תוכנה | חומרה

סטיב ג’ובס, מנכ”ל חברת אפל, התפטר מתפקידו, נבחר לכהן יו”ר דירקטוריון Apple

0
0

סטיב ג’ובס, כתב במכתב התפטרותו; “תמיד אמרתי שאם יבוא היום שבו לא אוכל לעמוד במחויבויותיי ובציפיות ממני, אהיה הראשון, להודיע לכם. לצערי, היום הזה הגיע… אני מאמין שימיה הבהירים יותר, והחדשניים יותר של אפל עוד לפניה. ואני מצפה לראות ולתרום להצלחתה בתפקיד החדש”
סטיב ג’ובס, מנכ
סטיב ג’ובס, מנכ”ל חברת אפל, התפטר מתפקידו, נבחר לכהן יו”ר דירקטוריון Apple

דירקטוריון חברת אפל (Apple), בארה”ב, הודיע, אמש (רביעי), כי מנכ”ל החברה סטיב ג’ובס, בן ה-55, אחד מחלוצי המחשוב האישי, הודיע על התפטרותו – לאחר שכיהן בתפקיד ב-14 השנים האחרונות. לא נמסרה סיבת ההתפטרות. ג’ובס, נבחר לכהן כיו”ר הדירקטוריון של “אפל”. עם פרסום ההודעה על ההתפטרות, צנחה מניית חברת אפל ב-5.3% במסחר שאחרי סגירת “וול סטריט” בעקבות הודעתו של המנכ”ל, סטיב ג’ובס.

עוד נמסר, כי סמנכ”ל התפעול של אפל, מר טים קוק, שיחליף ג’ובס בפועל, ויהיה מעתה המנכ”ל החדש של אפל, זאת גם על פי המלצת ג’ובס. זאת לאחר שמתחילת השנה (ב-17 בינואר 2011), כאשר ג’ובס, מסר, כי הוא יוצא ל’חופשת מחלה’, כדי לטפל ב’סרטן הלבלב’, שאובחן אצלו עוד ב-2004, ואשר בגללו, יצא כבר מספר פעמים לחופשות ממושכות. במרץ 2011, הופיע באירוע של אפל, והציג את iPad 2, וביוני 2011, הוא שוב הופיע על הבמה, והציג את ה-iCloud.

במכתבו אתמול, כותב ג’ובס, אל דירקטוריון אפל, וקהילת אפל, כי; “תמיד אמרתי שאם יבוא היום בו לא אוכל למלא את תפקידי ואת מה שמצופה ממני כמנכ”ל אפל, אהיה הראשון להודיע על כך. לצערי, היום הזה, הגיע.

אני מתפטר לאלתר, מתפקיד מנכ”ל “אפל”. ארצה לכהן, אם הדירקטוריון, יסכים, כיו”ר הדירקטוריון, דירקטור ועובד אפל. באשר למחליפי, אני ממליץ מאוד להפעיל את תוכנית הירושה ולמנות את טים קוק, לתפקיד מנכ”ל אפל.

אני מאמין, שימיה הבהירים יותר, והחדשניים יותר של אפל, עוד לפניה. ואני מצפה לראות ולתרום להצלחתה בתפקיד החדש. הכרתי כמה החברים הטובים ביותר בחיי באפל, ואני מודה לכולכם על השנים הרבות בהן יכולתי לעבוד לצדכם”. חתם המנכ”ל הפורש, סטיב את מכתב התפטרותו.

◄ מי זה סטיב ג’ובס?

סטיבן פול ג’ובס (באנגלית: Steven Paul Jobs; נולד ב־24 בפברואר 1955) היה שותף בהקמת חברת אפל, ושימש כמנכ”ל הראשון שלה, תפקיד בו החזיק בפועל שוב משנת 1997, ושב להחזיק בו באופן רשמי משנת 2000.

ג’ובס, היה גם שותף להקמת חברת האנימציה פיקסאר וחברת NeXT.

ג’ובס, נחשב מחלוצי המחשוב האישי, בזכות מחשב Apple II, אחד הדוחפים העיקריים להבאת ממשק המשתמש הגרפי למחשב האישי, עם מחשבי מקינטוש, ולדמות המרכזית שמאחורי הזינוק של חברת אפל בתחילת האלף השלישי, עם מוצרים כמו; iPod,‏ iPad, ו-iPhone.

ג’ובס, נחשב גם אחד מעשירי העולם עם הון שמוערך ב-8.3 מיליארד דולר.

◄ חייו

ג’ובס, נולד לג’ואן קארול שיבל ולעבדול פתח ג’ון גנדאלי, פרופסור ממוצא סורי, בגרין ביי שבמדינת ויסקונסין בארצות הברית. הזוג לא היה נשוי, אך התחתן, כמה שנים לאחר מכן. זמן קצר אחרי לידתו אומץ על ידי פול וקלרה ג’ובס ממאונטיין ויו שבקליפורניה. אחותו הביולוגית היא הסופרת מונה סימפסון.

בשנת 1972 סיים ג’ובס את לימודיו בתיכון בקופרטינו שבקליפורניה והחל ללמוד בקולג’ בפורטלנד שבמדינת אורגון, אך נטש את הלימודים לאחר סמסטר אחד. בשנת 1976 הקים, יחד עם ידידו סטיב ווזניאק, את חברת אפל.

המחשב הראשון שהוציאו השניים, Apple I, זכה להצלחה צנועה, אך הדגם השני שלו, Apple II, זכה להצלחה גדולה. כבר בשלב מוקדם זה הפגין ג’ובס, חושים ערים לצרכיו של הציבור, כאשר דחף לבנייתו של מחשב שלם על כל חלקיו, המכוון לציבור הרחב ולא לציבור החובבים בוני המחשבים.

ג’ובס, השתכר דולר אחד לשנה במשרתו כמנכ”ל אפל

גישה זו הפכה את Apple II למחשב האישי הראשון שהוצע לציבור הרחב, והצלחתו הפכה את אפל לגורם מרכזי בתעשיית המחשבים האישיים המתפתחת. בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת הבין ג’ובס, כי למרות הצלחתו הרבה של Apple II לא ירחק היום ויפותחו לו מתחרים ראויים מטעם חברות מרכזיות בתחום המחשבים.

לאור תובנה זו דחף ג’ובס לפיתוח מחשב שייצור פער איכות מחודש בין מחשבי אפל למחשבי החברות המתחרות. המחשב שלפיתוחו דחף ג’ובס התבסס על ממשק-משתמש גרפי מונחה עכבר. הפרויקט המרכזי שפותח באפל היה דגם “ליסה”, אך ג’ובס, טיפח דווקא את הדגם הפשוט והזול יותר של המחשב, שזכה עם צאתו לשם “מקינטוש”.

ג’ובס לא זכה לקצור את פרות הצלחתו של ה”מקינטוש”. בשנת 1983, גייס ג’ובס כמנכ”ל אפל את איש חברת “פפסי” ג’ון סקאלי‏.

ג’ובס, היה מודע למגבלות כישורי הניהול שלו באותה עת וסבר כי נוכחותו של סקאלי תועיל לחברה, אך בתוך זמן קצר גילה כי המנכ”ל החדש דוחק את רגליו.

בשנת 1985, משהבין, כי איבד את השליטה בחברה שהקים, נטש ג’ובס את אפל בחרי־אף והקים את חברת נקסט (NeXT), שייצרה מחשבים אישיים עם מערכת הפעלה מבוססת יוניקס. נקסט נחשבה למערכת חדשנית מבחינה טכנולוגית, בין השאר בזכות שימוש בטכנולוגיות תכנות מונחה עצמים, תצוגה מבוססת פוסטסקריפט והתקנים מגנטו-אופטיים. הגרסה המקורית של הרשת הכלל עולמית (WWW) פותחה על ידי טים ברנרס-לי על אחד ממחשבי נקסט.

בשנת 1986, רכש מג’ורג’ לוקאס את חטיבת גרפיקת המחשב של חברת הסרטים שלו. ג’ובס, הקים יחד עם אדווין קטמל את פיקסר בהתבסס על הטכנולוגיות של החטיבה. שנים מאוחר יותר הפכה פיקסר להצלחה גדולה.

בשנת 1996, נרכשה חברת נקסט על ידי אפל תמורת 402 מיליון דולר וג’ובס שב לחברה אותה ייסד. באמצע שנת 1997 הפך למנכ”ל זמני של החברה, אחרי עזיבתו של גיל אמיליו. הטכנולוגיה של נקסט, ובמיוחד מערכת ההפעלה שלה “נקסטסטפ” (NeXTSTEP) הפכו לבסיס למערכת ההפעלה OS X של המקינטוש.

בכהונתו כמנכ”ל זמני ומשנת 2000 כמנכ”ל קבוע עד היום 25.08.2011, של אפל שינה ג’ובס את החברה. הוא הציג דגמים חדשניים כמו אי-מק (iMac) ומאוחר יותר את נגן המוזיקה אייפוד (iPod). דווח, אז כי ג’ובס משתכר דולר אחד לשנה במשרתו כמנכ”ל אפל, עובדה שהכניסה אותו לספר השיאים של גינס כמנכ”ל המשתכר את השכר הזעום ביותר.

ליסה, בתו הראשונה של ג’ובס, נולדה בשנת 1978. הוא נישא ללורן פאול בשנת 1991 ולזוג נולדו שלושה ילדים.

ביולי 2004, עבר ג’ובס ניתוח להסרת גידול סרטני בלבלב. גידול זה, היה שייך לזן נדיר יחסית שסכנתו פחותה בהרבה וג’ובס אף לא נדרש לעבור כימותרפיה.

ב-2006, מכר את חברת פיקסאר לדיסני בעסקת חילופי מניות בשווי של 7.4 מיליארד דולר.

בין השאר ג’ובס, ידוע כחובב של להקת הביטלס, ובמהלך הצגות של מוצרים חדשים דוגמת iPhone, iPod touch, Apple TV, הוא נוהג להציג שירים של הביטלס, על המוצר. יש שיגידו שהוא עושה זאת על מנת להגיע לעמק השווה עם חברת אפל (הבריטית) אשר מחזיקה את הזכויות על שירי הביטלס, שהסתכסכה עם חברת אפל (האמריקאית), על העלאת השירים של הביטלס לחנות המוזיקה iTunes. (הסכם אשר הגיע לפשרה רק באוקטובר 2007).

בדצמבר 2008, גילה, כי הוא סובל מחוסר איזון הורמונלי בגוף. שבועיים, לאחר מכן, הודיע על היעדרות של חצי שנה עקב מצבו הבריאותי.

ביוני 2009, דווח כי ג’ובס, עבר השתלת כבד. ב- 9 בספטמבר 2009, באירוע המוזיקה השנתי של אפל בו גם הוצג לראשונה iPod (מסוג Nano) עם מקלט רדיו FM ומצלמה (וידאו בלבד) מובנים, חזר ג’ובס לאפל כמנכ”ל.

ביוני 2010, הציג ג’ובס את האייפון הרביעי והמשופר, שעורר רעש בעקבות בעיות הקליטה שבו. בספטמבר שבאותה השנה, הציג ג’ובס, בכנס המוזיקה השנתי של אפל, את קו הנגנים החדש, שכלל iPod מסוג shuffle חדש, iPod מסוג Nano בעל מסך מגע, וiPod מסוג Touch בעל שתי מצלמות.

ב-17 בינואר 2011, הודיע ג’ובס, כי ייצא לחופשת מחלה מסיבות בריאותיות, אך ימשיך להיות מעורב באופן חלקי בניהול החברה. במרץ 2011 הוא הופיע באירוע של אפל והציג את iPad 2, וביוני 2011 הוא שוב הופיע על הבמה והציג את ה-iCloud.

◄ נאומי סטיב

“נאומי סטיב” הוא כינוי לנאומי הפתיחה של סטיב ג’ובס בכינוסי מקוורלד-אקספו השנתיים בסן פרנסיסקו. בניגוד לנאומי פתיחה הנישאים על ידי מנכ”לי חברות מחשבים אחרים מול קהל דומם בעיקרו, נאומיו של ג’ובס נישאים בפני קהל של אלפי מעריצים מושבעים של חברת אפל, המקינטוש, וג’ובס עצמו. הקהל באולם צובא על הפתחים במידה כזו שבחלק מנאומי הפתיחה נאלץ חלק גדול ממנו להסתפק במקומות עמידה בלבד.

ג’ובס, ידוע בזכות “שדה עיוות המציאות” שלו, במיוחד בנאומי הפתיחה שלו בתערוכות אפל ובפילוסופיה שלו הטוענת ש”אמנים אמיתיים מספקים את הסחורה”, במשמעות שעיצוב חדשני, אינו חשוב אם המוצר אינו מגיע לשוק בזמן.

המונח נטבע בשנת 1981 על ידי ברל סמית (ויש אומרים, באד טריבל) מחברת אפל, כדי לתאר את יכולת השכנוע של סטיב ג’ובס. הוא השתמש ב”שדה עיוות המציאות” שלו כדי להגביר את מחויבותם של מנהלים ועובדים לפרויקטים עליהם היה אחראי, לעתים תוך התעלמות ממידת המעשיות שבפרויקט.

הפרטים על סטיב ג’ונס הם מתוך ויקיפדיה

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן