כאן סלבס ישראל

צמיחה ירוקה: הממשלה, אישרה, תגובש תוכנית לאומית לקידום הצמיחה בישראל

0
0

הממשלה, אישרה צעד נוסף ב”יירוק” התעשייה הישראלית, ועמידה בסטנדרטים הבינלאומיים החדשים אשר יאפשרו למשק הישראלי להתחרות בשוק העולמי ◄ שר התמ”ת, שמחון; “העתיד טמון בצמיחה ירוקה, המחויבת לנוכח ההבנה, כי יש לשמור על משאבי הטבע. אין עתיד לתעשייה שאינה ידידותית לסביבה, ומשרד התמ”ת פועל נמרצות לעודד מפעלים לאמץ פתרונות והליכי ייצור ידידותיים לסביבה”.
צמיחה ירוקה: הממשלה, אישרה, תגובש תוכנית לאומית לקידום הצמיחה בישראל
צמיחה ירוקה: הממשלה, אישרה, תגובש תוכנית לאומית לקידום הצמיחה בישראל

הממשלה, אישרה היום (א’) את הצעת שרי הגנת הסביבה ו’התמ”ת’, לגבש אסטרטגיה לאומית לצמיחה ירוקה בישראל לשנים 2012-2020, זאת בהמשך להצטרפות ישראל לארגון ה-OECD. ולקראת ועידת כדור-הארץ (Earth summit) או ועידת ריו.

התוכנית המסקרנת, תאמוד את הפוטנציאל הגלום למשק ממעבר ל’כלכלה ירוקה’, ותמליץ על דרך הפעולה הנדרשת ליישום.

הצעדים אשר יגובשו צפויים להניב למשק הישראלי תוספת של מיליארדי ש”ח לתוצר לצד חיסכון של מיליארדי ₪ נוספים שכיום מושקעים בהתמודדות עם מפגעים סביבתיים ובריאותיים. צוות המנכ”לים, יגיש את התוכנית לממשלה בתוך חצי שנה – עד מאי 2012.

התוכנית, תאתר את הכלים המומלצים לשימוש מושכל במשאבי הסביבה כאמצעי לפיתוח המשק הישראלי בין היתר, פיתוח תעשיות נקיות חדשות, מנועי צמיחה חדשים להגדלת שיעור התעסוקה והגברת כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית בשוק העולמי.

צעדי התייעלות וחיסכון במשאבים. התוכנית כוללת בין היתר תמרוץ תעשיות מסורתיות למעבר לתהליכי ייצור נקיים יותר, עידוד ’טכנולוגיות ידידותיות לסביבה’; יצירת שווקים חדשים ל’מוצרים ירוקים’, ועוד. התוכנית, תוגש לאישור הממשלה עד אמצע מאי 2012.

▼ להלן עיקרי ההצעה;

● כדי לבחון את הפוטנציאל וכן לבצע צעדים מעשיים להשגת המטרה, הצעת המחליטים מבקשת להקים ועדת מנכ”לים בין-משרדית, בראשות ’המשרד להגנת הסביבה’ ו’משרד התעשייה’, מסחר ותעסוקה’, כדי לגבש תוכנית אופרטיבית עם מדדים ותפוקות שיביאו לצמיחה כלכלית וסביבתית כאחד.

● המלצות הועדה, יכללו התייחסות לנושאים הבאים;

א. הסרת חסמים לצמיחה ירוקה;

מיפוי והסרת סובסידיות מזיקות לסביבה
התמודדות עם כשלי רגולציה

ב. עידוד תעשיית הטכנולוגיות הסביבה (הקלינטק);

פיתוח תעשייה חדשה ויצירת שווקים למוצרים ושירותים ירוקים
האצת חדשנות ירוקה
פיתוח תעשיית הקלינטק- הכשרות מקצועיות ועידוד ייצוא.

ג. תעסוקה ירוקה;

ד. מעבר לתעשייה בת קיימא;

עידוד ייצור נקי
ביצוע סקרי התייעלות בתהליכי ייצור, אנרגיה ומים, ובעיצוב תעשייתי-סביבתי עבור עסקים קטנים ובינוניים
קידום אזורי תעשייה ירוקים
שימוש גובר במדדי יעילות סביבתית (eco-efficiency) ומערכות ניהול סביבתיות

ה. מעבר למגזר עסקי ידידותי יותר לסביבה
ו. מעבר לצריכה ירוקה.

השר ארדן: יש לקדם “צמיחה ירוקה”, שמתחשבת בבריאות הציבור ובסביבה

השר להגנת הסביבה, ח”כ גלעד ארדן, אמר בעקבות החלטת הממשלה לגבש אסטרטגיה לאומית לצמיחה ירוקה בישראל לשנים 2012-2020; “צמיחת המשק היא דבר חשוב אך היא לא חזות הכול! מה שמעניין אותנו, זה איכות החיים של אזרחי המדינה, וצמיחה כלכלית שהורסת ומכלה את משאבי הטבע, אינה משפרת את איכות החיים.

לכן, יש לקדם “צמיחה ירוקה”, שמתחשבת בבריאות הציבור ובסביבה, ומצמיחה ירוקה, כזו כולם ירוויחו – גם המשק וגם הסביבה”. סיכם השר.

שר התמ”ת ח”כ שלום שמחון, אמר, אף הוא לאור החלטת הממשלה לגבש אסטרטגיה לאומית לצמיחה ירוקה בישראל, כי; “העתיד טמון בצמיחה ירוקה, המחויבת לנוכח ההבנה, כי יש לשמור על משאבי הטבע.

אין עתיד לתעשייה שאינה ידידותית לסביבה, ומשרד התמ”ת, פועל נמרצות לעודד מפעלים לאמץ פתרונות והליכי ייצור ידידותיים לסביבה. גיבוש תכנית לאומית לצמיחה ירוקה היא הכרזת מחויבות חד משמעית של הממשלה לסביבה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן