מסים

8 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעלי חברות מתל אביב, בגין אי הגשת דוחות למס הכנסה

0
0

שני אחים; עובדיה אשכנזי מהעיר הרצליה, ואחיו רפאל אשכנזי מן העיר תל אביב’ בעלי חברות, שהפעילו מועדון בדרום תל אביב, הואשמו ע”י מדור תביעות תל אביב (מס הכנסה), של רשות המסים בישראל, בביצוע עבירות של אי הגשת דוחות במועד על הכנסותיהן של החברות ◄ כב’ השופטת דניאלה שריזלי; “הימנעות מהגשתם של הדוחות, או הגשת באחור, קל וחומר אחור ניכר, פוגעים פגיעה משמעותית במערכת אכיפת דיני המס…”.
8 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעלי חברות מתל אביב, בגין אי הגשת דוחות למס הכנסה
8 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעלי חברות 8 חודשי מאסר בפועל נגזרו על בעלי חברות מתל אביב, בגין אי הגשת דוחות למס הכנסה, בגין אי הגשת דוחות למס הכנסה

בית המשפט השלום בעיר תל אביב, במעמד כב’ השופטת דניאלה שריזלי, השית על כל אחד מהנאשמים עובדיה אשכנזי מהעיר הרצליה ואחיו רפאל אשכנזי מן העיר תל אביב, מאסר בפועל בן 8 חודשים, 9 חודשי מאסר על תנאי וקנס בשיעור 20,000 ₪.

הנאשמים שני אחים, הואשמו על ידי מדור תביעות תל אביב (מס הכנסה), רשות המסים בישראל, בביצוע עבירות של אי הגשת דוחות במועד על הכנסותיהן של החברות “אליעזר אשכנזי פיתוח והשקעות בע”מ” ושל “קולומבריום בע”מ”, שהפעילה מועדון בדרום תל אביב.

כמו כן, יוחסו לנאשמים עבירות של אי הגשת דוחות במועד על הכנסותיהם.

חב’ קולומבריום, לא הגישה דוחות לשנים 2001 – 2006, חברת אליעזר אשכנזי לא הגישה דוחות לשנים 2004 – 2006, שני האחים עובדיה ורפאל אשכנזי לא הגישו דוחות אישיים לשנים 2002 – 2006.

בית משפט השלום בת”א, קבע שלשום (שני, 18.7.11, בתיק ת”פ 7139-10-09), כי; “יש להתייחס בחומרה לעבירת אי הגשת הדוחות: הגשתו של דו”ח שנתי מלא ואמיתי במועד שנקבע היא הוראה בסיסית בפקודה.

בהתאם להוראות הפקודה, מחויב כל נישום לדווח ל’פקיד השומה’, במסגרת דו”ח שנתי על הכנסותיו לשנת המס שהסתיימה, דו”ח זה, אמור להיות נדבך עיקרי של תקשורת בין האזרח לבין רשות המסים, באמצעותו אמורות לבוא לידי ביטוי תוצאות פעילותו העסקית של הנישום, שאותן יש לשום לחבות במס, מס שאמור להגיע ל’קופה הציבורית’…

הימנעות מהגשתם של הדוחות, או הגשת באחור, קל וחומר אחור ניכר, פוגעים פגיעה משמעותית במערכת אכיפת דיני המס”. כתבה כב’ השופטת שריזלי.

“קיימת נטייה לראות בעבירה לפי סעיף 216 (4) לפקודה עבירה “טכנית” קלת ערך. הנטייה, איננה מוצדקת. שהרי בהעדר הדו”חות אמת כנים ומעודכנים, נבצר מ’רשויות המס’ לשום את הנישום כנדרש, נבצר מהן לתכנן את היקף הגביה לזכות הקופה הציבורית, ונפגע, ללא ספק, ערך חברתי שעניינו ’שוויון אכיפת דיני המס’”. סיכמה את גזר הדין נגד האחים אשכנזי, כב’ השופטת דניאלה שריזלי, בית המשפט השלום בעיר תל אביב.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן