אינטרנט חדשות

Google ישראל, השיקה אתר בעברית לקידום המודעות לנושא הגלישה הבטוחה

0
0

40% מהילדים ובני הנוער, נתקלים בתוכן לא מתאים וב’בריונות’ ברשת ◄ פחות ממחצית ההורים מכירים כלי הגנה על הילדים באינטרנט או קיבלו הדרכה בנושא ◄ במסגרת כנס משותף ל”גוגל”, ול”עמותת אשנב” בנושא; “קיץ בטוח באינטרנט” השיקה Google ישראל, אתר בשפה עברית, לקידום המודעות לגלישה בטוחה
Google ישראל, השיקה אתר בעברית לקידום המודעות לנושא הגלישה הבטוחה
Google ישראל, השיקה אתר בעברית לקידום המודעות לנושא הגלישה הבטוחה

Google’ ישראל’, השיקה אמש את אתר ה-’FAMILY SAFETY CENTER’, העוסק בקידום ועידוד מודעות לגלישה בטוחה והקניית כישורי בטיחות ברשת. האתר, הינו פרי יוזמה משותפת עם ’עמותת אשנב’ – אנשים למען שימוש נבון באינטרנט, איגוד האינטרנט הישראלי, המועצה הלאומית לשלום הילד, המרכז לטכנולוגיה חינוכית והקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים. האתר, הושק במסגרת הכנס המשותף של Google ישראל, ו’עמותת אשנב’, תחת הכותרת; “קיץ בטוח באינטרנט”.

האתר החדש של Family Safety Center, משלב בתוכו טיפים מעשיים מטעם השותפים השונים, וכן תמיכה לגלישה בטוחה להורים ומחנכים, בני נוער וילדים.

בנוסף, יציג האתר, כלים של Google, ביניהם; “החיפוש הבטוח של Google”, ו-“מצב הבטיחות ב-YouTube”, אשר מטרתם לאפשר מצב גלישה מותאם לגולשים הצעירים ולסנן תוכן למבוגרים, כמו גם כלים לדווח על תכנים בלתי הולמים. באתר, ישולבו גם תכני וידיאו, מערכי שיעור ייעודיים, טיפים מהורים ב-Google, ועוד.

מאיר ברנד, מנכ”ל ’גוגל ישראל’, פתח את הכנס וברך על ההשקה של אתר כה חשוב בשפה עברית, לטובת ציבור הגולשים.

ברוך הינוך, יו”ר “עמותת אשנב – אנשים למען שימוש נבון באינטרנט”, ברך את המשתתפים, וציין, כי; “אנו עוסקים בהסברה וחינוך למען קידום המודעות לדגשים החיוביים והשליליים של האינטרנט. אנו מאמינים, שיש להכיר את הרשת ולהפיק ממנה את היתרונות ולהיות ערים לסיכונים ולסכנות הטמונים בה”.

כמו כן, הוסיף הינוך; “עמותת אשנב, יוצאת בקריאה למי שעולם האינטרנט קרוב לליבו להתנדב לפעילות העמותה, שכל פעילויותיה מבוצעות בהתנדבות מלאה”.

ח”כ זבולון אורלב, יו”ר הועדה לזכויות הילד, שהגיע לכנס, גם הוא ציין, כי; “מהפכת האינטרנט”, הינה אחת המהפכות החשובות שחווה העולם האנושי בדיוק כמו מתן תורה, והמצאת הדפוס; “אני מאמין, כי יש לקדם חקיקה בנושא, כדי לקבוע כללים אשר יסדירו את הפעילות ב”עולם הוירטואלי”.

מאיר ברנד, מנכ”ל גוגל ישראל; אתר חשוב בשפה עברית לטובת הגולשים

לאור העובדה, כי יש מצב אבסורדי במסגרתו עבירות שאסורות בעולם האמיתי מותרות בעולם הדיגיטלי, ויש לתת את הדעת לכך ובהקדם. אנו רואים פגיעה בסביבה הבטוחה ביותר לילדים, בביתם. אני חושב, כי יש ליצור נורמות שיגדירו גבולות, ולהגביר את ההסברה והחינוך לשימוש נבון באינטרנט”. סיכם יו”ר הועדה לזכויות הילד.

סקוט רובין, מומחה מטעם ’Google העולמית’, בתחום ההגנה על תכנים וגלישה בטוחה, הציג את האתר החדש אותו חנכה גוגל, וציין; “ישראל, היא אחת המדינות המחוברות ביותר לרשת האינטרנט, ואנו בגוגל, לא יכולים להתעלם מנושא זה. יש לנו אחריות רבה וניסיון בנושא שצברנו בשנים האחרונות”.

עוד הוסיף רובין; “אנו בגוגל, שמים את הגולש ראשונים מול עיננו, לא כסיסמא אלא כדרך חיים בכל פעם שאנו ניגשים לפתח יישום חדש. במקרה זה, חשבנו גם כ’הורים’”.

לכבוד הכנס, קיים מכון המחקר “שילוב Millward Brown”, מחקר בנושא; מודעות לגלישה בטוחה בקרב ילדים ומעורבות הורית. המחקר, הוצג לראשונה בכנס וחשף כי: רוב ההורים נוטים להערכת חסר ביחס לזמן שילדיהם מבלים באינטרנט. כרבע מהילדים בגילאי 11+, הצהירו שהם מבלים יותר מ-5 שעות באינטרנט.

רמת המודעות לכך שילדים קטנים (גילאי 6-10) גולשים לעולמות וירטואליים הינה נמוכה. בקרב 41% מבתי האב, המחשב עימו הילד גולש ממוקם בחדרו ולא ב”מתחם המשפחתי” (פינת מחשב/סלון). ככל שהילדים מתבגרים – כך שיעור המשתמשים במחשב בחדרם גדל. מרבית ההורים (67%), סבורים, כי הם יודעים כיצד להגן על ילדיהם בצורה חלקית.

עם זאת, מרבית ההורים (86% מהורים לילדים בגילאי 9-10) חוששים מחשיפה של ילדיהם לתכנים לא מתאימים או להטרדות. שיעור הילדים ובני הנוער, הנתקלים ב’בריונות’ ברשת, גדל עם הגיל, ומגיע לרמה של 40% בקרב בני הנוער. שיעור הילדים ובני הנוער, הנתקלים ב’תוכן לא מתאים’ עומד על כ-40%.

מרבית הילדים בגילאי 6-12, יידעו גורם כלשהו או עזבו את האתר. לעומתם, פחות מחצי מבני הנוער, דיווחו על כך.

ח”כ זבולון אורלב; מהפכת האינטרנט, בדיוק כמו מתן תורה והמצאת הדפוס

רק כמחצית מההורים, קיבלו הדרכה בנושא; גלישה בטוחה של ילדם באינטרנט. 75% מההורים, היו רוצים לקבל הדרכה נוספת בנושא. רמת המודעות הבלתי נעזרת לכלי הגנה על הילדים באינטרנט היא נמוכה; 47%.

היועצת החינוכית הבכירה מיכל דליות (“סופר נני”), שהשתתפה גם היא בכנס, אמרה; “קיימת יציאה מאיזון ומהמערך ההיררכי במבנה המשפחתי שקיים בבית. ההורים, כיום לא מבינים את החשיבות שבצורך וההעמקה בעולם האינטרנט, אך יש ליצור נורמה בנושא, בדומה לחקיקה בכנסת, יש ליצור “חקיקה בבית”, ולהקפיד על גבולות למען בטיחות הילדים ברשת”.

עוד הציגו במסגרת פאנל עם בני נוער מ’מועצת התלמידים הארצית’ את עמדתם של בני הנוער בכל הקשור לשימוש באינטרנט.

בנוסף לכך, התקיים פאנל בהנחייתה של מירב מיכאלי עם נציג איגוד האינטרנט מר רימון לוי, יו”ר עמותת אשנב מר ברוך הינוך, והגב’ לימור הררי, מהמינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, במסגרתו עלה הצורך להמשיך ולקיים הדרכות ופעילות חינוכית בבתי הספר על מנת לקדם את המודעות ליתרונות ולסכנות הקיימות ברשת האינטרנט.

לסיום הכנס, הציג עו”ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת ’אשנב’, יחד עם בית הספר התיכון האזורי בגבעת ברנר את הפרויקט המשותף שכלל הדרכת הורים, הדרכת תלמידים על ידי תלמידים וכן את “סרגל המצוקה של אשנב” זהו סרגל כלים, להתרעה על מצוקה ברשת, אשר פותח במסגרת שיתוף הפעולה בין אשנב, לתלמידי בית הספר, והוא מאפשר באמצעות התקנה פשוטה לכל דפדפן, דיווח ל’מרכז אשנב’, על כל פעילות שאינה תקינה ברשת, ומצריכה התערבות אנשי מקצוע.

עוד בכנס, הודיעה Google, על השקת פרויקט “שומרי מסך” המזמין בני נוער לקחת חלק בהטמעת המודעות לנושא הגלישה הבטוחה.

מימין לשמאל: ברוך הינוך, יו”ר אשנב. מאיר ברנד, מנכ”ל גוגל, מיכל דליות – סופרנני, ח”כ זבולון אורלב ודורון אבני מנהל קשרי ממשל של גוגל, צילום ניב קנטור.

במסגרת הפרויקט, מערך של כ-200 בני נוער בגילאי 16-17, יעברו הדרכות בנושא גלישה בטוחה, לפני תחילת עבודתם מול בני נוער אחרים.

הפרויקט גם ישלב הפקת סרטוני וידיאו על ידי בני נוער, שיועלו לאתר YouTube.

המשתתפים ייבחרו על פי קריטריונים של מעורבות קהילתית והיכולת להחדיר את תחום הגלישה הבטוחה למודעות חברתית. הצגת המועמדות תעשה דרך האתר.

◄ אודות עמותת “אשנב”

’עמותת אשנב- אנשים למען שימוש נבון באינטרנט’ – הוקמה בשנת 1999 להנצחתו של החייל ערן אדרת ז”ל. העמותה, פועלת בהתנדבות מלאה למען קידום מודעות הציבור הרחב (הורים וילדיהם) להשפעות החיוביות והשליליות של השימוש ברשת האינטרנט והרשתות החברתיות השונות על החברה וטיפוח שימוש מושכל ונבון בה.

עמותת אשנב, מפעילה מערך מתנדבים ובמהלך השנים האחרונות הודרכו למעלה מ- 55,000 תלמידים והורים ברחבי הארץ.

מדי שנה, עורכת העמותה כנסים שונים להגברת המודעות לפעילותה ובאחרונה השיקה סרגל כלים לסיוע ברשת – “סרגל המצוקה של אשנב”, אשר הוכרז בכנס שנערך במשכן הכנסת להקמת השדולה לשימוש נבון ברשת, יוזמה משותפת לעמותה ולח”כ זאב ביילסקי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן