גן יבנה | Gan Yavne

ראש מועצת גן יבנה אל שר הביטחון: נדרשת כיפת ברזל לאיזור אשדוד – גן יבנה

0
0

ראש מועצת גן יבנה; “ניסיונות שיגור הטילים תכליתם פגיעה במתקנים בעלי חשיבות אסטרטגית בעיר אשדוד, ובסיס חיל האוויר, הסמוך לגן יבנה. אין כל ספק, כי אשדוד, והאזור, הינם היעדים המבוקשים ביותר לפגיעת האויב ◄ ראש מועצת גן יבנה, בדיון ועדת הכספים של הכנסת, בנושא מיגון מוסדות חינוך באזור הדרום; “בשם ראשי רשויות קטנות, נעמוד איתנים וחזקים כל עוד ביטחון הילדים לא ייפגע”.
ראש מועצת גן יבנה אל שר הביטחון: נדרשת כיפת ברזל לאיזור אשדוד - גן יבנה
ראש מועצת גן יבנה אל שר הביטחון: נדרשת כיפת ברזל לאיזור אשדוד – גן יבנה

ראש מועצת גן יבנה, הצטרף הבוקר לקריאת ראש העיר אשדוד, כי; “יש להציב באזור סוללת כיפת ברזל”. במכתב ששוגר לשר הביטחון מר אהוד ברק, לרמטכ”ל רב אלוף בני גנץ, ולמפקד פיקוד הדרום אלוף טל רוסו, כתב, דרור אהרון; “מצאתי לנכון להביע תמיכתי הבלתי מתפשרת בבקשת ראש העיר אשדוד, ד”ר יחיאל לסרי, ותושבי העיר אשדוד, להציב באזורנו סוללה נוספת של כיפת ברזל”.

ראש מועצת גן יבנה, הוסיף במכתבו, כי; “גן-יבנה, בראשה אני עומד, מונה היום כ-21,000 תושבים, רובם בעלי משפחות צעירות, ילדים ובני נוער. גם במבצע “עופרת יצוקה”, ובתקופה שלאחריה, וגם בימים אלו, מוצאות עצמן אשדוד, וגן-יבנה, על מפת הישובים אליהם משוגר ירי הטילים מארגון הטרור חמאס בעזה.

כל גורם מנוסה בקריאת מפות ארטילריות, יבין, כי הסיבה לכך היא ניסיונות שיגור הטילים, תכליתם פגיעה במתקנים בעלי חשיבות אסטרטגית בעיר אשדוד, בנמל הימי, באזור התעשייה שחלק ממפעליו עתירים בחומ”ס או במתקני חברת החשמל ובסיס חיל האוויר, הסמוך לישוב גן יבנה. אין כל ספק, כי אשדוד, והאזור בו גן יבנה, הינם היעדים המבוקשים ביותר לפגיעת האויב.

לאור האמור לעיל, חוזר אני ומחזק את בקשת העיר אשדוד להקדים ולהציב באזור את מערכת “כיפת ברזל”, ומבקש שבמסגרת זו ייקבע מיקומה תוך התייחסות לשיקולי הגנה גם על תושבי גן יבנה”, סיכם אהרון ראש מועצת גן יבנה, מר את פנייתו אל שר הביטחון לרמטכ”ל, ולמפקד פיקוד הדרום.

◄ דרור אהרון בוועדת הכספים של הכנסת: הורים שילדיהם בטוחים – בסיס לחוסן לאומי

ראש מועצת גן יבנה מר דרור אהרון, שהתייצב אתמול (ג’) בדיון ועדת הכספים של הכנסת, בנושא בנושא; מיגון, מוסדות חינוך בישובי הדרום, אשר זימן בדחיפות, יו”ר הכנסת ח”כ ראובן ריבלין, סיפר, כי; “שנת הלימודים תשע”ב, תיפתח בשבוע הבא, ובבית ספר “סיני”, ובחמישה גני ילדים ותיקים בגן-יבנה, אין אמצעי מיגון לשעת חירום”.

ח”כ משה גפני יו”ר וועדת הכספים של הכנסת עם דרור אהרון ראש המועצההמקומית גן יבנה

יו”ר הכנסת ח”כ ריבלין, צייר תמונה מדאיגה לפיה מרגע שסר איום, סר בו העניין הציבורי; “רק לפני 72 שעות עמדו כמיליון אזרחים במצב של סכנה קיומית, והיום צורכיהם נשכחים עם תום המצב. הפגיעה בערי מטרופולין, לא תעלה על הדעת”.

ריבלין, הביע זעזוע לנוכח חילופי האשמות בין נציגי משרד האוצר לבין משרד הביטחון; “כאשר הראשונים, טוענים, כי תקצוב נדרש למיגון, הועבר, והאחרונים טוענים, כי לא קיבלו לידיהם את התקציב”.

דרור אהרון, ראש מועצת גן יבנה, זכה לאוזן קשבת במיוחד, כאשר הציג את הפן האישי של ההתמודדות עם מצב החירום. הוא תיאר כיצד האזעקה ביום שישי האחרון, תפסה אותו ואת שמונת ילדיו בשעת בוקר מוקדמת, כיצד רצו לממ”ד וכיצד צריך היה להסביר לצעירים שבילדיו, מדוע הם נאלצים למצוא מחסה”.

“מאז מבצע “עופרת יצוקה”, צומצם מספר הגנים נעדרי המיגון בגן-יבנה, בעזרת משרד החינוך שתקצב בניית גני ילדים חדשים, אך בשל הגידול הניכר באוכלוסיית הישוב, עדיין קיימים פערים”, הסביר והוסיף אהרון; “נוכל לעמוד חזקים. נוכל להמשיך לגבות החלטות ממשלה ופעולות צבאיות, ולשדר לתושבים חוזק וחוסן, כל עוד לא נחוש שילדינו בסכנה. בשבוע הבא אשלח 5,300 ילדים למערכת החינוך בגן-יבנה, ואין בישוב פתרונות מיגון לכולם”, אמר.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, צידד בביקורת שהטיחו חברי הכנסת בשרי הממשלה, לנוכח עיכוב בהצבת מיגוניות, ושיפוץ מקלטים, וקיבל את דברי ח”כ אקוניס, כי; “צדק בטחוני הוא צדק חברתי לכל דבר”.

גפני, אמר, כי; “לוועדה מגיעות בקשות מזדמנות שמעידות על העדר תכנית של ממש. תפקידנו לבקר את עבודת הממשלה, ולהבטיח שתגבש תכנית לעניין מיגון מוסדות חינוך, מבוססת על נתוני אמת, ושתעמוד בתכנית זו. “יש לתת מענה להורים ב’ישובי הדרום’, לקראת פתיחת שנת הלימודים”, סיכם גפני.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן