ירושלים

עיריית ירושלים, עתרה לבג”צ בדרישה להורות לערוץ 10 להעביר פעילותו לעיר ירושלים

0
0

ניר ברקת; “נפעל לסייע באמצעות הטבות לערוץ 10 לעבור לירושלים, נילחם למען חיזוקה של העיר ולמימוש החוק כלשונו ולא נאפשר התחמקות ממנו” ◄ עיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, הכינה לערוץ 10, חבילת תמריצים והטבות אטרקטיביות ומשמעותיות למעבר הערוץ לתחומי העיר, שהן אף כלכליות יותר לערוץ מאשר במקומו הנוכחי בעיר גבעתיים.
עיריית ירושלים, עתרה לבג
עיריית ירושלים, עתרה לבג”צ בדרישה להורות לערוץ 10 להעביר פעילותו לעיר ירושלים

עיריית ירושלים, עתרה היום (חמישי) לבג”צ, בדרישה להורות ל’ערוץ 10’ להעתיק את משכנו הקבוע לתחומיה המוניציפאליים של העיר ירושלים, כפי שמורה סעיף 3א’ ל’חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו’. העתירה, הוגשה כנגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שר התקשורת, וערוץ 10.

ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, הורה על הגשת העתירה לאחר הודעת הערוץ, כי יעבור ליישוב נווה אילן, ולא לתחומיה המוניציפאליים של ירושלים.

ברקת, אמר, כי; “מעבר ערוץ 10 לירושלים הוא צעד חשוב בחיזוק כלכלתה ומעמדה של בירת ישראל. אנחנו נפעל לסייע לערוץ באמצעות חבילת הטבות ונילחם למען חיזוקה של העיר, ולמימוש החוק, כלשונו.

התחמקות מהמעבר לירושלים היא מדרון חלקלק שעלול לפגוע בחוסנה של העיר. עלינו להמשיך את התנופה כלכלית החלה בבירת ישראל במטרה ליצור בה מקומות תעסוקה נוספים ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית וצעירה”. סיכם ראש העיר ירושלים, מר ברקת.

בעתירה, דורשת העירייה מבית המשפט הגבוה לצדק, להורות ל’רשות השנייה’, לנמק מדוע היא אינה מורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של ערוץ 10, להעביר את משכנן הקבוע לעיר ירושלים. כמו כן, מבקשת העירייה מבית המשפט, להוציא צו המורה לערוץ 10, ולחברת החדשות של הערוץ, לחדש את פעולות ההיערכות למעבר לירושלים עד סוף שנת 2011, וכן לעצור את כל היערכות המעבר לנווה אילן.

העירייה, טוענת, כי התופעה לפיה גופים עסקיים מקבלים זיכיונות מהמדינה להשתמש במשאבי הציבור, ואחר כך, אינם ממלאים את התחייבויותיהם – ובעצם נהנים על חשבון הציבור והמדינה – הינה תופעה שבית המשפט חייב להתערב על מנת להפסיקה.

עיריית ירושלים, טוענת בעתירה, כי החלטת בית המשפט המחוזי ב-1998 שקבע ביחס לערוץ 2, כי החוק מתייחס לירושלים רבתי, ולכן ניתן לעבור לנווה אילן, הינה החלטה שגויה שהתבססה רק על השיקול הכלכלי של טובת הזכיין ולא מעבר לכך. בית המשפט המחוזי, נימק בזמנו את ההחלטה בנימוק כלכלי, כי העלות בנווה אילן, נמוכה יותר ולכן, התיר לערוץ 2 להתמקם שם.

כמו כן, טוענת העירייה, כי; “ערוץ 10, הוליך את המדינה שולל, שכן לפני כשנתיים במהלך הדיונים על הארכת תקופת הזיכיון של הערוץ, הציגה הנהלת הערוץ לרשות השנייה, ולוועדת הכלכלה של הכנסת תכנית מפורטת למעבר לירושלים. כעת לאחר שהמדינה, האריכה את הזיכיון “שכח” הזכיין מהתחייבויותיו ומפר אותן ברגל גסה. הדבר מהווה למעשה הפרה של התחייבות הערוץ למדינה”.

עיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, הכינה לערוץ 10, חבילת תמריצים והטבות אטרקטיביות ומשמעותיות למעבר הערוץ לתחומי העיר, שהן אף כלכליות יותר לערוץ מאשר במקומו הנוכחי בעיר גבעתיים.

בגיבוש התמריצים, נעשתה ע”י הרשות לפיתוח ירושלים, עבודה מקיפה מול משרד ראש הממשלה, ומשרד האוצר להחלת ההטבות של מענקי ירושלים לארנונה, דבר המאפשר לערוץ הטבה של מענק הסתגלות בשווי של כ- 90% מעלות הארנונה בשלוש שנים הראשונות, וכן מתן הטבות לעובדים שמתגוררים מחוץ לעיר, ויעברו לירושלים בסיוע בשכר דירה בשנתיים הראשונות עד לגובה של 30,000 ש”ח לעובד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן