קיבוץ

חג שבועות: 250,000 ישראלים, ישתתפו בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים

0
0

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור; “החקלאות בהתיישבות חיה ומתפתחת. יש ל’חקלאות’ בארץ, חשיבות גדולה לשמירת קרקעות הלאום, לאיכות הסביבה, ולפרנסת היישובים, היא גם מווה מרכיב משמעותי בהכנסות הקיבוצים, העומדים על סכום של כ-8.5 מיליארד ₪
חג שבועות: 250,000 ישראלים, ישתתפו בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים
חג שבועות: 250,000 ישראלים, ישתתפו בטקסי הבאת הביכורים בקיבוצים

250 אלף ישראלים, חברי קיבוצים ואורחיהם, ישתתפו היום (שלישי, ערב חג השבועות, תשע”א), ומחר (חג שבועות) בחגיגות הבאת הביכורים בקיבוצים.

טקסי הבאת ה”ביכורים”, מראשית ההתיישבות החדשה בארץ ישראל, בקיבוצים הם מסורת ארוכת שנים בהפקה עצמית של הקיבוץ. הטקסים הססגוניים, יתקיימו בקיבוצים בהם עורכים טקסי הבאת ביכורים, שבהם חוגגים גם את סוף הקציר.

בטקסים אלו נוהגים המשתתפים בהם ילדים והוריהם, להעלות מופע חגיגי עם שירים, ריקודים ותהלוכה של כלים חקלאיים מקושטים, וכן, יוצגו ביכורי ענפי החקלאות של הקיבוץ, בהם; חלב וגבינות מהרפת, ביצים מן הלול, אבוקדו, בבנות מהמטעים, וגם “ביכורי” ענפים נוספים בכלכלת הקיבוץ; תעשייה, תיירות, ויזמיות עסקיות זעירות.

לצד הבאת ביכורי ענפי החקלאות, תימשך המסורת של הצגת “ביכורי התינוקות” שנולדו בקיבוץ בשנה האחרונה.

יצוין, כי בישראל יש 274 קיבוצים, ואוכלוסיית הקיבוצים, עומדת בשנת 2011 על כ-128,000 נפשות.

זאב (ולוולה) שור

מזכיר התנועה הקיבוצית, החבר זאב (ולוולה) שור, אמר לרגל חג שבועות, כי; “ה’חקלאות’ בהתיישבות חיה ומתפתחת. יש ל’חקלאות’ בארץ, חשיבות גדולה לשמירת קרקעות הלאום, לאיכות הסביבה, ולפרנסת היישובים, היא גם מווה מרכיב משמעותי בהכנסות הקיבוצים, העומדים על סכום של כ-8.5 מיליארד ₪, המהווים כ-20% מכלל הכנסות המגזר הקיבוצי”.

אביב לשם, דובר התנועה הקיבוצית, מסר לאתר “כאן נעים”, פרטים, לרגל החג, מהם עולה, כי הקיבוצים, מעבדים כ-2 מיליון דונם קרקע לגידולי חקלאות.

הגידולים המרכזיים, הם; לול, בקר, צאן, ו-דגים, עם הכנסות של 4 מיליארד ש”ח, זרעים, שתילים, וצמחי נוי, מכניסים לקיבוצים כ-4 מיליארד ₪, נוספים.

ההכנסות מגידולי המטעים, מכניסות 2 מיליארד ₪, כאשר בענפי גידולי שדה וירקות, מכניסים 2 מיליארד ₪, נוספים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן