מושבים

מנהל מקרקעי ישראל: כדי להפריד מגרש מ’נחלה’, חייבים להצטרף להחלטה 979

0
0

– כך קובעת, שולה בן צבי, מנהלת האגף החקלאי במנהל מקרקעי ישראל, בכנס תנועת המושבים, שהתקיים בקמפוס האקדמי אחוה תחת הסיסמא; “זכויות המגורים והתעסוקה החלופית בחלקת המגורים במושב”; “הציבור לא בהכרח מבין את החלטות בג”צ, כלשונן, דרוש שיתוף פעולה גדול בינינו, כדי שהדברים, ייעשו בפרקי זמן קצרים. החלטה 979 היא וולונטרית, ומי שרוצה להצטרף אליה יכול. מידת האטרקטיביות שלה משתנה מתושב לתושב.
מנהל מקרקעי ישראל: כדי להפריד מגרש מ’נחלה’, חייבים להצטרף להחלטה 979
מנהל מקרקעי ישראל: כדי להפריד מגרש מ’נחלה’, חייבים להצטרף להחלטה 979

על רקע פסיקת בגץ 979 ו-1101, מחודש יוני האחרון, נערך הבוקר (שני), בקמפוס האקדמי ’אחווה’ הסמוך לקרית-מלאכי, כינוס אשר עונה על כל השאלות והמחלוקות סביב חלוקת הקרקעות ב’מושבים’. את הכנס ארגנו תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות. הכנס, נפתח תחת הכותרת; זכויות המגורים והתעסוקה החלופית בחלקת המגורים במושב. לכינוס הגיעו כ-700 תושבי מושבים באזור צפון הנגב המבקשים לדעת כיצד החלטות בג”צ ( 1101, 979 ) ניתנות ליישום וכיצד הן משפיעות עליהם.

בכינוס השתתפו מאיר צור, מזכ”ל תנועת המושבים, הגב’ שולה בן צבי, מנהלת האגף החקלאי במנהל מקרקעי ישראל, מר יוגב שריד, מנהל האגף לפיתוח עסקי בתנועת המושבים, מר יוסי ישי, מנכ”ל משרד החקלאות, ראשי מועצות אזוריות, ועוד.

במסגרת הדיון בהיבטים המשפטיים של החלטות בג”צ, אמר יו”ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים – עו”ד עמית יפרח, כי; “תנועת המושבים, כמי שהשיבה לבג”צ, רואה חשיבות גדולה מאד לפסיקת בית המשפט העליון, ובעיקר לעובדה שמרביתן המכריע של טענותינו התקבלו ובייחוד זכויותינו בכל הקשור לעיגון זכויות המגורים”.

עו”ד יפרח; הדגיש, כי; “החלטה 979, נולדה בשנת 2002, ואנחנו הבאנו אותה לידי גושפנקא משפטית ממש בתחילת החודש.

תנועת המושבים, החליטה לתמוך בהחלטה, ויש לה חשיבות עצומה בעבור תושבי המושבים. ההחלטה מאגדת זכויות שכבר היו לנו ומטרתה לעשות סדר כך שבעל הנחלה ידע מה יש לו ומה זכויותיו.

ההחלטה מדברת רק על חלקת המגורים, ואינה מתייחסת לקרקע החקלאית. אחת הסיבות העיקריות שבגינן תמכה תנועת המושבים בהחלטה היא העובדה שיש בה תועלת לתושב.

זו פעם ראשונה שבית משפט, דן בסוגיות שמעסיקות את המושבניקים בשנים האחרונות. מנהל מ.י, קיבל אור ירוק מהבג”צ להתאים למאה ה-21 את זכויות תושבי המושבים בקרקע”. הוסיף יפרח.

שולה בן צבי, מנהלת האגף החקלאי במנהל מקרקעי ישראל, עדכנה את המשתתפים בדבר פסיקת בג”צ, מתחילת החודש, ואמרה, כי; “המפגש המתקיים כיום הוא למטרת עדכון ראשוני, מפגש לקידום שיתוף פעולה בין ’המנהל’ לתושבי המושבים”.

מאיר צור מזכ”ל תנועת המושבים

לדבריה, של בן צבי; “הציבור לא בהכרח מבין את החלטות בג”צ, כלשונן, שכן הן מורכבות ומשמעותיות. דרוש שיתוף פעולה גדול בינינו, כדי שהדברים, ייעשו בפרקי זמן קצרים. אנו יושבים על כתיבת הנהלים להחלטות בג”צ.

החלטה 979, היא וולונטרית, ומי שרוצה להצטרף אליה יכול. מידת האטרקטיביות שלה משתנה מתושב לתושב. כדי שיהיה אפשר להפריד מגרש מ’נחלה’, חייבים להצטרף להחלטה 979.

מדובר בעניין של חודשים בודדים עד שנתחיל לבצע את 979, ומדובר בגיוס כ”א, התאמת מערכות המחשוב וכו’…”. סיכמה בן צבי מנהלת האגף החקלאי במנהל מקרקעי ישראל.

במהלך הכינוס, ניתנה למאות המשתתפים הזדמנות לשאול שאלות הנוגעות למקרים פרטיים. כל השאלות, נענו על ידי בעלי התפקידים השונים, והם מהווים אינדיקציה ליישום החלטות בג”צ. “אנו לוקחים את השאלות שנשאלו ובונים תמונה שעל פיה נטפל ביישום החלטות בג”צ”, אמר עמיר ריטוב, ראש מועצת לב השרון, ויו”ר וועדת קרקעות של תנועת המושבים.

גם חברי המושבים, שהגיעו לכינוס, הביעו סיפוק רב מקיומו; “אנו מאד מעריכים את היוזמה של תנועת המושבים והאירוח ב’קמפוס האקדמי אחוה’, לטובת הסבר פשוט להחלטת בג”צ, מתחילת החודש” – אמר יאיר מ’מסילת ציון’ שליד ירושלים.

מאיר צור, מזכ”ל תנועת המושבים, הוסיף; “אני מאמין שאגיע גם לכנסים נוספים בנושא, שכן יישום החלטות בג”צ, הינה נושא מורכב הדורש מידע רב שיגיע ישירות לתושבים”.

צור, הודה לכל הבאים לכינוס והדגיש את החשיבות שביישום החלטות בג”צ באופן מושכל, כך שיגיע המידע לכל תושב ותושב, והוא יוכל להחליט לגבי ההחלטות השונות ויישומן”.

עוד בכינוס, עדכן נציג הקמפוס האקדמי אחוה, כי במכללה, מתקיימים קורסים לטובת למידת זכויות בני המושבים, בנים ממשיכים, יחסי גומלין, וכו’…

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן