קיבוץ

התנועה הקיבוצית, מוחה: ההקצנה הדתית, מאיימת על צה”ל, כצבא העם כולו

0
0

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור; “אנו בתנועה הקיבוצית, קוראים לשר הביטחון ולרמטכ”ל לשמור על צה”ל כצבא העם, היודע לשלב בין הזרם החילוני והדתי, ולא להיכנע לאלה המבקשים למוטט את הקונצנזוס סביב צה”ל” ◄ נתוני הגיוס בקיבוצים, עוד על; 96% מכלל המחזור (2,000) מתגייס לצה”ל. 65% מהבנים לקרבי. 12% לקצונה (ירידה לעומת שנים קודמות, אך יותר מהממוצע הארצי).
התנועה הקיבוצית, מוחה: ההקצנה הדתית, מאיימת על צה
התנועה הקיבוצית, מוחה: ההקצנה הדתית, מאיימת על צה”ל, כצבא העם כולו

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור, תוקף בחריפות את מגמת ההקצנה הדתית בצה”ל , ואומר, כי; “התנועה הקיבוצית, רואה בדאגה את המגמה של הקצנה דתית בצה”ל, כפי שהיא באה לידי ביטוי קיצוני בהתנהגות קצינים וצוערים, ואמירות נגד שרות נשים עם גברים ביחידות השונות”.

מזכיר התנועה הקיבוצית, מר שור, מוסיף, כי; “ההקצנה הדתית, מאיימת על צה”ל כצבא העם כולו. לא נעמוד מנגד אל מול תופעות ההקצנה הדתית. אנו קוראים לשר הביטחון ולרמטכ”ל לשים סוף לפגיעה מצד רבנים וקיצונים דתיים בדמותו של צה”ל כצבא העם כולו”.

בהודעת דובר התנועה הקיבוצית, נאמר, כי: “לאחרונה, רבו ניסיונות מצד קצינים ורבנים לכפות מנהגים ונורמות חדשות המסכנות את האיזון הקיים בצה”ל מאז הקמתו, הנשען על השילוב העדין של קיום מצוות והלכות כשרות עם השרות בצה”ל. לאורך השנים מתבסס השילוב על כבוד הדדי, שאפשר את הליכתנו – חילונים ודתיים – יחד, כתף אל כתף, בכל המשימות ובמערכות צבא הגנה לישראל”.

אל”מ (מיל.) יואב מרגלית, מנהל ’מחלקת הכנת בני הקיבוצים לשרות’, אמר, כי; “בחודשים האחרונים, אנו עדים להקצנה הבאה לידי ביטוי בשינוי ההלכות, וכפייה של הלכות חדשות, על מנהיגות הפיקוד הבכיר.

התנהגות הצוערים ב’בה”ד 1’ – עזיבתם את הטקס בעקבות שירת נשים על הבמה – היא סימפטום מצער לרוח חדשה ורעה המאיימת להשתלט על צה”ל. מובלע בה הרצון שהצבא הוא שיתאים עצמו לדתיים ולא להיפך, מובלע בה אפס סובלנות ורגישות לזרם החילוני”.

מזכיר התנועה הקיבוצית, מר זאב (ולוולה) שור, הוסיף, כי; “התנועה הקיבוצית, שהעמידה דורות של לוחמים ומפקדים, מתנגדת למגמה של הקצנה דתית בצבא, וכפיית דפוסים ונהלים חדשים המשנים את הסטטוס-קוו הנוהג בצה”ל מאז הקמתו.

אנו בתנועה הקיבוצית, קוראים לשר הביטחון ולרמטכ”ל, לשמור על צה”ל כ’צבא העם’, היודע לשלב בין הזרם החילוני והדתי, ולא להיכנע לאלה המבקשים למוטט את הקונצנזוס סביב צה”ל”.

מנתוני הגיוס בקיבוצים, עולה, כי; 96% מכלל המחזור (2,000) מתגייס לצה”ל. כאשר 65% מהבנים לקרבי. כאשר 12% לקצונה (ירידה לעומת שנים קודמות, אך יותר מהממוצע הארצי).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן