בעולם

אוקראינה, חזרה מכוונתה להקים בית מלון על שרידי בית הכנסת המפואר של לבוב

0
0

הלחץ הבינלאומי, עבד; דוברת נשיא אוקראינה; “המקום חשוב לזכרם של מאות אלפי היהודים אשר נרצחו באזור לבוב. אפילו הקומוניסטים לא בנו על השטח. האם אנו יותר ברברים מהם?” ◄ קונסול הכבוד של פולין בישראל, עודד פלר; “צעד חשוב בשמירת מורשת יהדות אירופה. זו המתנה הטובה ביותר שיכלה הקהילה היהודית הקטנה של העיר לקבל לקראת השנה החדשה”.
אוקראינה, חזרה מכוונתה להקים בית מלון על שרידי בית הכנסת המפואר של לבוב
אוקראינה, חזרה מכוונתה להקים בית מלון על שרידי בית הכנסת המפואר של לבוב

ממשלת אוקראינה, חזרה בה מכוונתה לבנות בית מלון על שרידי בית הכנסת אשר נחשב בעבר למפואר ביותר באירופה; “טורי הזהב, גולדנה רויזה”, בלבוב אוקראינה, בעקבות הלחץ בינלאומי.

בית הכנסת גולדנה רויזה, הוקם בשנת 1582, בעיר לבוב שבמערב אוקראינה, בירת מחוז לבוב, ונחשב לאחד מבתי הכנסת היפים באוקראינה ובעולם, ששרידיו הוכרזו כאתרי מורשת בידי אונסקו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו”ם.

בית הכנסת, נשרף על ידי הנאצים בשנת 1941, אך לא התמוטט, ונותר על כנו. בעברו שימש בית הכנסת גם את הרב דוד הלוי סגל, מגדולי הפוסקים האשכנזיים במאה ה-17, וממחברי ספר טורי הזהב על כל חלקי השולחן ערוך.

כזכור, לפני כשבועיים, איש העסקים עודד פלר, קונסול הכבוד של פולין, שיגר מכתב אל שר החוץ מר אביגדור ליברמן, ובו נאמר, כי; “’לבוב’, הייתה בשטחה עד מלחמת העולם השנייה, ולכן, הוא דורש התערבות מיידית של משרד החוץ ב”התנהגותם של שלטונות אוקראינה, שמזלזלת בהיסטוריה של 420 אלף מתושביה היהודים של לבוב שנספו בשואה”.

עוד הוסיף, קונסול הכבוד, מר פלר, כי; “לא רק גינוי נחוץ כאן – אלא פעולה דחופה ומיידית להפסקה של צעד באתר בית הכנסת בלבוב. יתרה מזאת, אנו מצפים, כי שלטונות המקום יאפשרו שחזור מלא של בית הכנסת והחזרתה של עטרה ליושנה”.

בסוף השבוע האחרון, שוחחה אנה הרמן, הדוברת והיועצת של נשיא אוקראינה מר ויקטור ינוקוביץ, עם אנדריי סדורווי, ראש עיריית לבוב, והורתה לו להפסיק את העבודות ההורסות את בית הכנסת.

הרמן, אמרה, כי; “יש לשמור על המקום היסטורי הזה בלבוב. המקום הזה הוא לזכרם של מאות אלפי היהודים אשר נרצחו באזור לבוב. אפילו הקומוניסטים לא בנו על השטח. האם אנו יותר ברברים מהם?”.

בתגובה הבטיח ראש העיר של לבוב, לרשויות ב’קייב’, כי העבודות, יפסקו, תוך הבטחה, כי התוכניות לשימור אנדרטאות היסטוריות חשובות, יאוצו.

הרמן, הוסיפה, כי; “אני שמחה לשמוע מראש העיר לבוב, כי הבנייה תיעצר. אבל אני פוחדת, כי הקמת בית המלון תחודש, לאחר שהדברים ירגעו. אני פונה אל המשקיע אשר הרשויות המקומיות מכרו לו את הקרקע לבנייה, אני מבקשת ממנו לוותר על העסק. שום דבר טוב לא יכול לבוא מתוך הרווח אותו הוא יקבל. זה יהיה כסף מלוכלך, אשר יניב רווח באמצעות בושה. האתר, הינו אתר היסטורי של לבוב, והוא חייב להישמר”.

קונסול הכבוד של פולין בישראל מר עודד פלר, בירך את ממשלת אוקראינה, ואמר; “זהו צעד חשוב לשמירת ההיסטוריה היהודית העשירה של לבוב. זו המתנה הטובה ביותר שיכלה הקהילה היהודית הקטנה של העיר לקבל לקראת השנה החדשה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן