תיירות | נופש

התאחדות המלונות בישראל: 43 מלונות בעיר ירושלים, מוכנים להתרחב ולהוסיף חדרי מלון

0
0

לקראת “הכנס לעידוד המלונאות בירושלים”, קיימה התאחדות המלונות, המפרסמת תוצאות סקר ממנו עולה, כי מדובר בתוספת של 3,836 חדרי מלון בעיר ירושלים, וכן, שני מלונות סגורים מוכנים להיפתח ולהוסיף חדרים אם יקבלו סיוע ◄ עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל; “הרווחיות בירושלים, עדיין אינה מספקת למשיכת השקעות במלונות חדשים ללא סיוע ממשלתי”.
התאחדות המלונות בישראל: 43 מלונות בעיר ירושלים, מוכנים להתרחב ולהוסיף חדרי מלון
התאחדות המלונות בישראל: 43 מלונות בעיר ירושלים, מוכנים להתרחב ולהוסיף חדרי מלון

“43 מלונות בעיר הבירה של ישראל, ירושלים, מוכנים להוסיף חדרים ולהתרחב ועוד שני מלונות סגורים מוכנים להיפתח מחדש ולהוסיף חדרים אם יקבלו את הסיוע הנדרש” – כך עולה מסקר שערכה התאחדות המלונות בישראל, בקרב בעלי המלונות, לקראת כנס קידום המלונאות בעיר ירושלים, שמתקיים בעקבות יוזמת נשיא התאחדות המלונות בישראל, מר עמי פדרמן.

עוד מתברר מן הסקר, כי ב’מערב ירושלים’, מדובר בתוספת פוטנציאלית של 1,170 חדר במלונות עם תב”ע, קיימת ובעוד 1,529 חדרים עם תב”ע חדשה. סה”כ בתוספת של 2,699 חדרים.

ב’מזרח ירושלים’, מדובר בתוספת של 175 חדרים בתב”ע, קיימת ובתוספת של 631 חדרים בתב”ע חדשה. סה”כ; בתוספת של 806 חדרים. לגבי שני המלונות הסגורים, מדובר בתוספת של 358 חדרים לעיר.

▼ תמונת מצב המלונאות בירושלים כיום;

● 68 מלונות ובהם 9,300 חדרים,

● גודל ממוצע למלון: 137 חדרים,

● סה”כ לינות בשנת 2010; 4 מיליון, מהן 84% של תיירי חוץ!

● במלונות התארחו כ-1.4 מיליון אורחים. שהות ממוצעת לאורח: 2.9 לילות.

● תפוסת החדרים ממוצעת ב-2010, עמדה על; 66%.

לדברי עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל; “הרווחיות בירושלים, עדיין אינה מספקת למשיכת השקעות במלונות חדשים ללא סיוע ממשלתי. ההחזר הממוצע על ההון (לפני הוצאות מימון ופחת) במלונות מערב ירושלים בשנים; 2010 – 1998, היה; 3.3% בלבד. בעשור 2010 – 2000 התוצאה אף נמוכה מזו.

בשנת 2010, עלה החזר ההשקעה על ההון לרמה של 6.8%, אך לצערנו נתון זה כבר לא יחזור על עצמו השנה. ביוני כבר נרשמה בירושלים; ירידה של 5% בכלל הלינות במלונות (ומתוך כך, 9% ירידה בלינות התיירים). יזמים בוחנים את הביצועים של עסקיהם לאורך השנים, ודאי בענף תנודתי, כמו ה’מלונאות’, שמושפע מאוד מהמצב הגיאופוליטי באזור”.

פדרמן, מוסיף ומציין, כי; “הגדלת המענק מ-20% ל- 28%, עשויה אכן להיות תמריץ למשקיעים חדשים להשקיע בעיר ירושלים, אך את ה”פירות”, נראה רק עוד 8 שנים בממוצע.

בטווח הקצר, דהיינו; ב-5 השנים הקרובות, אני ממליץ לכל הגורמים הנוגעים בדבר לאמץ את תכניתנו; ’תבנו עלינו’ להרחבת מלונות קיימים על מנת להביא לתוספת חדרים משמעותית.

מדובר ביזמים שכבר השקיעו מהונם בהקמת מלונות, או ברכישת מלונות, והם יודעים, כי כאשר ירחיבו את המלונות שברשותם ויוסיפו חדרים – רמת הרווחיות תגדל.

זהו פתרון שטוב לכולם; משפר את רווחיות המלונות, מאפשר תוספת חדרים בזמן קצר ובעלות נמוכה יותר מאשר בערוץ של בניית מלונות חדשים, וגם אינו מחייב הקצאת קרקעות חדשות לבנייה, קרי; הוא אף פתרון ירוק יותר”. סיכם עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן