סרטן

סרטן השד: בדיקות ממוגרפיה, מפחיתות את שיעור התמותה מסרטן השד ב-30%

0
0

במחקר, נמצא, שלאחר תקופת מעקב של שלושה עשורים, שיעורי התמותה מ’סרטן השד’ בקרב הקבוצה הפעילה’ היו נמוכים ב-30% מאשר בקבוצה הלא פעילה ◄ מירי זיו, מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן; “האגודה יזמה את פרויקט הממוגרפיה הארצי, שהביא לכך שישראל נמצאת בראש הטבלה האירופית בשיעור ההיענות לבדיקה שבכוחה להציל חיים, תוך כדי צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז ובקרב מגזרים שונים באוכלוסייה”.
סרטן השד: בדיקות ממוגרפיה, מפחיתות את שיעור התמותה מסרטן השד ב-30%
סרטן השד: בדיקות ממוגרפיה, מפחיתות את שיעור התמותה מסרטן השד ב-30%

ממצאי מחקר חדש מחזקים: בדיקות ממוגרפיה’ מפחיתות באופן משמעותי את שיעור התמותה מסרטן שד. התוכנית הלאומית לאבחון סרטן השד בישראל, שיזמה האגודה למלחמה בסרטן ומפעילה אותה כיום בשיתוף משרד הבריאות וקופות החולים, הביאה לעלייה בשיעור ההיענות לבדיקה והוא עומד כיום על כ-70%.

חוקרים שבדים, בחנו את ההשפעה לטווח רחוק של הזמנה לביצוע בדיקות ממוגרפיה על שיעורי התמותה מ’סרטן השד’. 133,065 נשים בגילאי 40 עד 74 משני מחוזות בשבדיה השתתפו במחקר.

הן חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות – בקבוצה אחת קיבלו 77,080 נשים הזמנה לביצוע בדיקת ממוגרפיה פעם בשנתיים עד שלוש שנים, בממוצע (הקבוצה הפעילה). בקבוצה השנייה לא קיבלו 55,985 נשים, הזמנה לביצוע בדיקת ממוגרפיה (הקבוצה הלא פעילה).

המחקר, החל בשנת 1977, והנשים בקבוצה הפעילה קיבלו הזמנה לבדיקות ממוגרפיה, במהלך תקופה של שבע שנים. כל הנשים נמצאו במעקב עד לסוף שנת 2005, כלומר; 29 שנים.

במחקר, נמצא, שלאחר תקופת מעקב של שלושה עשורים, שיעורי התמותה מ’סרטן השד’, בקרב הקבוצה הפעילה היו נמוכים ב-30% מאשר בקבוצה הלא פעילה. תוצאות אלה, תואמות את התוצאות הראשוניות של המחקר, אשר פורסמו בשנת 1985.

החוקרים, מגיעים למסקנה, שהזמנת נשים לביצוע ’בדיקות ממוגרפיה’ מפחיתה את שיעורי התמותה מסרטן השד.

מירי זיו

יש לבצע מעקב לאורך תקופה של עשרים שנה לפחות, שכן שיעורי התמותה שנמנעו גדלים ככל שמתארך זמן המעקב.

לדברי פרופ’ גדי רנרט, ראש התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של ’סרטן השד’, ויועץ האגודה למלחמה בסרטן לבקרת סרטן; “שוב יש לנו דוגמה טובה ליעילות הגילוי המוקדם של סרטן השד באמצעות בדיקות ממוגרפיה. הדבר צריך לדרבן את אוכלוסיית הנשים להמשיך ולהתמיד בביצוע הבדיקה, אחת לשנתיים”.

“האגודה למלחמה בסרטן, מובילה את המאבק ב’סרטן השד’ בכל החזיתות – פועלת לקידום המחקר, דרכי המניעה, האבחון המוקדם, הטיפול והשיקום”, מוסיפה מירי זיו, מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן.

“האגודה, יזמה את פרויקט הממוגרפיה הארצי, שהביא לכך שישראל נמצאת בראש הטבלה האירופית בשיעור ההיענות לבדיקה שבכוחה להציל חיים, תוך כדי צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז ובקרב מגזרים שונים באוכלוסייה”. סיכמה מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן