השריפה בכרמל (2010)

שרת התרבות לימור לבנת, כל הכבוד לך על שנטשת את הסרט “עדות” / הטור של רן לוי

0
0

מתחילת הסרט “עדות”, לא יכולתי להאמין במה אני צופה. היה זה סרט משעמם, מגעיל, שלא ניתן אפילו לומר שהוא סרט. אפילו לא סרט דוקומנטרי, תיעודי, הוא גם לא ◄ אני מכבד את שרת התרבות והספורט הגב’ לימור לבנת על שהגיעה לפתיחה, כדי לכבד את מה שכביכול מייצג “אומנות”, אך עוד יותר מכבד אותה על כך שעזבה את המקום.
שרת התרבות לימור לבנת, כל הכבוד לך על שנטשת את הסרט
שרת התרבות לימור לבנת, כל הכבוד לך על שנטשת את הסרט “עדות” / הטור של רן לוי

בעקבות הסערה בטקס הפתיחה של ’פסטיבל קולנוע דרום’ בעיר שדרות, עם הצגת הסרט “עדות”, סרטו של הבמאי שלומי אלקבץ, במעמד שרת התרבות הגב’ לימור לבנת, שמשרדה גם נתן חסות לפסטיבל, זועם ומזועזע הגולש רן לוי, המגדיר את עצמו פטריוט ואוהב את המדינה, רוקח במקצוע; מעיר אשקלון, קצין במילואים (רס”ן), איש ציבור ופעיל שטח של הליכוד, ודורש את עלבונה של השרה לבנת וכבוד מדינת ישראל, לנוכח מה שהוא מכנה מסע ל’דה לגיטימציה’ של ישראל,

עדות אישית שלי, מהפרמיירה של פסטיבל קולנוע דרום בעיר שדרות; השרה לימור לבנת, הגיעה אתמול (א’), כאורחת הפסטיבל, פתחה וסיפרה על פניות שקיבלה שלא לכבד את האירוע בנוכחותה, בשל הקרנת סרטו של שלומי אלקבץ, בשם; “עדות”.

באחרונה, נשמעו טענות לפיהן הסרט הינו חד-צדדי, ומציג את המצב הפוליטי בישראל באופן מעוות.

השרה, שלא ראתה את הסרט, טענה, באופן חד וברור, כי: “הסרט שיוקרן בעוד זמן קצר מציג עמדה חד-צדדית שאינה תואמת את מציאות החיים כאן, עדותם של קורבנות הקסאמים והאוטובוסים המתפוצצים לא נשמעים בו. סבלם של נפגעי הטרור, וילדי העיר שדרות, לא נשמע כאן. עדות? התעלמות”. אמרה לבנת.

חבריי היקרים, אזרחי מדינת ישראל היקרה, מכל. הרגע חזרתי מהקרנת הבכורה של “פסטיבל קולנוע דרום”. אני כולי מזועזע ועד עכשיו, איני מצליח להבין בדיוק מה קרה שם.

הוזמנתי לפרמיירה בלא שידעתי למה אני עתיד להיחשף.

אני מכבד את שרת התרבות והספורט הגב’ לימור לבנת על שהגיעה לפתיחה, כדי לכבד את מה שכביכול מייצג “אומנות”, אך עוד יותר מכבד אותה על כך שעזבה את המקום. כל הכבוד לשרת התרבות הגב’ לבנת על דבריה.

נתחיל מזה שההתנהגות המגעילה של חלק קטן מהנוכחים אשר מייצג אולי פרומיל מאזרחי מדינת ישראל, שלא נתנה להם כבוד, כבוד שהם מבקשים אותו על בסיס חופש הדיבור והיצירה, אבל כאשר השרה לבנת, ביקשה לומר את דבריה, לא אפשרו לה, וקטעו את דבריה. מעניין, איך “להם” מותר להגיד מה שהם רוצים, ולאחרים אסור. זו שיא החוצפה, ושיא הצביעות.

מתחילת הסרט “עדות” של לא יכולתי להאמין במה אני צופה. היה זה סרט משעמם, מגעיל, שלא ניתן אפילו לומר שהוא סרט. אפילו לא סרט דוקומנטרי, תיעודי, הוא גם לא.

סרט שכביכול מביא עדויות שונות של של פלסטינים וחיילי צה”ל, המספרים על הסבל והדיכוי התעללויות והשפלות, רציחות, מחיילי צה”ל ושוטרי משמר הגבול, שהביא עליהם הכיבוש, וכל זאת מוגש על ידי שחקנים “ישראלים משלנו”, בסרט שבא לתאר כביכול עדויות של אנשים.

שרת התרבות לימור לבנת, ברקע השחקנית רונית אלקבץ, בסרט “עדות”

זוהי תעמולה שקרית שמשרתת את “אוהבי ישראל” או ליתר דיוק “אויבי ישראל”, בעיני אסור היה לסרט שכזה להיות מוקרן במיוחד בערב הפתיחה של פסטיבל שנערך בעיר שדרות, עיר שסבלה במשך שנים ארוכות מירי בלתי פוסק של רקטות וטילים, בעיר שילדים, ואימהות, איבדו את חייהם מן הירי הזה, עיר שילדיה עד היום סובלים מפחד וחרדה.

הבחירה של הפסטיבל בסרט כזה אנטי ישראלי, כזה שקרי, היא טעות חמורה, וצריכה להעלות את השאלה; האם יש לממן כזה פסטיבל, והאם יש גם לתמוך כספית ביוצרי הסרט, שקיבלו תמיכה מאחת הקרנות? מבחינתי והתשובה היא ברורה וחד משמעית; אסור לתת מימון לסרט כזה, אסור בתכלית האיסור. בושה וחרפה.

לדעתי, יש כאן הוצאת דיבה על חיילי צה”ל, ושוטרי משמר הגבול, ולכן, יש להעמיד לדין את יוצרי הסרט, ויש לאסור את הקרנתו.

כבן לעם היהודי, כולי בוש ונכלם, שיוצרים ישראלים, שחקנים יהודים וישראלים, השתתפו בסרט, וגם אם בעבר הערכתי חלק מהם, על משחק, הם נמחקו מרגע זה מתחום התעניינותי, וצריכים להימחק מכל רשימת תמיכה או סבסוד של המדינה.

אולי גם כדאי שתדעו, כי בסרט “עדות” של שלומי אלקבץ, מככבים; קרן מור, מנשה נוי, רונית אלקבץ, אלברט אילוז, זהר ליבה, עופר חיון, אסתי זקהיים, מוריס כהן, אור בן מלך, יוסף כרמון, ורועי אסף. שחקנים אלה ויוצרי הסרט, צריכים לדעתי להיות מנודים.

עכשיו, ברור לי יותר מכל איך הגיע השופט ריצ’רד גולדסטון, שמונה לבדוק את “פשעי המלחמה” כביכול של צה”ל, ואת הפרות זכויות האדם שביצעה ישראל, לדו”ח שלו, אם באמת אותם אנשים ממש יצרו “עלילת דם” כנגד מדינת ישראל, וכנגד חייליה ושוטריה.

אסור לעבור על כל לסדר היום, אסור לאפשר לסרטים מסוג זה, מימון כלשהוא, ואסור לפסטיבל שמקבל מימון ממקורות שונים וגם של המדינה,להציג סרט זה, וסרטים מסוגו, ובמיוחד בעיר שספגה הכי הרבה טילים ורקטות, כל כך הרבה שנים וידעה הרוגים ופצועים רבים בשל כך. בושה וחרפה לפסטיבל ולשמאל הזה בישראל.

________

* הכותב רן לוי, הינו רוקח במקצוע; מן עיר אשקלון, קצין במילואים (רס”ן), איש ציבור, ופעיל שטח של הליכוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן