כאן חוף אשקלון

נשים מישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, למדו פלמנקו באקדמיה של מנואל בנטזוס

0
0

תלמידות חוג פלמנקו במועצה האזורית חוף אשקלון, התארחו בעיר סביליה בספרד, להעמקת לימוד הריקוד במולדת הפלמנקו ולמדו פלמנקו באקדמיה של המורה מנואל בנטזוס ◄ ביום ראשון, ה- 19/6, ייערך מופע של חוג הפלמנקו במתנ”ס המועצה האזורית חוף אשקלון בבת הדר.
נשים מישובי המועצה האזורית חוף אשקלון, למדו פלמנקו באקדמיה של מנואל בנטזוס
נשים מישובי מועצה האזורית חוף אשקלון, למדו פלמנקו באקדמיה של מנואל בנטזוס

במועצה האזורית חוף אשקלון, פועל מזה שנה וחצי חוג לריקוד פלמנקו לנשים וילדות. בהדרכת הרקדנית קרן יוחנן. הרקדנית המקצועית וילידת מושב נתיב העשרה, יזמה טיול לימודי חוויתי למשתתפות חוג הפלמנקו (Flamenco), בעיר סביליה שבספרד, היא כידוע מולדת ריקוד הפלמנקו.

6 נשים המשתתפות בחוג במתנ”ס חוף אשקלון, התארחו במשך שבוע בשכונת טריאנה, בעיר סביליה שבספרד, שם התפתח ריקוד הפלמנקו בשירת הרועים בהרים, מדובר בסגנון מוזיקה צועני שהתפתח באנדלוסיה בדרום ספרד בתקופות שלפני הרקונקיסטה ולאחריה, וספג השפעות תרבותיות של העמים השונים שחיו אז באזור; ספרדים, צוענים, מוסלמים ואף יהודים.

הפלמנקו (Flamenco), נודע בהיותו סגנון מוזיקלי מורכב, שמבוסס על כ-60 סוגי מקצבים, שחלקם מורכבים ביותר – 12 פעימות בעיקר, ובנוסף 5,6,4,2. מקורו של הפלמנקו בשירת הרועים בהרים. בהמשך התפתחותו צורפה הגיטרה, כיוון שהייתה כלי ליווי פופולרי בספרד דאז, יחד עם מחיאות הכפיים (פאלמאס) ורקיעות קצביות.

מאוחר יותר התפתח הריקוד. כך נוצר השילוש המפורסם – שירה, גיטרה וריקוד (Cante, Guitarra y Baile). לבסוף, בשנות השבעים של המאה ה-20, הצטרף הקחון – תוף הפלמנקו. עוד על פלמנקו – לחצ/י כאן.

הנשים מישובי מועצה האזורית חוף אשקלון, למדו את צעדי הריקוד באקדמיה של המורה מנואל בנטזוס, והצטרפו לשיעורים עם רקדנית ישראלית שחיה במקום. הלימוד היה אינטנסיבי וכלל שעתיים וחצי של ריקוד מדי יום, ובערב צפו במופעי פלמנקו מקומיים.

“חברות הקבוצה חזרו מלאות התלהבות והשראה”, ציינה המדריכה קרן יוחנן, שמוסיפה בסיפוק; “למדנו את הסגנונות העמוקים ביותר של הפלמנקו, ואנו נמשיך גם בארץ לפתח את הטכניקה שלמדנו”.

ביום ראשון, 19/6 בשעה ,19:00, ייערך מופע של חוג הפלמנקו במסגרת מופע סיום של חוגי מתנ”ס המועצה האזורית חוף אשקלון בבת הדר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן