רפואה דחופה

המרכז הרפואי וולפסון: תינוק בן כשנה וחצי טופל, לאחר שהגיע במצב “הרעלת מים” וניצל

0
0

התינוק, נהג לשתות פי 3 מכמות המים המקובלת לגילו ולמשקלו: 12 ק”ג ◄ מנהל חדר מיון ילדים במרכז הרפואי וולפסון, פרופ’ אילן דלאל; “חשיבה לפיה תינוק במדינה חמה, חייב לשתות הרבה ובכל מחיר, לעיתים עלולה להיות מסוכנת. יש להציע לתינוק לשתות מים בלתי ממותקים, ואם הוא לא יביע עניין – כנראה גופו אינו זקוק לכך”.
המרכז הרפואי וולפסון: תינוק בן כשנה וחצי טופל, לאחר שהגיע במצב
המרכז הרפואי וולפסון: תינוק בן כשנה וחצי טופל, לאחר שהגיע במצב “הרעלת מים” וניצל

תינוק בן כשנה וחצי, הגיע אל חדר מיון ילדים של מרכז הרפואי ’וולפסון’, במצב רפואי המוגדר כ”הרעלת מים”. לאחר ביצוע מספר בדיקות דם ומבירור עם הוריו, התברר, לרופאים, כי התינוק, נהג לשתות כ-2 ליטרים של מים בכל יום, בנוסף להזנה הרגילה שלו במהלך היום שהיא ברובה נוזלית.

אנשי המרכז הרפואי וולפסון, הבהירו, כי מדובר בכמות גדולה במיוחד של נוזלים – פי 3 מהכמות המקובלת לגילו של התינוק ולמשקלו; 12 ק”ג. רופאיו של התינוק, הסבירו, כי הדבר גרם לדילול של ה’נתרן’ (Sodium) בדמו של התינוק.

פרופ’ אילן דלאל, מנהל חדר מיון ילדים במרכז הרפואי וולפסון, אמר היום (שני), כי; “התינוק, הגיע אלינו לחדר המיון בוולפסון בשבוע שעבר, במצב של פרכוס. מייד ביצענו לו מספר בדיקות, שבמהלכן נמצא, כי מרכיב הנתרן בדמו נמוך מאוד, הרבה מתחת לרמה הבסיסית”.

“עם זאת, מבדיקות נוספות שערכנו לתינוק, מסביר פרופ’ אילן דלאל; “נמצא, כי הוא אינו סובל מבעיה רפואית כלשהי. כאשר ניהלנו שיחה עם ההורים, נודע לנו, כי התינוק, נוהג לשתות כמויות גדולות מאוד של מים ביחס לגילו ומשקלו – פי 3”.

פרופ’ דלאל, ציין, כי עם הגיעו לחדר מיון הילדים בוולפסון, התינוק, קיבל תרופה נגד פרכוסים, וכן את מרכיב הנתרן החשוב באמצעות אינפוזיה. בעקבות הטיפול, הפרכוס, פסק והתינוק שב לתפקוד מלא, אך נשאר להשגחה במחלקת הילדים למשך מספר ימים.

“חשיבה לפיה ילד חייב לשתות הרבה, ובכל מחיר, אפילו שתייה מתוקה, כי במדינה חמה חייבים לשתות הרבה, לעיתים עלולה להיות מסוכנת למדי”, הזהיר פרופ’ דלאל.

“יש להציע לתינוקות וילדים לשתות מים לא ממותקים. אם הם לא יביעו עניין בכך, זה סימן להורים, כי גופם אינו זקוק לתוספת נוזלים”.

פרופ’ דלאל, התייחס גם לשאלה כיצד ניתן לדעת אם הילד או התינוק שותה יותר מדי; “אם הוא מתעורר בלילות מספר פעמים ושותה תכולה של בקבוקים שלמים, ובעקבות זאת זקוק להחלפה תכופה של חיתולים ספוגי שתן, מומלץ לפנות לרופא”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן