עידית הראל שמש

פולישוק, אל תחשוש מהצעת החוק לאיסור צריכת זנות וטיפול בקהילה

עידית הראל שמש, מנכ"ל מכון תודעה - למאבק בתופעת הזנות; "אין דרך אחרת להתמודד עם הזנות פרט לחקיקה המטילה את האחריות הפלילית על הלקוח. הלקוח כבר לא תמיד צודק, הכסף שמניע את הזנות הוא כספם של הלקוחות, שלא לדבר על גילויי האלימות וההשפלות שנשים חוות מלקוחות..." ◄ "פולישוק, אל תירתע ואל תהסס, הראה לבוחרי מל"ל שאתה תומך בהצעת החוק והם כבר יתנו לך את קולם... תשאל את קוזו, הוא בטוח בעד החוק...".
0
0
פולישוק, משתתפי סדרת דרמה קומית-סאטירית ישראלית
משתתפי פולישוק

נתחיל בבשורה הטובה; העובדה שהצעת החוק ל’איסור צריכת זנות וטיפול בקהילה’, עלתה לדיון בסדרה המצליחה ’פולישוק’ ועוד בפרק הפותח, מעידה שהתקדמנו משמעותית בהעלאת המודעות לתופעת הזנות לסדר היום החברתי. הבשורה הפחות טובה, היא הצגת תוכן הטיעונים שכנגד, טיעונים מוכרים המנסים לעצור את התהליך על מנת להשאיר את הזנות בקרבנו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השימוש בשתי נשים ב’זנות’, שפונות לפולישוק על מנת שיפעל כנגד הצעת החוק, תואם את הגישה הטוענת שהחוק, יפגע בנשים בזנות, הרי אם הנשים עצמן מתנגדות לחוק שאמור להיות לטובתן, אז מי אנחנו שנתערב?

בהמשך, הטיעונים שבחר להציג שמואל הספרי, יוצר הסדרה, לקוחים מסל המיתוסים המוכר; אם לא תהיה זנות, יאנסו נשים בכל קרן רחוב, הזנות היא צורך שחייבים לספק (“עומד לכם כל הזמן“), כדאי למסד את הזנות – נשלם מיסים, נעבור בדיקות (דרך אגב, את מי יבדקו את הנשים או את הלקוחות?!).

מבין כל המיתוסים, משפט אחד קרוב יותר למציאות, אותו היטיב להביא הספרי, כאשר למרות סטריאוטיפ “הזונה המאושרת” שהוצג בפרק, אומרת האישה לפולישוק; “כשאין ברירה, מוכרים את הכל“.

עידית הראל שמש, פולישוקואכן אין בחירה בזנות. בניגוד לדעה הרווחת הטוענת, כי בזנות “סטודנטיות שעושות כסף קל”, המציאות מלמדת אותנו שלזנות מידרדרים כתוצאה מנסיבות חיים קשות.

המחקרים מעידים שכ-90% מהנשים בזנות, היו קורבנות של גילוי עריות, או תקיפה מינית בילדותן.

הטיעונים הנפוצים בהקשר להצעת החוק שגם הובאו בפרק הם; הזנות תרד למחתרת, עכשיו יתחילו לרדוף את הנשים וכדומה. הטיעונים הללו לא עומדים במבחן המציאות ומהדיווחים שמגיעים ממדינת שבדיה אשר בה פועל החוק מזה עשור.

עולה, כי בעוד שבמדינות אירופאיות שכנות, כגון; דנמרק, חלה בתקופה המקבילה עליה של עד פי שלוש בהיקף תופעת הזנות, בשבדיה בתקופה זו לא חל גידול בהיקפי הזנות ואף זנות הרחוב הצטמצמה באופן משמעותי (50%).

פולישוק (סדרת טלוויזיה) – ויקיפדיה

זאת ועוד; מעל 70% מהציבור השבדי, ובמיוחד בקרב הצעירים, תומך באיסור הפלילי על צריכת שירותי מין, דבר שמצביע על כך שהחוק עצמו חולל שינוי תודעתי בגישת הציבור השבדי כלפי תופעת הזנות.

עוד דבר שלא הוצג בפרק הוא חלקו השני של הצעת החוק שממנו נוטים להתעלם; “שירותים בקהילה”. הצעת החוק, שהחלה להתגבש בכהונתה הקודמת של חה”כ זהבה גלאון, ואותה מנהיגה כיום, חה”כ אורית זוארץ, בנחישות ורצינות יוצאת דופן, לא טוענת רק להפללת הלקוח, כי אם חלקה השני עוסק ב”שירותים בקהילה”.

כלומר, החוק לא “זורק” את הנשים ללא מענה, אלא מציע לאישה (ונקווה שבקרוב גם לגברים שלכודים במעגל הזנות) תכנית מיוחדת ומקצועית לשיקום, כחלק מהתכנית הלאומית להוצאת נשים ממעגל הזנות שאושרה ע”י ממשלת ישראל ב-2007.

אין דרך אחרת להתמודד עם הזנות פרט לחקיקה המטילה את האחריות הפלילית על הלקוח. הלקוח, כבר לא תמיד צודק, הכסף שמניע את הזנות הוא כספם של הלקוחות, שלא לדבר על גילויי האלימות וההשפלות שנשים חוות מלקוחות.

ממחקרה של ד”ר מליסה פארלי, פסיכולוגית מומחית ומחוקרות הזנות הגדולות בעולם, עולה, כי: 90% מהנשים הותקפו פיזית בזמן היותן בזנות. כאשר 83% היו מאוימות פיזית עם נשקים. 55% מהתקיפות נעשו ע”י הלקוחות. 80% דיווחו על תקיפות אלימות מסרסורים ולקוחות שהסתיימו בפציעות קשות (כמו פגיעות מירי, סכין).

רוב הנשים בזנות נופלות קורבן למעשי שוד חמושים, או לתקיפות של סוטים סדיסטים, חולי נפש ופאנאטים דתיים. 95% מהנשים בזנות הותקפו מינית, תקיפה שבכל קונטקסט אחר הייתה עילה לתביעה משפטית.

פולישוק, אל תירתע ואל תהסס, הראה לבוחרי מל”ל, שאתה תומך בהצעת החוק, והם כבר יתנו לך את קולם… תשאל את קוזו, הוא בטוח בעד החוק…

0
0



אודות הכותב

עידית הראל-שמש

עידית הראל שמש, ממובילות המאבק למען שיקום נשים וגברים מהזנות. "ג'ון סקול ישראל" - מרכז הסברה למניעת צריכת זנות. מייסדת ומנהלת‏ ב"מיתוס - ליום שאחרי הזנות". מנכ״ל‏ לשעבר ב-‏מכון תודעה - לסיוע לנשים ולגברים במעגל הזנות ולשינוי הגישה הציבורית‏. למדה ‏M.A. לימודי דמוקרטיה בין תחומיים‏ ב'האוניברסיטה הפתוחה‏' למדה ‏B.A. קרימינולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה‏ ב'אוניברסיטת בר אילן‏'. למדה ב'התיכון ליד האוניברסיטה'‏.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן