חדשות הרשויות המקומית קלנסווה

לשכת המסחר מאבק מול קלנסווה הוביל לתשלום משכורת עובדי הניקיון

דרור אטרי, יו"ר ענף החברות לניקיון ותחזוקת מבנים ב’לשכת המסחר’; "התנהלות המדינה, בתשלום עבור שכר העובדים של עיריית קלנסווה, הינה פשע חמור, המביא לפגיעה בזכויות העובדים וקריסת חברות. שוב אנו עדים לתופעה בה מזמין השירות, מסתתר מאחורי גבו של קבלן השרות, והתנהלותו הקלוקלת גורמת להחזקת עובדי הרשות כבני ערובה ופגיעה בזכויותיהם".
0
0
דרור אטרי, חבר נשיאות איגוד לשכות המסחר
דרור אטרי

במאבק משותף נחל ענף החברות לניקיון ותחזוקת מבנים ב’לשכת המסחר’, הצלחה גדולה אשר הביאה לכך, כי עיריית קלנסווה (قـَلـَنسوة) שב”משולש”, העבירה חצי מיליון שקל כתשלום ראשון לקבלן שירות ניקיון ותחזוקת מבנים, אשר זה העביר באופן מיידי את התשלום עבור שכר העובדים. בנוסף, העירייה, התחייבה שבתוך שבוע וחצי, תעביר את מלוא הכספים החייבים לקבלן השרות, דבר שיבטיח את מלוא תשלום זכויות העובדים.

דרור אטרי, חבר נשיאות איגוד לשכות המסחר, ויו”ר הענף לניקיון ותחזוקת מבנים, מתאר את השתלשלות העניינים; “תחילת הסיפור בכך שראש העיר קלנסווה, נעצר בחשד לשורה של עבירות חמורות, ומאז הוארך מעצרו מספר פעמים על ידי ביהמ”ש.

במקביל, וויאם זמירו מנכ”ל עיריית קלנסווה, נרצח ביריות, ומאז נמצאים 300 עובדי הרשות, ועובדי קבלן, כבני ערובה בידי המדינה, שלא עושה דבר בכדי לדאוג לשכרם ולזכויותיהם הבסיסיות. אם לא די בכך, התנהלות המדינה בראשות מנכ”ל משרד הפנים, תביא לקריסת החברה הקבלנית שלה חייבת עירית קלנסווה 2,500,000 ₪.

לדבריו של אטרי; “התנהלות המדינה, בתשלום עבור שכר העובדים של עיריית קלנסווה, הינה פשע חמור, המביא לפגיעה בזכויות העובדים וקריסת חברות. שוב אנו עדים לתופעה בה מזמין השירות, מסתתר מאחורי גבו של קבלן השרות, והתנהלותו הקלוקלת גורמת להחזקת עובדי הרשות כבני ערובה ופגיעה בזכויותיהם”.

אטרי, הדגיש וציין, כי “לבסוף זכה הענף, יחד עם ידידיו בהסתדרות המעוף בראשות מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות עו”ד גיל בר-טל, ועם ב”כ הסתדרות עו”ד לב שניידר, ועו”ד מור סטולר, בהצלחה במאבק חסר פשרות כנגד התופעה בה מזמין השירות, מתחבא מאחורי גבו של מזמין השרות ופוגע בזכויות עובדים.

“הודענו כבר בעבר, כי ענף החברות לניקיון ותחזוקת מבנים בלשכת המסחר, לא יאפשר לקיום תופעות מהן אלה והענף, יפעל בכל הכלים העומדים לשרותו למיגור תופעות מהן אלה.

הענף, הוכיח, היום, כי הינו הגוף היציג הפועל למען חבריו ובכוחו למגר תופעות אלה. זה המקום לברך את חברי בהסתדרות, אשר הוכיחו, שוב, כי איחוד כוחות בין המעסיקים והעובדים שומרים על זכויות עובדים”.

הוסיף אטרי; “התופעה בה מזמין השרות חייב לקבלן השרות 2,500,000 ש”ח, ואחרי זה שואלים מניין ישלם אותו קבלן שירות את שכר העובדים, מקרים כאלו גורמים לקריסת חברות ולאובדן של מאות מקומות עבודה”.

“על כן, במאבק משותף נחל הענף הצלחה גדולה אשר הביאה לכך, כי עיריית קלנסווה, העבירה 500,000 ₪, כתשלום ראשון לקבלן השירות, אשר זה העביר באופן מידי את התשלום לתשלום שכר העובדים, והעירייה, התחייבה שבתוך שבוע וחצי תעביר את מלוא הכספים החייבים לקבלן השרות, דבר שיבטיח את מלוא תשלום זכויות העובדים”.

“ניצחון זה, הינו משמעותי במסר אותו מעביר הענף למזמיני השירות, שבכללם ראשי רשויות, מנכ”לי משרדי ממשלה, ומנכ”לי גופים פרטים אשר עדיין לא הפנימו, כי הענף, יצא לדרך חדשה ועל כולנו – מעסיקים ומזמיני שירות – לעבוד על פי הכללים החדשים אותם מוביל הענף בקביעת נורמות ברורות לעוסקים בענף, הן במחויבות למתן שירות מקצועי ואיכותי לצד שמירה על זכויות עובדים, והן על כך שעל מזמין השרות לשלם בזמן לקבלן השרות, דבר שלכאורה, אמור להיות טריוויאלי ולא מיושם בפועל בשטח. סיכם דרור אטרי, חבר נשיאות איגוד לשכות המסחר, ויו”ר הענף לניקיון ותחזוקת מבנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן