עובדים | תעסוקה | כוח אדם

התמ”ת: אושרה הצעת חוק עבודת נשים בהשוואת זכויות הורים מאמצים, מיועדים ובמשפחת אומנה

0
0

הצעת החוק שאושרה בועדת העבודה, הרווחה והבריאות, מרחיבה את אגד הזכויות המגיעות לעובדים שהם הורים מאמצים, כמו; דמי לידה גם להורים במשפחות אומנה ◄ בהצעת חוק, מוצע לתת זכות להורים אשר מאמצים ילד באימוץ בין ארצי להעדר מהעבודה על מנת לנסוע למדינת חוץ לצרכי תהליך האימוץ
התמ
התמ”ת: אושרה הצעת חוק עבודת נשים בהשוואת זכויות הורים מאמצים, מיועדים ובמשפחת אומנה

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, אישרה היום (ד’) לקראת קריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ממשלתית לתיקון חוק עבודת נשים בענין זכויות על פי אותו חוק של הורים מאמצים, מיועדים והורים במשפחת אומנה*. מדובר ביוזמה של משרד התמ”ת, משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

בעקבות אישור הצעת החוק, אומרת, עו”ד דבי אליעזר מן הלשכה המשפטית של משרד התמ”ת, כי; “הצעת החוק, קובעת התאמות נדרשות על מנת להחיל את הוראות חוק עבודת נשים בעניין חופשת הלידה, הזכות להיעדרות שעה ביום לאחר חופשת הלידה במשך ארבעה חודשים (שעת הנקה), והזכות להמשך הפרשות לקופת גמל במהלך חופשת הלידה, על הורים מאמצים ועל הורים מיועדים אשר קיבלו למשמורתם ילד מ’אם פונדקאית’ לפי חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד), תשנ”ו-1996.

זכויות אלה, יחולו מהיום, גם הורים אשר קיבלו ילד ל’אומנה’ לתקופה שאינה קצרה משישה חודשים.

כמו כן, הצעת החוק, מרחיבה את אגד הזכויות המגיעות לעובדים שהם הורים מאמצים, מיועדים או הורים במשפחת אומנה, ומקנה להם הגנה מפני פיטורים לפני יציאתם ל’חופשת לידה’ אלא בהיתר מאת שר התמ”ת, ואיסור פגיעה בהכנסה או בהיקף משרה של עובדים, כאמור, ללא היתר משר התמ”ת.

חוק עבודת נשים, קובע, כבר היום בסעיפים; 6א ו- 6ב, כי הורים מאמצים, והורים מיועדים, זכאים לזכויות האמורות, אלא שעל פי אותם הסעיפים היה על שר העבודה והרווחה, היום שר התמ”ת, להתקין תקנות לקביעת התאמות נדרשות לשם מיצוי הזכויות. ואולם, מהות ההתאמות הנדרשות, מצדיק, כי התאמות אלה, ייקבעו בחקיקה ראשית ולא בתקנות.

יצוין, כי הורים מיועדים, ו’הורים מאמצים’ זכאים ל’דמי לידה’ מכוח חוק הביטוח הלאומי, לפיכך, מוצע לתקן בתיקון עקיף את חוק הביטוח הלאומי על מנת לתת זכות לדמי לידה גם להורים במשפחות אומנה המקבלים לביתם ילד עד גיל 10.

יחד עם זאת, תקופת הזכאות של דמי לידה לגבי אומנה של ילדים בין גילאים 3 עד 10 יהיה לתקופה מקסימאלית של ארבעה שבועות לעומת הזכאות המקסימאלית של 14 שבועות שחלה לגבי ילדים מתחת לגיל 3.

_______

* משפחת אומנה או משפחה אומנת היא משפחה המקבלת לחזקתה ילד כסידור זמני לתקופה מסוימת, מתוך מטרה לתרום להתפתחותו הגופנית, הרגשית והחינוכית.

סידור האומנה נמשך עד להגיעו של הילד לגיל 18, או עד להעברתו לסידור חוץ-ביתי אחר, או עד לחזרתו של הילד להוריו הביולוגיים או עד להעברתו לאימוץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן