הקיבוץ הדתי

מושב שיתופי ניר עציון, החליט פה אחד להצטרף אל תנועת הקיבוץ הדתי

0
0

הושלמה חזרתם של יישובי גוש עציון לשעבר אל תנועת הקיבוץ הדתי ◄ המושב השיתופי ניר עציון, הורחק בעבר מהקיבוץ הדתי יחד עם משואות יצחק, בעקבות החלטת החברים להיות מושב שיתופי ◄ מזכ”ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל; “תנועת הקיבוץ הדתי, שמחה וגאה בהחלטתם של חברי ניר עציון לשוב אל שורותיה… העובדה, שההחלטה לחזור לתנועה, התקבלה פה אחד, מחזקת גם את ניר עציון וגם את תנועת הקיבוץ הדתי.
מושב שיתופי ניר עציון, החליט פה אחד להצטרף אל תנועת הקיבוץ הדתי
מושב שיתופי ניר עציון, החליט פה אחד להצטרף אל תנועת הקיבוץ הדתי

בהחלטה של פה אחד, החליטה אסיפת המושב השיתופי של ניר עציון, השוכן מדרום לעיר חיפה ליד עתלית, בשטח שיפוטה של המועצה האזורית חוף הכרמל, להצטרף אל תנועת הקיבוץ הדתי כחבר מן המנין. ההחלטה, תובא לאישור מועצת תנועת הקיבוץ הדתי.

מזכ”ל הקיבוץ הדתי, מר נחמיה רפל, לא הסתיר את שביעות רצונו, ואמר, כי; “תנועת הקיבוץ הדתי, שמחה וגאה בהחלטתם של חברי ניר עציון לשוב אל שורותיה.

חברי ניר עציון, מקיימים אורח חיים שיתופי ואידיאליסטי אשר יכול להיות דוגמה ומופת לרבים. העובדה, שההחלטה לחזור לתנועה, התקבלה פה אחד, מחזקת גם את ניר עציון וגם את תנועת הקיבוץ הדתי.

יצוין, כי חזרתו של ניר עציון, לחברות מלאה בתנועת הקיבוץ הדתי, מסיימת פרק היסטורי ממושך שנמשך שבעה עשורים. עד לשנת 1948 השתייך קיבוץ כפר עציון שהיה מישובי גוש עציון אל תנועת הקיבוץ הדתי. ב’מלחמת השחרור’ עם נפילת גוש עציון, נלקחו החברים בשבי של הלגיון הירדני.

היישוב הוקם באייר תש”י בתחילת שנות ה-50, על ידי פליטי כפר עציון, שהחליטו החברים להקים מושב שיתופי בשם; ’ניר עציון’, ב’הר הכרמל’, במיקום שהזכיר להם את נוף גוש עציון. באותה עת המאבק הסוציאליסטי האידיאולוגי היה בשיאו ו’תנועת הקיבוץ הדתי’, החליטה להרחיק את ניר עציון, משורותיה מאחר והוא חדל להיות קיבוץ.

סיפורו של ניר עציון, דומה לזה של המושב השיתופי משואות יצחק, שהורחק אף הוא מן התנועה בשנות החמישים בנסיבות דומות.

לפני כ-5 שנים, הזמינה תנועת הקיבוץ הדתי את חברי ניר עציון ומשואות יצחק, להצטרף מחדש והם התקבלו כמועמדים לתנועה.

מזכירות התנועה, סברה שכיום, יש מקום לגמישות רבה מבעבר להבדלים בתפיסות עולם, בזכות להגדרה עצמית של הישובים ובדרך הניהול הכלכלי והקהילתי. ואכן בתחילת שנת 2010, אושרה הצטרפותו של משואות יצחק לתנועה, וכעת צפוי להצטרף גם ניר עציון והמעגל ההיסטורי, ייסגר.

עם הצטרפותו יהיה; ניר עציון, היישוב ה-18 בתנועת הקיבוץ הדתי. בתנועה שני מושבים שיתופיים נוספים, במעמד של מועמדים: בני דרום, ו’שדמות מחולה’. לדברי מזכ”ל הקיבוץ הדתי, מר רפל, בכוונת התנועה לקדם את הצטרפותם כחברים מן המניין בתנועה.

מידע על התנועה וחבריה, באתר: הקיבוץ הדתי

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן