דברי מאפה ראש השנה

עוגת ריקוטה פרסקה ותפוחי-עץ מתובלים ל’ראש השנה’ ולשנה החדשה

עוגת ריקוטה פרסקה, ותפוחי-עץ מתובלים, כשרה חלבית של "מחלבות גד" באדיבות השף הקונדיטור ששמו הולך לפניו; מיקי שמו, שהפך לאושיה בתחום הקולינארי בישראל, ונחשב ליועץ מבוקש בתכניות הבישול והאירוח בערוצי המדיה השונים.
0
0
עוגת ריקוטה פרסקה, ותפוחי-עץ מתובלים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עוגת ריקוטה פרסקה ותפוחי-עץ מתובלים

ריקוטה (באיטלקית Ricotta) היא גבינה רכה ופשוטה להכנה, הנוצרת מהמים שנשארו מתהליך הכנה של גבינה אחרת. בדרך הכנה זו, הריקוטה היא דלת שומן עד מאוד. גם שמה של הגבינה (ריקוטה, באיטלקית – בישול מחדש) נובע מתהליך הכנתה. גבינת הריקוטה עשירה בסידן, יחסית לשאר הגבינות הרכות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לרגל ראש השנה והחגים הבאים עלינו לטובה, מציעה חברת “מחלבות גד” מתכון של השף מיקי שמו, לעוגת חג מיוחדת וטעימה עם; תפוחי-עץ, קינמון וגבינה עשירה.

קחו שעה וחצי להכנה, תשקיעו עבודה של כשלושת רבעי שעה, ותוכלו להוציא עד 20 מנות של עוגת ריקוטה פרסקה ותפוחי-עץ מתובלים, כשרה חלבית של “מחלבות גד” באדיבות השף הקונדיטור ששמו הולך לפניו; מיקי שמו, שהפך לאושיה בתחום הקולינארי בישראל, ונחשב ליועץ מבוקש בתכניות הבישול והאירוח בערוצי המדיה השונים.

חומרים (לתבנית קוגלהוף קוטר 22 או תבנית עגולה קוטר 26);

▼ לתפוחי העץ המתובלים;

● תפוח עץ גרנד סמית (הזן הירוק-חמצמץ) קלוף וחתוך לקוביות קטנות
● כף מיץ לימון סחוט טרי
● 2 כפות סוכר
● כפית קינמון

▼ המצרכים לעוגה;

● 250 גרם גבינת ריקוטה פרסקה של גד מהמעדניה
● 200 גרם חמאה רכה
● כוס (200 גרם) סוכר לבן

● 3/4 כוס (150 גרם) סוכר חום
● כפית תמצית וניל
● 5 ביצים M(גודל בינוני)
● מיכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה
● חצי כוס אבקת שקדים
● כפית אבקת אפיה
● 2.5 כוסות (280 גרם) קמח מנופה

▼ קישוט; אבקת סוכר

אופן ההכנה;

בקערה מערבבים את קוביות תפוחי העץ, מיץ הלימון, 2 כפות הסוכר והקינמון, מחממים תנור ל-170 מעלות. במיקסר עם וו גיטרה (בצורת K) מערבלים את החמאה, הסוכר הלבן והחום ותמצית הוניל במשך 5 דקות, במהירות בינונית.

לאחר מכן, מוסיפים את הביצים אחת-אחת, ולאחריהן את השמנת המתוקה. ממשיכים לערבל עד לקבלת בלילה אחידה, מורידים את מהירות המיקסר למהירות איטית, ומוסיפים בהדרגה את גבינת הריקוטה, אבקת השקדים ואבקת האפיה. מערבלים עד לקבלת בלילה אחידה.

מוסיפים בהדרגה את הקמח ומערבלים עד להאחדה בלבד. עוצרים את המיקסר. מוסיפים את קוביות תפוחי העץ, ומערבבים ידנית ובעדינות בעזרת מרית, יוצקים את הבלילה לתבנית משומנת ואופים 50 דקות, עד אשר סכין הננעצת במרכז העוגה, יוצאת עם מעט פירורים. מצננים ובוזקים אבקת סוכר.

בתיאבון!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן