כאן אשקלון

כנס אשקלון – היתרונות הטבעיים של העיר כמנוע כלכלי

0
0

הכנס, בעיר אשקלון, יתקיים ב-29-30 בנובמבר 2011. ב”כנס העיר”, ידונו היתרונות הטבעיים של העיר כמנוע כלכלי, יובהרו הליקויים במדיניות ובתכנון היוצרים מחסומים לפיתוח כלכלי, ויוצגו כלים לפתרונם ◄ יו”ר עמותת מרחב – התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל, האדריכלית עירית סולסי; “ההנחה המובילה את הכנס היא, כי מרכיב מרכזי בהשגת איכות חיים הוא היכולת לייצר שגשוג כלכלי בר-קיימא ו-נגיש לכל”.
כנס אשקלון – היתרונות הטבעיים של העיר כמנוע כלכלי
עירית סולסי” ]כנס אשקלון – היתרונות הטבעיים של העיר כמנוע כלכלי

במרכז הכנסים אשקלון, יתקיים בסוף החודש; 29-30 בנובמבר 2011, “כנס אשקלון”, שיארח עשרות דוברים מהארץ ומחו”ל, ויעלה לדיון סוגיות הקשורות לפתרון בעיית הדיור, צמיחה כלכלית והקשר בין תכנון לפיתוח כלכלי עירוני.

הכנס, יארח מומחים מהארץ ומהעולם. בין הדוברים בכנס; סומיל לאק – הבנק העולמי, השרים: גלעד ארדן, סילבן שלום, ישראל כץ, אריאל אטיאס, חברי כנסת. כמו כן, ישתתפו ראשי רשויות מקומיות, בהן; אשקלון, שוהם, בת ים, חדרה, גבעת שמואל, קרית שמונה, ירוחם, ועוד.

דוד מילגרום, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, מומחים בעלי שם, אדריכלים, מתכנני ערים, כלכלנים ואישי תקשורת וציבור.

עמותת מרחב, התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל, המונה יותר מ-500 חברים בהם מתכנני ערים, אדריכלים, אנשי אקדמיה ומתכננים, הפועלת במטרה לקדם נורמות של תכנון ערים בר קיימא ועירוניות מתחדשת בישראל, בשיתוף עם עיריית אשקלון, תקיים את הכנס השנתי שלה שיעסוק ב’עיר כמנוע צמיחה כלכלי’.

הכנס, יתקיים בין התאריכים 29-30 בנובמבר 2011. ב”כנס העיר”, ידונו היתרונות הטבעיים של העיר כמנוע כלכלי, יובהרו הליקויים במדיניות ובתכנון היוצרים מחסומים לפיתוח כלכלי, ויוצגו כלים לפתרונם.

במסגרת הכנס, יתקיימו מושבים רבים בנושאים שונים, בהם; תכנון תחבורה, דיור בר השגה, בינוי עירוני, כלים לתכנון, עיבוי וחיזוק ערים קיימות, כלכלה עירונית מקיימת, חשיבות הפיתוח העירוני, הגנת הסביבה ועוד. בנוסף לכך, יערך ’שולחן עגול’ במתכונת ייחודית מן המתקדמות בעולם.

יו”ר עמותת מרחב – התנועה לעירוניות מתחדשת בישראל, האדריכלית עירית סולסי, אומרת, כי; “ההנחה המובילה את הכנס היא, כי מרכיב מרכזי בהשגת איכות חיים הוא היכולת לייצר שגשוג כלכלי בר-קיימא ו-נגיש לכל.

בעולם, כיום, הדיון המקצועי ב’פיתוח כלכלי מקומי’, מתמקד בערים. בניגוד לתפיסה ששגשוג כלכלי, הינו סוגיה לאומית או אזורית, מומחי העולם, כבר מכירים בכך, כי ’ערים’, הן המנועים ל’צמיחה כלכלית’.

לכן, כיום ישנה תמימות דעים שמדיניות שגשוג כלכלי שלא מתמקדת בערים, תתקשה מאוד להצליח. הגשמת חזון, ישראל, משגשגת עם איכות חיים גבוהה עבור כל תושביה, תלויה בהכרה בתפקידן החיוני של הערים בכלכלה, ומינוף תפקיד זה למען הצלחה כלכלית בת-קיימא”.

עוד הוסיפה סולסי, כי; “אני גאה להמשיך את מסורת הכנסים אותה עורכת העמותה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ובמקרה זה עיריית אשקלון, אשר הרימה את הכפפה והחלה בתהליכי תכנון מתקדמים כדי למנף את העיר.

עוד על הכנס, כולל תכנית מפורטת ומלאה, באתר; העיר כמנוע לצמיחה כלכלית

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן