחות מסיבית ולתמיכה סוחפת.

פעילות דומה נעשתה, כאמור על ידי ראש העירייה וסגנו וממלא מקומו, גם בימים אלה לקראת ההצבעה על הקריאה השנייה והשלישית. ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, שכאמור לא הסתיר את התרגשותו ציין; “אישור החוק יגדיל את ההכנסה הפנויה של תושבי אילת ובתוך כך את כוח הקנייה ויחפה על יוקר המחייה בעיר. תושבי אילת זכאים לכך”.

החוק להשבת הטבת המס, כפי שאושר בקריאה שנייה ושלישית’ הנו חלק מחוק אסח”א המורחב שהוגש בשעתו על ידי חברי הכנסת גדעון סער (ליכוד), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ו-אמנון כהן (ש”ס), ביוזמה ועידוד של הנהלת העירייה.

על פי סעיף 33 לחוק, יהיה זכאי יחיד שהוא תושב תחום העיר אילת לזיכוי ממס הכנסה בשיעור של 10% מההכנסה החייבת לפי סעיפים 2(1) או 2(2) לפקודה, שנצמחה או הופקה בתחום העיר אילת או באזור חבל אילות, אך לא יותר מהמס שהוא חייב בו בשל ההכנסה האמורה, שיראוה לעניין זה כאילו היא בשלב הגבוה ביותר בסולם הכנסתו, ולא יהא זכאי להנחה לפי סעיף 11 לפקודה.

לצד התודות והברכות לממשלת ישראל, וחברי הכנסת, הודו ראש העירייה וסגנו וממלא מקומו למי שליווה וייעץ לאורך כל הדרך – רו”ח זוהר מילר, לסגן ראש העיר – אולג צ’רנומוריץ, ולחברי הליכוד – סניף אילת; מר ברוך קבלו, עיוש אלמליח, ורוברט סיבוני.

כאמור, בשורה משמחת לתושבי העיר, הישג יוצא דופן לראש העירייה, וצוותו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן