צער בעלי חיים

משרד החקלאות: כתב אישום כנגד מדגרה באשמת התאכזרות והתעללות באפרוחים

0
0

עפ”י כתב האישום; עובדי מדגרית “רמית” בישוב זכרון יעקב, השליכו כ-200 אפרוחים זכרים חיים אל מכולת אשפה בשקיות ניילון אטומות, אשר מתו מחנק והתייבשות ◄ המתה זו מנוגדת להוראות משרד החקלאות ופיתוח הכפר הקובעת דרכים מותרות להמתת אפרוחים המיועדות למזעור סבלם.
משרד החקלאות: כתב אישום כנגד מדגרה באשמת התאכזרות והתעללות באפרוחים
משרד החקלאות: כתב אישום כנגד מדגרה באשמת התאכזרות והתעללות באפרוחים

כתב אישום חמור, הוגש על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בבית משפט השלום בעיר חיפה כנגד מדגרית “רמית” הפועלת ב’זכרון יעקב’ ונגד מנהל המדגרה. על פי כתב האישום, שהוגש בשבוע שעבר, עולה, כי במהלך חודש מאי השנה, השליכו עובדי המדגריה כ- 200 אפרוחים זכרים חיים, אשר נפסלו לשיווק ישירות למכולת פח אשפה גדול, כשהם בתוך שקיות ניילון גדולות ונמחצים יחד עם ביצים שבורות ועוברי אפרוחים מתים. השקיות נאטמו, והושלכו למכולת האשפה הסמוכה למדגריה, כאשר האפרוחים ללא מזון ומים, וללא יכולת לזוז או לנשום בחום הכבד, ומתו מהתייבשות וחנק.

במסגרת הליך גידול תרנגולות להטלת ביצי מאכל, מגדלות המדגריות אך רק את האפרוחיות הנקבות, ובמסגרת זו, מומתים האפרוחים הזכרים כיוון שאין מה לעשות איתם. בכדי להקטין ככל האפשר את סבלם של האפרוחים הזכרים, פותחו בעולם מתקנים שונים ושיטות שונות להמתה מהירה של האפרוחים הזכרים, באופן הגורם להם סבל קטן ככל שניתן. בישראל, פועלות מספר מדגרות בהן מודגרות ביצי מטילות, בהן מדגרת “רמית”.

מנהל השירותים הווטרינריים ב’משרד החקלאות’, הורה למנהלי המדגרות לפעול להמתת האפרוחים אך ורק באחת מהדרכים המותרות והמאושרות, בכדי למזער את סבלם, כמקובל בעולם המערבי.

מנהלי כל המדגרות בישראל, אף עברו יום עיון והדרכה בנושא במסגרתו הובהרו השיטות המותרות והאסורות. ביום זה, נכחו גם מנהלי מדגרת “רמית”.

למרות הוראות מפורשות אלה, התלוננו אזרחים שעברו במועד ביצוע העבירה בסמוך למדגרה, כי במקום הומתו אפרוחים באופן אכזרי, ובניגוד להוראות כמתואר.

בעקבות התלונה, החלה חקירה של יחידת הפיצו”ח (פיקוח הצומח והחי) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ושל המשטרה, בסיומה הוגש כתב האישום.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, קורא לציבור, כי במידה וידוע על מקרים מסוג זה, יש ליידע את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, ד”ר דגנית בן דב, תוך העברת כל המידע הקיים בידי הפונה באמצעות אתר האינטרנט של המשרד.

המדגרה, ומנהלה מואשמים בהתעללות בבעלי חיים בניגוד לחוק צער בעלי חיים, עבירה שעונשה המרבי הוא עד 3 שנות מאסר או קנס כספי עד גובה של 202,000 ₪.

◄ חיים על סרט נע

תמונות ועדויות מ’מדגרת אפרוחים’ לתעשיית הבשר, פרסם אתר אנונימוס, באוגוסט 2010, ביקרו שלושה מתנדבים מצוות החקירות והתיעוד של אנונימוס במדגרת אפרוחים לתעשיית הבשר במרכז הארץ.

בכתבה, נחשפו לראשונה תמונות ורשמים מהביקור, השופכים אור על מצוקות אופייניות ליום הראשון בחיי כ-200 מיליון אפרוחים הבוקעים מדי שנה בישראל במדגרות תעשיית ה”פטמים”. מסע על סרט נע בן ארבע תחנות. צפו בסרטון למעלה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן