מוזיקה

פרס אנגל ליצירת מוסיקה ולמחקר המוסיקה העברית לפרופ’ הירשברג ולמלחינה בן קנז

0
0

הזוכים בפרס אנגל (ע”ש המלחין יואל אנגל) ליצירת מוסיקה ולמחקר המוסיקה העברית לשנת 2011, מטעם עיריית תלֿֿאביב-יפו, הם; פרופ’ יהואש הירשברג על מפעל חייו במחקר המוסיקה הישראלית ועל הצלחתו להפוך את המוסיקה הישראלית למושא מחקר בין-לאומי פרס אנגל, מוענק גם למלחינה הילת בן קנז על יצירתה “קונצ’רטו לפסנתר ולאנסמבל”.
פרס אנגל ליצירת מוסיקה ולמחקר המוסיקה העברית לפרופ’ הירשברג ולמלחינה בן קנז
פרס אנגל ליצירת מוסיקה ולמחקר המוסיקה העברית לפרופ’ הירשברג ולמלחינה בן קנז

פרס אנגל ליצירת מוסיקה ולמחקר המוסיקה העברית לשנת 2011, מטעם עיריית תלֿאביב-יפו, יוענק השנה לפרופ’ יהואש הירשברג ולמלחינה הילת בן קנז, כך קבעה החלטת חברי וועדת השופטים, פרופ’ דורית טנאי (יו”ר), פרופ’ זאב דורמן וד”ר רז כהן. נימוקי השופטים במלואם יופיעו בחוברת הפרס.

הפרס, מוענק לפרופ’ יהואש הירשברג על מפעל חייו במחקר המוסיקה הישראלית ועל הצלחתו להפוך את המוסיקה הישראלית למושא מחקר בין-לאומי. עבודתו כוללת מחד, מונוגרפיות על מלחינים מרכזיים של המוסיקה הישראלית, ומאידך היא מתאפיינת ברוחב היריעה ובעיסוק בחתכים היסטוריים וסוציולוגיים מגוונים.

פרס אנגל, מוענק למלחינה הילת בן קנז על יצירתה “קונצ’רטו לפסנתר ולאנסמבל”, המשלבת כתיבה קומפוזיטורית מעולה, מתאפיינת בצבעים ובאפקטים מבלי לוותר על ההבעה המוסיקלית ועל יצירת חוויה רגשית אצל המאזינים.

הפרס, בסך 18,000 ₪, יוענק לזוכים בטקס חגיגי שיערך בנובמבר 2011, במעמד ראש עיריית תל-אביב-יפו, מר רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס וזוכי הפרס משנים קודמות.

עיריית תלֿֿאביב-יפו, מעניקה את הפרס ע”ש המלחין יואל אנגל משנת 1944, אז קבעה, כי הפרס יוענק; “כדי לכבד ולהוקיר את אחד מאבות המוסיקה בארץ ישראל המתחדשת, שעם עלייתו ארצה, ב-1924, השתקע בעיר תל-אביב, וחיבר בה מנגינות לשירים ששרו בכל הארץ וליוו נאמנה את מעשי החלוצים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן