חדשות היום

ח”כ אורי אריאל: מכונות הסיגריות צפויות להיעלם מהרחוב הישראלי בשנת 2014

0
0

“קיבלנו תלונות מצד מעשנים, שהלינו על כך שיהיה להם קשה יותר להשיג סיגריות מעכשיו. על כך אני ח”כ אורי אריאל, משיב; האינטרסים של המעשנים אינו גורם שיש להתחשב בו” ◄ אילן לוי, יו”ר חטיבת מפיצי סיגריות במכונות אוטומטיות ב’איגוד לשכות המסחר’; “מדובר על מחדל מתמשך של משרד הבריאות… כעת רוצים לחסל את הענף ממנו אנו מתפרנסים ובו השקענו את כספנו ושנותינו”
ח
ח”כ אורי אריאל: מכונות הסיגריות צפויות להיעלם מהרחוב הישראלי בשנת 2014

מכונות הסיגריות צפויות להיעלם מהרחוב הישראלי בשנת 2014 – כך החליטה היום (שני), לפני זמן קצר ועדת הכלכלה של הכנסת, בתום ישיבה סוערת. הוועדה דנה בהצעת חוק, אותה יזם ח”כ אורי אריאל. עיקר הדיון בוועדה עסק במועד כניסת החוק לתוקף.

בעלי מכונות הסיגריות, הלינו בפני הוועדה, על כך, כי לקחו הלוואות לשם רכישת המכונות, והם יצטרכו להחזירן ללא מקור פרנסה. לכן, נאותה הוועדה, לדחות את מועד תחילת כניסת החוק לתוקף עד לשנת 2014.

ח”כ אריאל, בירך על החלטת ועדת הכלכלה; “העישון הוא נגע נוראי, וצריך לעשות מה שאפשר כדי להילחם בו. הבעיה עם המכונות לממכר סיגריות לא מסתכמת בזה שהן נגישות לקטינים, אלא בכך שהן מגדילות את הזמינות והנגישות לכל האוכלוסייה. ככל שהסיגריות זמינות פחות, כך אנשים יעשנו פחות.

“קיבלנו תלונות מצד מעשנים, שהלינו על כך שיהיה להם קשה יותר להשיג סיגריות מעכשיו. על כך אני ח”כ אורי אריאל, משיב; “האינטרסים של המעשנים, אינו גורם שיש להתחשב בו”.

ח”כ אורי אריאל, הוסיף; “מי שמכור לעישון – יוכל להמשיך לספק את ההתמכרות שלו באמצעות המקומות שבהם עדיין מוכרים סיגריות. מי שהעלמת המכונות, תגרום לו לעשן פחות צריך להגיד לנו תודה ולא להתלונן”.

◄ איגוד לשכות המסחר; “הממשלה, רוצה לחסל את הענף שלנו לגמרי”

בתגובה להחלטת וועדת הכלכלה של הכנסת לאשר את הצעת החוק ל’איסור מכירת סיגריות’ במכונות אוטומטיות החל מה-1.1.2014, ולהעבירה לקריאה שנייה ושלישית, הגיב אילן לוי, יו”ר חטיבת מפיצי סיגריות במכונות אוטומטיות ב’איגוד לשכות המסחר’; “מדובר על מחדל מתמשך של משרד הבריאות שבמשך עשר שנים, לא התקין תקנות מתאימות המסדירות את התחום. כעת רוצים לחסל את הענף ממנו אנו מתפרנסים ובו השקענו את כספנו ושנותינו”.

לוי, הוא יבואן ומפעיל מכונות סיגריות זה 20 שנה ויו”ר חטיבת מפיצי סיגריות במכונות אוטומטיות ב’איגוד לשכות המסחר’, המשיך תקף וטען, כי; “הממשלה, רוצה לחסל את הענף שלנו לגמרי. אנחנו מבינים שהעישון הוא בעייתי, אבל המדינה, צריכה להבין שאם היא הסכימה שהעישון, יהיה חוקי ולגיטימי אז היה ברור שיהיה מי שיתפרנס ממנו”.

לדבריו של לוי; “מדובר במחדל של משרד הבריאות עליו הייתה החובה להתקין תקנות מתאימות להסדרת התחום אולם במהלך העשור האחרון לא נעשה דבר”.

“כעת צפויים להיפגע מהמחדל עסקים רבים בענף, אשר מוכנים לקבל על עצמם כל הגבלה שתמנע רכישה ע”י קטינים, אך לא מסוגלים לקבל ולהבין את הגזירה שמבקשת להטיל עליהם המדינה – סגירה גורפת של העסק” – אמר לוי, והוסיף; “אנשים זכו לאחרונה במכרזים להצבת מכונות סיגריות של רכבת ישראל וגופים נוספים והשקיעו בכך סכומי כסף משמעותיים.

אנשים פרטיים, הוציאו את כל הונם ושנותיהם על פיתוח העסק הלגיטימי הזה. לא מדובר בעבריינים אלא באנשים שפעלו במסגרת החוק. יש להקים מנגנון שיפצה את העוסקים בתחום או לחילופין לדחות את החלת החוקים ב-5 שנים על מנת שהמשפחות יוכלו להתארגן כלכלית”. סיכם אילן לוי, יו”ר חטיבת מפיצי סיגריות במכונות אוטומטיות באיגוד לשכות המסחר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן