צער בעלי חיים

אושרה הצעת החוק לאיסור עקירת ציפורניים של חתולים

0
0

וועדת החינוך של הכנסת, אישרה לקריאה שניה ושלישית בסיוע משרד החקלאות; הצעת החוק הפרטית של חברי הכנסת איתן כבל, יואל חסון, דב חנין וניצן הורביץ, קודמה בסיוע ובתיאום של ד”ר דגנית בן דב וד”ר נירית ציפורי הממונות על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר.
אושרה הצעת החוק לאיסור עקירת ציפורניים של חתולים
אושרה הצעת החוק לאיסור עקירת ציפורניים של חתולים

וועדת החינוך של הכנסת, אישרה היום (14.11.11), להכנה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת את הצעת חוק צער בעלי חיים – ’איסור עקירת ציפורניים שלא לצרכי בריאות’, האוסרת עקירת ציפורניים לחתולים.

את הצעת החוק הפרטית הגישו חברי הכנסת; איתן כבל, יואל חסון, דב חנין, וניצן הורביץ, והיא קודמה בסיוע ובתיאום משרד החקלאות ופיתוח הכפר, והממונות על חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינריים במשרד, ד”ר דגנית בן דב, וסגניתה ד”ר נירית ציפורי. ההצעה אושרה פה אחד ע”י כל חברי הוועדה.

ניתוח עקירת הציפורניים לחתולים, שלא למטרות רפואיות, מתבצע בעיקר עקב רצונם של בעלי חתולים להגן על חפצים וריהוט בבית מפני ציפורני החתול.

ניתוח העקירה, הינו הליך כירורגי בלתי הפיך הגורם כאב רב וסבל לחתול. לאחר שהציפורניים נעקרות, הן אינן צומחות שוב, כיוון שמתבצעת כריתה של הפרק האחרון של האצבע (הפרק הדיסטלי).

החתולים, חשים כאב בזמן הניתוח, ולאחריו וסובלים מתקופת החלמה ממושכת בה כפות רגליהם חבושות והליכתם מוגבלת. תופעות רווחות לאחר הניתוח הם; חום, דופק גבוה וצליעה.

עקירת הציפורניים לא רק שמשבשת את שיווי המשקל של החתול, אלא גם פוגעת ביכולתו ללכת, לחפור, ולקפוץ. בנוסף, היא מותירה אותו חסר הגנה מפני תקיפות או יכולת לטפס על עצים.

הצעת החוק, באה לאסור, כאמור, על כריתה זו, המנוגדת ל’שבועת הווטרינרים’ ומכוונת לפתרונות התנהגותיים שאינם גורמים לסבל לחתולים.

על פי הצעת החוק, כדי למנוע חשיפת וטרינרים לאחריות פלילית, בעלי החתולים הסובלים מבעיות בריאותיות או מערכת חיסונית חלשה, ומעוניינים לבצע את הניתוח לחתול כיוון שהם חוששים מסכנה בריאותית או נזק כתוצאה משריטת החתול, יהיו חייבים להציג אישור רפואי על בעייתם לווטרינר המנתח לפני ההליך. בנוסף, הניתוח, יאושר לביצוע רק במקרים בהם הדבר נחוץ לשמירה על בריאות החתול.

הקלות אלו, יחולו רק במידה שמדובר בחתול המוחזק בבית או חצר סגורים, וזאת בכדי למנוע פגיעה בחתול שלא יוכל להימלט ולברוח מרודפיו, בין אם בריצה או בטיפוס על עצים.

בהצעת החוק, מובהר, כי הווטרינר, יחויב להסביר לבעלי החתול, כי לאחר הניתוח הם לא יהיו רשאים להוציא את החתול החוצה. ווטרינר שלא יעשה כן, יהיה חשוף לדין משמעתי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן