תחבורה ציבורית

ראש הממשלה, נתניהו: ישראל, בעיצומה של מהפכה תחבורתית, כלכלית, וחברתית

0
0

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, סייר בתוואי רכבת ראשון לציון-בני דרום; “את הפריפריה חיברו בארה”ב באמצע המאה ה-19, עם רכבת. את ה’פריפריה’, חיברו באירופה במהלך המאה ה-20, עם רכבת. היום עושים זאת בסין, באסיה, שוב עם רכבת. חיכינו 63 שנה כדי לחבר את הפריפריה במדינת ישראל עם רכבת, זה מהלך חברתי ראשון במעלה. כי זה מאפשר לפריפריה להגיע למרכז ומאפשר למרכז להגיע לפריפריה”.
ראש הממשלה, נתניהו: ישראל, בעיצומה של מהפכה תחבורתית, כלכלית, וחברתית
ראש הממשלה, נתניהו: ישראל, בעיצומה של מהפכה תחבורתית, כלכלית, וחברתית

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, סייר היום (ג’), יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, בתוואי הרכבת בין ראשון לציון לבני דרום. כבר בתחילת השנה הבאה, צפויות להסתיים העבודות על מסילת הרכבת בקטע שבין ראשון לציון עד בני דרום. בכך תתאפשר נסיעה מהירה של 38 דקות בנתיב המקביל לאיילון דרום בין יבנה מערב לעיר תל אביב, ההגנה.

אורכה של מסילת הרכבת מהעיר ראשון לציון מערב, ל-בני דרום הוא כ- 17 ק”מ. הפרויקט הוכרז על ידי הממשלה כפרויקט לאומי בעלות של כ- 2 מיליארד שקלים. תוכנית הקמת המסילה כוללת הקמת 7 גשרי רכבת מעל כבישים; 20, 4, 4311, גשרים מעל נחל שורק ומעל נחל יבנה, ושני גשרים במשולש פלשת.

שדרוג מחלף יבנה, כולל ביצוע מעבר תת קרקעי באורך של 80 מ’, ומנהרה באורך כ- 750 מ’ בסמוך למערב יבנה, וכן, הקמת תחנת הנוסעים יבנה מערב.

ראש הממשלה מר נתניהו, ביקש במהלך התצפית על עבודות המסילה לצמצם ולזרז את זמני העבודה עליה. “מדינת ישראל, נמצאת בעיצומה של מהפכה תחבורתית כלכלית וחברתית אשר תחבר בין כל חלקי הארץ. אנו יוצאים מהפקק הזה של חדרה – גדרה, עם רכבות מחלפים וכבישים, זה שינוי אדיר.

ההגעה מהפריפריה למרכז באמצעות הרכבת, תאפשר לסטודנטים וזוגות צעירים לגור מחוץ למרכזי הערים ולהגיע במהירות למרכז. רישות הארץ ברכבות ימחק את הפערים החברתיים. מתבצעת כאן עבודה כבירה ואני מודה לכם עליה- אני מבקש מכם, זרזו אותה. רישות הארץ בתחבורה מהירה תשפיע גם על שוק הדיור ותביא לפתרון המצוקות”.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים מר ישראל כץ, ציין, כי במחצית השנייה של החודש הבא צפוי להיפתח קו הרכבת הישיר לערים; חולון, בת ים והעיר ראשל”צ מערב, ובתחילת השנה הבאה תגיע מסילת הברזל עד לעיר יבנה”.

“הפרויקט כולל הקמת מסילה כפולה בין ראשל”צ מערב לבין צומת בני דרום, ויצירת רצף מסילתי מאיילון דרום עד להתחברות למסילת אשדוד-אשקלון. פרויקט זה הוא בעל חשיבות לאומית מהמעלה הראשונה, מאחר והוא מהווה תשובה לחלק מבעיות הדיור בגוש דן, ויאפשר ל’אוכלוסיה הצעירה’ להמשיך לגור ב’פריפריה’ ולעבוד במרכז הארץ.

כמו כן, הוא יהווה מנוף חשוב להגדלת היצע הדיור בישובי פריפריה נוספים”.

“מקרבים את הפריפריה למרכז” – נאום ראש ההמשלה

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, השר ישראל כץ, ומנכ”ל משרד התחבורה דן הראל, בתוואי הרכבת בין ראשון לציון לבני דרום

“הרכבת פותחת עתודות קרקע, ומאפשרת לסטודנטים לגור מחוץ למרכזי הערים ולהגיע במהירות למרכז, זה מוחק את הפערים החברתיים. זהו שינוי חברתי אדיר שפותח את המרחבים. מתבצעת כאן עבודה כבירה. אני רוצה לברך אתכם, כל הכבוד, אבל בבקשה יותר מהר.

אנחנו פורשים רשת רכבות וכבישים לגליל ולנגב ובמרכז, בכך אנחנו פותחים את הפקקים של הארץ. במקביל אנחנו גם משחררים את הבירוקרטיה שתאפשר לנצל את הקרקעות האלה לבנייה. הדרך לפתור את מצוקת הדיור, במדינה היא על ידי פתיחת מרחבים חדשים שבהם נוכל לבנות. יש מצוקת דיור, ואנחנו פועלים לפתרון המצוקה גם על ידי פרישת רכבות, כבישים, מחלפים, גשרים, לצפון ולדרום, לגליל ולנגב ותוך כדי פריצת החסמים הבירוקראטיים שיאפשרו לבנות הרבה מאוד דירות.

זה דבר חברתי, ראשון במעלה. אנחנו עושים כאן ’מהפכה תחבורתית’, מהפכה בדיור ובקרקע שהיא ביסודה מהפכה חברתית אדירה שתשנה את פני המדינה. זה רק אחד מהדברים שאנחנו עושים ונמשיך לעשות ביחד עם עוד הרבה מאוד דברים אחרים.

אני רוצה להודות לשר התחבורה מר ישראל כץ, ולמנכ”ל משרדו מר דן הראל, ולכם, אנשי חברת הרכבות על כל התשתיות שאתם בונים כאן. אתם עושים כאן דבר שבאמת יירשם לדורות. אני רוצה לברך אתכם על כך. יש לי רק בקשה אחת אליכם, להאיץ, יותר מהר. אני יודע ש”בהרים ובגבעות טסה הרכבת”, אני רוצה שהיא תטוס יותר מהר, גם בנייה, זה חשוב. תודה”.

“את הפריפריה, חיברו בארה”ב, באמצע המאה ה-19, עם רכבת. את ה’פריפריה’, חיברו ביבשת אירופה במהלך המאה ה-20, עם רכבת. היום עושים זאת בארץ סין, במדינות אסיה, שוב עם רכבת. חיכינו 63 שנה, כדי לחבר את הפריפריה במדינת ישראל עם רכבת, זה מהלך חברתי ראשון במעלה. כי זה מאפשר לפריפריה להגיע למרכז ומאפשר למרכז להגיע לפריפריה.

מהלך זה, יוצר מהילה, מוחק פערים, פותח עתודות קרקע לדיור, ומצמצם את הפערים במדינת ישראל. מהלך שהחברה והמדינה, כה מייחלים לו. זה מה שאנחנו עושים עם הרכבת, אבל גם עם הכבישים וגם עם המחלפים. אני רוצה להודות לך, ישראל כץ, ולך, דן הראל, ולמנכ”ל הרכבת ולכל האנשים שעוסקים בזה ובכבישים. זו מהפכה תחבורתית-חברתית, ואני מודה לכם” – אמר וסיכם ראש הממשלה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן