כאן מדע | טכנולוגיה

התמ”ת: יותר מ-400 מיליון ₪ לעידוד השקעות הגופים המוסדיים בתעשייה עתירת הידע

0
0

המדען הראשי של משרד התמ”ת, אבי חסון; “התכנית באה על רקע משבר המימון העולמי והקשיים שחובות חברות בגיוס השקעות למימון פעילות הפיתוח והמחקר שלהן. הצלחתה של התכנית תסייע רבות בשימור יתרונה היחסי של ישראל וחיזוק מעמדה כמובילה עולמית בתחום החדשנות הטכנולוגית. אנו נמשיך לעקוב אחר צרכי התעשייה עתירת הידע על מנת לוודא כי יתרון זה ישמר לאורך זמן”.
התמ
התמ”ת: יותר מ-400 מיליון ₪ לעידוד השקעות הגופים המוסדיים בתעשייה עתירת הידע

משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (התמ”ת), יצא היום (רביעי), בהודעה לעיתונות משותפת עם משרד האוצר, ממנה עולה, כי כשבעה חודשים בלבד לאחר השקתה, התוכנית לעידוד הגופים המוסדיים להשקעות בתעשייה עתירת הידע הצליחה לגייס התחייבות של למעלה מ – 400 מיליון ₪, מהגופים המוסדיים להשקעה בקרנות הון סיכון.

התכנית, גובשה כחלק מסט כלים רחב של ’יתרון יחסי’, לקידום תעשייה עתירת הידע, על מנת להגדיל את היקף ההון המקומי המושקע בתעשייה הישראלית. מטרת התכנית, הייתה לגייס סכום של כ-800 מיליון ש”ח בשנים; 2011-2013 מהגופים המוסדיים הישראלים.

רוב הגופים המוסדיים הגדולים בישראל, הצהירו, כי בכוונתם להשקיע בקרנות הון סיכון וגופי השקעה נוספים, שיושקעו בחברות טכנולוגיה ישראליות, למעלה מ-400 מיליון ₪ במצטבר.

הצהרת ה’מוסדיים’, גובתה בהפקדת דמי הרצינות לחברת הביטוח הממשלתית; ענבל. במסגרת התכנית, משרד האוצר, מעניק למשקיעים הגנה של עד כ-25% מסכום השקעתם.

הצלחת התכנית וההיענות הרבה של ’המשקיעים המוסדיים’, מצביעים על מימוש מטרת התכנית, שעיקרה חידוש הדיאלוג בין המשקיעים הישראלים וקרנות ההון סיכון. כעת, נותר לקרנות עצמן להשלים את גיוסי ההון בשיתוף המוסדיים הישראליים.

המדען הראשי במשרד התמ”ת, מר אבי חסון, אמר כי; “התכנית באה על רקע משבר המימון העולמי והקשיים שחובות חברות בגיוס השקעות למימון פעילות הפיתוח והמחקר שלהן”.

“הצלחתה של התכנית, תסייע רבות בשימור יתרונה היחסי של ישראל וחיזוק מעמדה כמובילה עולמית בתחום החדשנות הטכנולוגית.

אנו נמשיך לעקוב אחר צרכי התעשייה עתירת הידע על מנת לוודא כי יתרון זה ישמר לאורך זמן”. הוסיף המדען הראשי במשרד התמ”ת.

מנכ”ל משרד האוצר, מר חיים שני, ציין, כי; “ההיענות המרשימה של הגופים המוסדיים הישראלים להצטרפות לתכנית צפויה לפתוח אפיק מימון נוסף לתעשייה עתירת הידע הישראלית, המהווה נכס אסטרטגי חשוב ומקור לגאווה למשק הישראלי, ואשר נשענה עד היום בעיקר על הון זר”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן