טבריה

ראש העיר טבריה, זהר עובד, יעמוד לדין בגין העתקת שרתי העירייה

0
0

מדובר בפרשה של “העתקת תכני שרתי עיריית טבריה”, ושלושה מחשבים נוספים בעירייה; מן התשתית הראייתית שנאספה ע”י החוקרים, בתיק, עולה, ראש העיר עובד, יואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות כשההעתקה שבוצעה ביוזמת ובהזמנתו
ראש העיר טבריה, זהר עובד, יעמוד לדין בגין העתקת שרתי העירייה
ראש העיר טבריה, זהר עובד, יעמוד לדין בגין העתקת שרתי העירייה

אל רכבת החשודים בפלילים בין ראשי ערי ישראל, הצטרף היום (ד’), עוד שם; ראש עיריית טבריה מר זוהר עובד, אשר יועמד לדין בגין חשד לכאורה של עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות.

היום (רביעי), עולה, כי פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, ופרקליטת מחוז צפון, הודיעו לבאי כוחו של ראש עיריית טבריה, החליטו, בעצה אחת, לאור הנתונים והעדויות שבידיהם, כי יש להעמיד את ראש עיריית טבריה מר זוהר עובד, לדין פלילי לאחר שהוחלט לדחות את טענות פרקליטיו של ראש העיר בשימוע שנערך לו, בחודש אוגוסט בשנה שעברה.

מדובר בפרשה של “העתקת תכני שרתי עיריית טבריה”, ושלושה מחשבים נוספים בעירייה; מן התשתית הראייתית שנאספה ע”י החוקרים, בתיק, עולה, ראש העיר עובד, יואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות כשההעתקה שבוצעה ביוזמת ובהזמנתו, בין השאר לצורך התחקותו, אחר נושאי הביקורת הנוגעים אליו, בהם עסק בעבר מבקר עיריית טבריה, מר בני אליהו.

אז הודח אליהו מתפקידו בבית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות, בין הסיבות תוכנן של החומרים שהוצאו ממחשבו. בערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, זוכה מר בני אליהו.

כב’ השופטת נגה אהד, כתבה אז בפסק הדין, בין היתר להתנהלות עיריית טבריה ובראשה מר עובד; “יש בה טעם רב לפגם. וכי; מדובר ברדיפה שמטרתה לטרפד את עבודת המבקר, ועל בית המשפט לעמוד על המשמר לבל תתאפשר פגיעה כזו”.

באותו הליך, אמרה השופטת אהד, בין השאר, כי; “העתקת תיבת הדוא”ל האישית של המבקר, מהווה חדירה אל פרטיותו, והיא שקולה לחיטוט בחפציו האינטימיים או לחיפוש במגירה הנמצאת בלשכה בה מונחים חפציו האישיים”.

עוד הוסיפה אז, כב’ השופטת אהד, כי; “מדובר במסע רדיפה אישי” והבהירה, כי חדירת העירייה אל תיבת הדואר האלקטרוני של המבקר והפגיעה בפרטיותו, נעשתה בהעדר הסכמה מפורשת ובהעדר ידיעתו.

פרקליטות המדינה, מצאה גם בפרשה זו, להעמיד לדין, במשותף עם ראש העיר מר זוהר עובד, את מר אבנר שרון, מנהל חברת המחשבים, אשר היא שביצעה את העבודה. גם במקרה של מנהל חברת המחשבים, מר שרון, נערך לו שימוע, שבסופו של דבר לא שינה את החלטת פרקליטות המדינה, להעמידו לדין.

רק לפני כ-3 שנים ( נובמבר 2008), נשם ראש עיריית טבריה, מר עובד, לרווחה לאחר שתיק חקירה נגדו בחקירת ההתנהלות בעניין המכרז ב’חוף השקמים’ בעיר – נסגר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, הודיעה, כי אין תשתית ראייתית לביסוס החשדות בהן נחקר, ככל הנראה מתלונה שהוגשה על ידי האופוזיציה במועצת עיריית טבריה.

בימים אלו, מתנהל משפט שנפתח בסוף חודש מרס, השנה, בכתב האישום נוסף נגד עובד, שהגישה הפרקליטות, הנוגע לעבירות לכאורה, של רישום כוזב במסמכי תאגיד, והגבלת הכנסת (עבירה הנוגעת לחוק מימון בחירות), במהלך הבחירות לראשות עיריית טבריה בשנת 2003, בהן כזכור, ניצח זוהר עובד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן