צער בעלי חיים

משרד החקלאות, חילץ 4 סוסים פצועים במצב הזנחה מזעזע מחווה בעיר רעננה

0
0

הסוסים במצב הזנחה מזעזע, הועברו לטיפול במתקן מוגן של משרד החקלאות, במסגרת “תוכנית ההצלה לסוסים וחמורים”, הפועלת בדחיפתה של שרת החקלאות ח”כ אורית נוקד ◄ רופאת סוסים בשירותים הווטרינרים של משרד החקלאות, ד”ר צביה מילדנברג; “… למרות שהורגלתי לצערי במראות שכאלה, עדיין מזעזע כל פעם מחדש לראות את מידת ההזנחה הפושעת בה מוחזקים לעיתים בעלי חיים חסרי אונים”.
משרד החקלאות, חילץ 4 סוסים פצועים במצב הזנחה מזעזע מחווה בעיר רעננה
משרד החקלאות, חילץ 4 סוסים פצועים במצב הזנחה מזעזע מחווה בעיר רעננה

ארבעה סוסים פצועים, במצב של רזון קיצוני, ו’מלאי נגעים’, במצב של הזנחה קיצונית ובמצב רפואי חמור, חולצו במבצע מיוחד של של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מתוך חווה בעיר רעננה, זאת לאחר שניכר, כי סבלו מהזנחה חמורה ותת-תזונה.

הסוסים, חולצו בפעולה משותפת של ד”ר צביה מילדנברג רופאת הסוסים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יחידת פיצו”ח (פיקוח צומח וחי) מחוז מרכז, במשרד, הווטרינרית העירונית בערים כפר סבא, ורעננה, ומשטרת כפר סבא. הסוסים הועברו לטיפול במתקן מוגן של משרד החקלאות.

עם קבלת תלונה ב’משרד החקלאות’ מהרופאה הווטרינרית הראשית של רעננה ו-כפר סבא, מטעם ד”ר שרון לוין, על חוות הסוסים בה מוחזקים ע”פ החשד סוסים, וחמורים בתנאי הזנחה קשים.

לאחר הוצאת צו מבית משפט השלום בעיר כפר סבא, לכניסה ותפיסה של הסוסים, פשטו שלשום (ג’ 19/7), על החווה בעיר רעננה, ד”ר מילדנברג, וחוקר יחידת הפיצו”ח מר טל קייל, בסיוע שוטרי משטרת כפר סבא, שם נגלו לעיניהם מראות קשים גם לאלו הרגילים במראות הזנחה – ארבעה מבין 17 הסוסים ושני חמורים, שהוחזקו במקום, סבלו מרזון קיצוני, חוסר בטיפול רפואי והזנחה יוצאי דופן.

אחת הסוסות במקום סבלה מרזון קיצוני ביותר, ומשבר ברגלה שלא טופל והיה מלא ברימות זבובים, דבר שגרם לה לסבל רב וקשיים בהליכה.

סוסה אחרת, סבלה מעיוורון בשתי העיניים, רזון קיצוני, ופצעים פתוחים ולא מטופלים.

סוס שלישי, סבל מגידולים בכל חלקי גופו, עיוות בלסת ורזון קיצוני, ואילו סוס רביעי, סבל מרזון קיצוני ומפצעי לחץ על גבו, שנגרמו, ככל הנראה, מרכיבות על אף מצבו הקשה.

סוס שחולץ, ברעננה; עיוות בלסת ורזון קיצוני המסומן בחץ

מלבד הסוסים הפגועים, נמצא מתחם החווה במצב מוזנח ביותר, מלא ברזלים, וקרשים, המהווים סכנה חמורה לסוסים, ובמקום נמצאה כמות מועטה ביותר של חציר, שאינה מספיקה לכל הסוסים שהוחזקו במקום.

לאור הממצאים בשטח, החליטו השירותים הווטרינריים, לפנות מהמקום את ארבעת הסוסים הפגועים לטיפול במתקן מוגן של משרד החקלאות. לאחר העברת הסוסים הפגועים, נכנסו שאר הסוסים והחמורים, שנותרו בחווה להשגחה של משרד החקלאות, והווטרינרית הרשותית אשר יפקחו על הנעשה במקום.

במהלך החילוץ, נאספו ראיות, ותועדו הממצאים בשטח. הממצאים יועברו לבדיקת הלשכה המשפטית של משרד החקלאות לבחינת אפשרות פתיחת הליכים משפטיים והעמדה לדין נגד בעלי החווה בהתאם להוראות ’חוק צער בעלי חיים’.

רופאת סוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, ד”ר צביה מילדנברג; “ארבעת הסוסים, היו במצב של הזנחה קיצונית ומצב רפואי חמור, ולא הייתה ברירה אלא לפנותם מהמקום בהקדם. למרות שהורגלתי, לצערי, במראות שכאלה, עדיין מזעזע כל פעם מחדש לראות את מידת ההזנחה הפושעת בה מוחזקים לעיתים בעלי חיים חסרי אונים”.

אורן מיטלמן, מ”מ דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה, כי “מבצע החילוץ, הינו חלק מ’תוכנית הצלה לסוסים וחמורים’, שנפלו קורבן להתעללות, שיזם משרד החקלאות. התכנית, החלה את פעילותה בשנת 2007, ולאור הצלחתה הרבה, היא ממשיכה לפעול במרץ גם כיום בתמיכתה ובדחיפתה של שרת החקלאות ח”כ אורית נוקד”.

סוסים רבים שחולצו מהתעללות ושוקמו במתקנים מוגנים כבר הועברו למשפחות מאמצות רבות אשר ביכולתן להעניק בית חם וטיפול כנדרש. לפעילות מבורכת זו, למען רווחת בעלי החיים, הצטרפו שני מהלכים אותם נקט משרד החקלאות, בחודש האחרון, בהובלת שרת החקלאות הגב’ אורית נוקד, שכללו את התקנת תקנות הובלת עופות, בכנסת הדואגות לרווחת העופות בעת הובלתם, וההוראה שהוציאה שרת החקלאות, האוסרת העברת כלבים מ’כלביות עירוניות’, למעבדות מחקר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן